عجیب‌ترین اتاق‌های مخفی جهان-دیزنی لند

عجیب‌ترین اتاق‌های مخفی جهان؛ از دیزنی لند تا اتاق مرموز برج ایفل

با عجیب‌ترین اتاق‌های مخفی جهان آشنا شوید. این اتاق‌های مخفی بسیار مرموز در مکان‌های معروفی مثل دیزنی لند و برج ایفل قرار گرفته‌اند.

افراد زیادی در فضای مجازی علاقمند به یافتن عجیب‌ترین اتاق‌های مخفی جهان می‌باشند. معمولاً مالکان یا مستأجران از اتاق‌های مخفی‌ که در خانه خود پیدا کرده‌اند، داستان‌های ترسناکی در اینترنت منتشر می‌کنند؛ اما آیا می‌دانستید که اتاق‌های مخفی و مرموز در مکان‌های معروفی مثل دیزنی لند یا حتی برج ایفل هم یافت شده‌اند؟

معرفی ۱۰ مورد از عجیب‌ترین اتاق‌های مخفی جهان

۱- اتاق مخفی در کلیسای مدیچی؛ یادگاری از میکل آنژ

عجیب‌ترین اتاق های مخفی جهان-میکل آنژ

شهر فلورانس در ایتالیا، بهترین مکان برای علاقمندان به هنر است. کلیسای مدیچی در سن لورنز یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر فوق العاده است که توسط میکل آنژ برای خاندان معروف مدیچی طراحی شده‌ است. در سال ۱۹۷۵ مدیر موزه یک اتاق مخفی را در زیر کمدی کشف کرد و گمان می‌رود که این اتاق زمانی متعلق به میکل آنژ بوده‌ است.

دیوارهای این اتاق با طراحی‌هایی بی‌نظیر و آثار هنرمندان معروف تزئین شده‌ بود. هیچکدام از طراحی‌ها امضا نشده‌اند برای همین نمیتوان با اطمینان گفت که متعلق به میکل آنژ‌ بوده‌اند؛ اما این طرح‌‌ها به وضوح سبک خاص او را منعکس می‌کردند. البته هنوز بین هنرمندان در این باره اختلاف نظر وجود دارد.

بعضی افراد اعتقاد دارند ممکن است، میکل آنژ‌ از این اتاق به عنوان مخفیگاه در طول دوران شورش علیه خاندان مدیچی، استفاده کرده باشد. این اتاق، گهگاه در دسترس عموم قرار می‌گیرد؛ اما کوچک است و دسترسی به آن همیشه ممکن نیست.

۲- اتاق مخفی درون سر مجسمه لینکلن در کوه راشمور 

عجیب‌ترین اتاق‌های مخفی جهان- کوه راشمور

کوه راشمور یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی در آمریکا است و فراتر از بنای یادبودی از چهار رئیس جمهور متوفی است. جالب است بدانید در اعماق سر مجسمه آبراهام لینکلن یک خزانه اسناد مخفی پنهان شده‌ است. هدف اصلی این اتاق مخفی این بوده که دلیل ساخت مجسمه کوه راشمور و سازنده آن به نسل‌های آینده یادآوری شوند. سازنده این مجسمه، گوتزون بورگلوم نام دارد.

تصور بورگلوم این بود که منشور حقوق بشر و کتاب قانون اساسی در این انبار مخفی نگهداری شوند. در فیلم گنجینه ملی ۲ با بازیگری نیکلاس کیج نیز تا حدودی به این موضوع اشاره شده‌ است. اتاق مدنظر بورگلوم بسیار بزرگ بود؛ با این حال دولت نمی‌خواست که بورگلوم وقت خود را برای ساخت اتاق‌های مخفی تلف کند؛ بنابراین او هرگز ساخت اتاق را تمام نکرد. دولت در سال ۱۹۹۸ بالاخره اتاق را با مقداری وسایل چینی تزئین کرد و آن را برای مردم به نمایش گذاشت.

