آیفون 14

افزایش قیمت وحشتناک آیفون 14 نسبت به نسل قبل

با تداوم جهش هزینه‌های تولید قطعات تراشه‌های TSMC، خریداران آیفون 14 باید خود را برای افزایش وحشتناک قیمت آماده کنند.

شرکت تامین‌کننده مواد تراشه‌های آیفون اپل، از افزایش قیمت‌ها که پیش‌تر مجبور به اعمال آنها شده و هم‌چنین جهش احتمالی قیمت‌ها در آینده خبر داده است. این هشدار به نقل از تامین‌کننده مواد شیمیایی مقیم ژاپن به نام “Showa Denko K.K” عنوان شده و افزایش دوباره قیمت‌ها در آینده را نیز متحمل خوانده است. بنابراین از حالا می‌توان انتظار برچسب قیمت بالاتری را از آیفون 14، نسبت به نسل پیشین داشت.

به گزارش بلومبرگ، به دلیل همه‌گیری کووید-19، جنگ روسیه و اوکراین و سقوط ین ژاپن، حداقل ده‌ها افزایش نرخ در سال جاری صورت گرفته است. مدیر مالی شرکت ژاپنی، در مصاحبه هفته گذشته خود هشدار داده که بعید است تا سال آینده این مشکل برطرف شود. او افزود:

بعید به‌نظر می‌رسد که حداقل تا سال 2023، وضعیت به طور قابل توجهی بهبود پیدا کند.

وی هم‌چنین گفته که آنها مجبور شده‌اند تا هزینه‌های تحمیلی به مشتریان خود را به شدت افزایش دهند و اظهار داشته که شرکت اکنون دو برابر مبلغی که قبلا با مشتریان حساب می‌کرد را طلب کرده است.

تی اس ام سی

بلومبرگ در ادامه اضافه کرد که تامین‌کننده ژاپنی انتظار دارد که به وسیله افزایش قیمت‌ها، زیان وارد شده به خطوط تولید خود را کاهش دهد. شرکت Showa Denko یکی از تامین‌کنندگان مواد برای ساخت تراشه‌های TSMC است که در گوشی‌های اپل، از جمله گوشی مورد انتظار آیفون 14 و پرو که شامل یک جهش عملکردی بزرگ خواهد بود را شامل می‌شود.

افزایش قیمت قطعات برای شرکت‌هایی نظیر اپل در نهایت منجر به بالا رفتن هزینه‌های تولید و تحت فشار قرار گرفتن آنها برای افزایش قیمت تمام شده محصولات است. طی هفته گذشته، اپل به طور ناگهانی، قیمت برخی از مدل‌های آیفون 13 و آیپد را در ژاپن، تا 20% افزایش داد تا بدین وسیله با فشارهای ناشی از سقوط ین مقابله کند.

با تداوم افزایش قیمت ها و عدم وجود نشانه‌ای از بهبود، به نظر می‌رسد که این خریداران آیفون 14 هستند که باید بهای این جهش قیمتی را بپردازند و مصرف‌کنندگان، بازنده اصلی این معامله خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یک عدد ردمی 10 بزارید تو جیبتون

    آیفون میشه چی!