قدرتمندترین گوشی های بازار از نگاه انتوتو

قدرتمندترین گوشی های حال حاضر بازار از نگاه انتوتو

بازار گوشی‌های هوشمند با حضور مدل‌هایی که قدرتی ماورای تصور دارند جذاب‌تر از همیشه شده است. اگر می‌خواهید بدانید قدرتمندترین گوشی های حال حاضر بازار چه مدل‌هایی هستند، با گجت نیوز همراه باشید.

چند سال پیش وقتی ما به دنبال یک گوشی هوشمند جدید بودیم، بیشتر به ویژگی‌هایی مثل نمایشگر، دوربین یا ظرفیت باتری نگاه می‌کردیم. حتی در مواقعی مجهز بودن یک مدل به دوربین سلفی مثل آیفون 4، می‌توانست نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. این روزها دنیای گوشی‌های هوشمند به شدت تغییر کرده و تقریبا تمام گوشی‌ها، ویژگی‌های یکسانی دارند.

تست باتری انتوتو

با توجه به این مورد، شاید مهم‌ترین فاکتور تعیین‌کننده برای بسیاری از خریداران، قدرت پردازشی یک گوشی باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید قدرتمندترین غول دنیای گوشی‌های هوشمند را در جیب‌تان داشته باشید، بهتر است با گجت نیوز همراه شوید و قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر جهان (تیرماه سال 1401) را ببینید. در این مطلب ما فقط به قدرتمندترین گوشی‌های پرچمدار بازار نگاه نمی‌کنیم و با مدل‌های میان‌رده و پایین‌رده قدرتمند هم آشنا خواهیم شد.

گوشی‌های گیمینگ پادشاهی می‌کنند!

در لیست قدرتمندترین گوشی ها خبری از پرچم‌دارهای اصلی شرکت‌ها نیست و گوشی‌های گیمینگ، این جدول رده‌بندی را به تسخیر خود در آورده‌اند. قدرتمندترین گوشی حال حاضر جهان، بلک شارک گیمینگ فون 5 پرو است. میانگین امتیاز این هرکول دنیای گوشی‌ها، 1,040,111 است و به نظر نمی‌رسد فعلا گوشی بتواند به تخت پادشاهی بلک شارک برسد. نکته قابل توجه درباره این گوشی، توان پردازشی CPU یا GPU نیست؛ بلکه قدرت حافظه‌اش باعث شده قدرتی دیوانه‌وار داشته باشد. به لطف وجود حافظه SSD+UFS 3.1، حافظه داخلی این گوشی می‌تواند با سرعتی فوق‌العاده به خواندن و نوشتن اطلاعات بپردازد و در نتیجه، بهترین عملکرد ممکن را به کاربران ارائه کند.

قدرتمند ترین گوشی های بالارده

یکی دیگر از گوشی‌های گیمینگ، رده دوم را به خود اختصاص داده است. رد مجیک 7 پرو (نسخه دوربین سلفی زیر نمایشگر)، توانسته امتیاز فوق‌العاده 1,031,867 را به طور میانگین از تمام تست‌ها به دست بیاورد. این گوشی هم مثل دیگر مدل‌های حاضر در پنج رتبه اول لیست، از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد.

در رتبه سوم، به گوشی لیجن Y90 شرکت لنوو می‌رسیم. این مدل با توجه به مجهز شدن به SSD+UFS 3.1، سیستم خنک‌کننده اکتیو ایر و اسنپدراگون 8 نسل یک کوالکام باید به رتبه بهتری می‌رسید اما در نهایت به رتبه سوم لیست قدرتمندترین گوشی ها دست یافته است.

مدیاتک قدرتمندترین تراشه‌های مخصوص گوشی‌های میان‌رده را می‌سازد

با این که در دنیای گوشی‌های بالارده، کوالکام عملکرد درخشانی داشته اما در رده‌بندی میان‌رده‌ها، مدیاتک بی‌رقیب است. این شرکت با دو تراشه، توانسته در 9 گوشی از ده مدل برتر لیست حضور داشته باشد.

قدرتمندترین گوشی های میان رده

قدرتمندترین گوشی میان‌رده حال حاضر جهان از نظر انتوتو، اوپو رینو 8 پرو پلاس است. این مدل به تراشه قدرتمند دایمنسیتی 8100 مکس مجهز شده است. میانگین امتیازهای به دست آمده توسط این گوشی اوپو، عدد 822915 است.

شرکت ردمی که یکی از پرطرفدارترین زیرمجموعه‌های شیائومی در ایران و جهان است هم دو نماینده جذاب در رده‌های دوم و سوم دارد. گوشی ردمی کا 50 و ردمی نوت 11 تی پرو پلاس، نماینده‌های این شرکت در رده‌بندی قدرتمندترین میان‌رده‌های انتوتو هستند. این دو مدل، با تراشه دایمنسیتی 8100، به ترتیب به نمره‌های 816 هزار و 812 هزار دست پیدا کرده‌اند.

تراشه جدید کوالکام، قدرتمندترین تراشه گوشی های پایین رده

پیش از هر چیز بهتر است به این نکته توجه کنید که این گوشی‌ها، صرفا بر اساس نظر انتوتو پایین‌رده هستند و در طبقه‌بندی‌های معمول، بیشتر به عنوان گوشی‌های میان‌رده و حتی گاهی میان‌رده‌های پریمیوم شناخته می‌شوند.

تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک که نسخه جدید تراشه‌های سری 700 کوالکام بود چندی پیش معرفی شد. این تراشه از لیتوگرافی چهار نانومتری استفاده می‌کند و در زمینه معماری سی پی یو، پیشرفت چشم‌گیری داشته است. این چیپست در زمینه سرعت رندرینگ گرافیکی، 20 درصد از اسنپدراگون 778G که همچنان یکی از قدرتمندترین تراشه‌های کوالکام برای گوشی‌های میان‌رده است بهتر عمل می‌کند. با این حال این تراشه تازه‌نفس نتوانسته در قدرتمندترین گوشی پایین‌رده انتوتو حاضر باشد.

گوشی‌های میانرده قوی

رتبه اول به گوشی iQOO Z5 با تراشه اسنپدراگون 778G رسیده است. این گوشی به میانگین امتیاز 577 هزار رسیده و بارها توانسته به عنوان قدرتمندترین پایین‌رده انتوتو انتخاب شود. این مدل از حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 بهره می‌برد.

رتبه دوم این رده‌بندی هم به گوشی اوپو رینو 8 پرو رسیده است. این گوشی به تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 مجهز شده و میانگین امتیازش 573 هزار است. همان طور که می‌بینید، فاصله این مدل تا جایگاه سوم بسیار زیاد است. دیگر گوشی‌های این رده‌بندی هم به تراشه اسنپدراگون 778G یا دایمنسیتی 900 مجهز شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*