۳- آپارتمان مخفی در برج ایفل

عجیب‌ترین اتاق‌های مخفی جهان-برج ایفل

در میان تمام مکان‌های دیدنی جهان، ایجاد اتاق مخفی در برج ایفل سخت‌ترین کار ممکن به نظر می‌رسد. با وجود ساختار نسبتاً اسکلتی برج ایفل، یک آپارتمان مخفی در داخل این سازه پنهان شده است. گوستاو ایفل، در زیر نوک تیز برج، آپارتمانی به مساحت تقریبا ۱۰۰۰ مترمربع برای خود طراحی کرد. این آپارتمان دارای یک بالکن است و بهترین منظره شهر را دارد. حتی یک پیانو بزرگ در آن جا وجود دارد که بالا بردن آن از ارتفاع بلند، سوال‌برانگیز است. یک آزمایشگاه پر از فناوری پیشرفته نیز در آن جا وجود دارد.

در طول زندگی گوستاو ایفل، افراد کمی برای بازدید از ایفل دعوت شدند و این درحالیست که برخی افراد سرشناس در پاریس به او مبلغ زیادی برای اقامت شبانه در برج پیشنهاد می‌کردند. اکنون این آپارتمان در دسترس عموم قرار گرفته‌ است و افراد می‌توانند از آن بازدید کنند.

۴- خانه‌های مخفی در بعضی از کتابخانه‌های نیویورک

در آمریکا بیش از ۱۱۶۰۰۰ کتابخانه وجود دارد. این کتابخانه‌ها نه تنها کتاب‌های رایگان بلکه رایانه، چاپگر و برنامه‌های آموزشی را در اختیار مردم قرار می‌دهند. کتابخانه‌ها در زمان‌های قدیم با زغال سنگ، گرم می‌شدند برای همین نیاز به سرایدارهایی بود تا به صورت شبانه‌روزی، کوره را روشن نگه دارند و به همین دلیل در برخی موارد این افراد با خانواده‌هایشان در خانه‌های مخفی کتابخانه‌ها زندگی می‌کردند.

اینگونه خانه‌ها بسیار بزرگ بودند و به کتابخانه و پشت‌بام دسترسی داشتند. اکنون به علت بازسازی‌ها یا بسته شدن کتابخانه‌ها دیگر کسی در آن‌ها زندگی نمی‌کند. تا سال ۲۰۱۷ هنوز ۱۳ مورد از این کتابخانه‌ها وجود داشته‌ اند.

۵- اتاق مخفی پر از جسد در خانه بنجامین فرانکلین

عجیب‌ترین اتاق‌های مخفی جهان-بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین یک مخترع و سیاسمتدار مطرح بود. او حدود ۲۰ سال در خانه‌ای ۴ طبقه در لندن به عنوان سفیر زندگی کرد. پس از مرگ او مردم به دنبال تبدیل کردن این خانه به موزه بودند. در نهایت بازسازی‌هایی صورت گرفت و در سال ۱۹۹۸، کارگران ساختمانی یک اتاق بدون پنجره را در زیرزمین خانه کشف کردند که در آن گودالی حفر شده بود و یک استخوان ران از آن بیرون زده بود.

مقامات، دستور حفاری این مکان را دادند و ۱۲۰۰ استخوان انسان را کشف کردند. بین ۱۰ تا ۱۵ جسد مختلف تخمین زده شد که برخی از آن‌ها کودک بودند.

درواقع فرانکلین، دوستی به نام ویلیام هادسون داشت که به طور مخفیانه تحقیقات آناتومی انجام می‌داد. انجام آناتومی در آن زمان غیرقانونی بود و با توجه به این‌ که فرانکلین، دوست او و یک دانشمند بود، خانه‌اش مکان امنی برای این کار هادسون محسوب می‌شد.

