لپ تاپ شیائومی بوک پرو ۲۰۲۲

لپ تاپ شیائومی بوک پرو ۲۰۲۲ با پردازنده نسل دوازدهمی اینتل و نمایشگر OLED معرفی شد

لپ تاپ شیائومی بوک پرو ۲۰۲۲ – Xiaomi Book Pro 2022 با پردازنده نسل ۱۲ اینتل، نمایشگرهای لمسی OLED و سخت افزار قدرتمند در دو نسخه معرفی شد.

کمپانی شیائومی امروز از یک لپ تاپ بالارده در دو سایز ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کرد. این دو لپ تاپ به نمایشگرهای لمسی OLED، بدنه ماشین‌کاری شده CNC بسیار باریک و پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل مجهز هستند و موفق به کسب گواهی Intel Evo شده‌اند که مختص بهترین اولترابوک‌های بازار است.

قدرتمندترین لپ تاپ شیائومی معرفی شد

لپ تاپ شیائومی بوک پرو ۲۰۲۲ از یک پنل E4 OLED استفاده می‌کند که برای دستیابی به بهترین کالیبره رنگ، از 3D LUT شرکت شیائومی استفاده می‌کند. این پنل‌ها ۱۰ بیتی هستند و از فضای رنگی sRGB و DCI-P3 پوشش ۱۰۰ درصدی می‌دهند. علاوه بر این از دالبی ویژن پشتیبانی کرده و با گوریلا گلس ۳ محافظت خواهند شد.

پنل OLED لمسی شیائومی بوک پرو ۲۰۲۲

مدل ۱۶ اینچی لپ تاپ شیائومی رزولوشن 4K و گواهی VESA DisplayHDR 400 (اوج روشنایی ۶۰۰ نیت) را ارائه می‌کند. مدل ۱۴ اینچی آن هم رزولوشن 2K و گواهی DisplayHDR 500 را در اختیار دارد. هر دو نمایشگر نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ داشته و نسبت ابعاد صفحه به بدنه ۹۰ درصدی دارند که به معنای فریم باریک دور آن‌ها به خصوص در دو طرف چپ و راست است.

شیائومی این لپ تاپ را در چهار پیکربندی مختلف عرضه می‌کند. نسخه پایه مدل ۱۶ اینچی از پردازنده نسل دوازدهمی Intel Core i5 قدرت می‌گیرد و قیمت ۹۷۰ دلاری دارد. نسخه پایه مدل ۱۴ اینچی هم با پردازنده Core i5 و قیمت کمتر ۸۸۰ دلاری عرضه می‌شود.

عرضه شیائومی بوک پرو ۲۰۲۲ در نسخه‌های Intel Evo

اما اگر به سخت افزار قدرتمندتری احتیاج دارید می‌توانید نسخه ۱۶ اینچی را با پردازنده Intel Core i7-1260P و کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2050 با قیمت حدود ۱۲۷۰ دلار تهیه کنید. نسخه قدرتمندتر مدل ۱۴ اینچی هم در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود که اولی از پردازنده i5 با کارت گرافیک MX550 و دومی از پردازنده i7 با کارت گرافیک RTX 2050 قدرت می‌گیرد. قیمت اولی حدوداً ۹۷۰ دلار و قیمت دومی حدوداً ۱۱۹۰ دلار است.

لپ تاپ شیائومی بوک پرو ۲۰۲۲

پردازنده Core i7-1260P از ۱۲ هسته و ۱۶ ترد برخوردار است. کش L3 آن ۱۸ مگابایت و حداکثر فرکانس آن در حالت توربو ۴.۷ گیگاهرتز است. فن خنک کننده دوگانه با لوله‌های حراتی نیز به پردازنده اجازه می‌دهند به توان مصرفی واقعی ۵۰ وات دست پیدا کند. این نسخه‌ها با ۱۶ گیگ رم LPDDR5 (فرکانس ۵۱۲۰۰ مگاهرتز) و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی پرسرعت PCIe 4.0 SSD همراه هستند. سیستم عامل ویندوز ۱۱ به صورت پیش‌فرض روی آن‌ها نصب بوده و ترک پد شیشه‌ای زیر کیبورد آن‌ها از جسچرهای حرکتی پشتیبانی می‌کند. ضمناً خود کیبورد آن‌ها نیز از نوع بکلیت بوده و کی تراول ۱.۳ میلی‌متری دارند.

ضخامت کم Xiaomi Book Pro 2022

لپ تاپ ۱۶ اینچی شیائومی وزن ۱.۸ کیلوگرمی دارد و از یک باتری ۷۰ وات ساعتی بهره می‌برد که شارژدهی ۱۲ ساعته دارد. مدل ۱۴ اینچی هم ۱.۵ کیلوگرم وزن داشته و از شارژ ۱۰۰ وات از طریق USB-C با استفاده از یک آداپتور GaN پشتیبانی می‌کند. ضخامت بدنه لپ تاپ شیائومی بوک پرو ۲.۲۲ تنها ۱۴.۹ میلی‌متر است و از بدنه‌ای با جنس آلومینیوم (رده حمل و نقل هوایی) ساخته شده که سطح صاف سندبلاستی را به وجود آورده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*