۶- اتاق‌های مخفی در دیزنی لند و دنیای دیزنی 

دیزنی لند-دنیای دیزنی

دیزنی لند و دنیای دیزنی دارای اسرار زیادی هستند و چندین اتاق مخفی دارند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها اتاقی در قلعه سیندرلا است که برای والت دیزنی در نظر گرفته شده بود؛ اما او قبل از اتمام ساخت این اتاق درگذشت. این اتاق به مدت ۴۰ سال استفاده نشد تا اینکه آن را در سال ۲۰۰۶ بازسازی کردند. این اتاق دقیقا شبیه یک قلعه طراحی شده است و حتی ۳۰٬۰۰۰ کاشی با طلای ۲۴ عیار دارد.

کارمندان دیزنی در دیزنی لند یک زمین بسکتبال مخفی ساخته اند تا در زمان استراحت به آنجا بروند. یک اتاق هتل مخفی به نام ۲۱ رویال نیز در آنجا وجود دارد که برای والت دیزنی و همسرش در نظر گرفته شده بود اما اکنون با شبی ۱۵۰۰۰ دلار برای عموم قابل اجاره است.

۷- اتاقی به نام کابینت مخفی در موزه ملی ناپل 

ظاهراً در شهرهای باستانی پمپی و هرکولانیوم، مردم به آثار هنری مخصوص بزرگسالان علاقه خاصی داشتند! در دوره ویکتوریا با حفاری این آثار مجدد کشف شدند؛ اما چون مردم آن‌ها را بسیار زشت می‌دانستند، آن‌ها را در جایی به نام کابینت مخفی (Gabinetto Segreto) پنهان کردند. البته افرادی با پرداخت مبلغ بیشتر به این کابینت دسترسی پیدا می‌کردند. برخی از این آثار حتی در دنیای مدرن امروزی هم نامناسب محسوب می‌شوند.

۸- پناهگاهی در هتل گرین بریر

هتل گرین برن

اقامتگاه گرین بریر از سال ۱۷۸۸ در ویرجینیای غربی واقع شده و در آن پناهگاهی مخفی برای اعضای کنگره در مواقع اضطراری ساخته شده است. این پناهگاه ۱ نیروگاه، ۳ مخزن آب و ۱۸ خوابگاه مناسب برای بیش از ۱۰۰۰ نفر در خود جای داده است. این پناهگاه اکنون به یک منطقه توریستی تبدیل شده که افراد می‌توانند از آن بازدید کنند.

۹- پناهگاه مخفی در پل بروکلین

پل بروکلین

یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی در شهر نیویورک، پل بروکلین است که در سال ۱۸۶۹ ساخته شد؛ اما در طول جنگ سرد بازسازی اساسی شد و پناهگاهی درون آن ساخته شد که در سال ۲۰۰۶ کشف شد.

این پناهگاه مملو از لوازم مختلف از جمله ۳۵۲ هزار بیسکویت، ملافه، ظرف آب و لوازم پزشکی بود. این محموله توسط کارگران بخش حمل و نقل نیویورک در حال انجام بازرسی، کشف شد. همه این تجهیزات متعلق به دفتر دفاع مدنی آمریکا در دوران جنگ سرد بودند. این پناهگاه، جایی در لنگرگاه منهتن بود؛ اما مکان دقیقو سازنده آن هنوز یک راز است.

۱۰- چندین اتاق مخفی در مجسمه غول‌پیکر کلوسوس

عجیب‌ترین اتاق‌های مخفی جهان-مجسمه کلوسوس-فلورانس

مجسمه حیرت‌انگیز آپنین کلوسوس در شهر فلورانس قرار دارد. این مجسمه، مردی با ارتفاع تقریبا ۱۰ متری است که اثر هنری خیره‌کننده‌‌ای محسوب می‌شود و رازهایی را پنهان می‌کند. غارها و گذرگاه‌هایی در داخل این مجسمه، مخفی شده‌اند که در دهه ۱۵۰۰ میلادی، هدیه‌ای به معشوقه‌ی دوک بوده‌اند. یکی از اتاق‌های مخفی این مجسمه دارای شومینه‌ای است که با روشن کردن آن از بینی مجسمه، دود خارج می‌شود. همچنین در گذشته مجسمه کلوسوس، سیستم هیدرولیکی داشت که آب را از دهان ماهی این مجسمه پمپاژ می‌کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*