استفاده از گوشی های آیفون

قوانین اتحادیه اروپا، گوشی های آیفون را دگرگون می‌کند

ظاهراً اتحادیه اروپا قوانینی را وضع کرده که می‌تواند پلتفرم iOS را مثل اندروید باز کرده و استفاده از گوشی های آیفون را دستخوش تغییر کند.

اتحادیه اروپا خبر از تصویب قانون جدیدی داده که می‌تواند نحوه استفاده همه ما از گوشی های آیفون را دگرگون کند. در متن این بیانیه آمده است:

کمیسیون اروپا از تصویب قانون خدمات دیجیتال و بازارهای دیجیتال که در دسامبر ۲۰۲۰ پیشنهاد شد، استقبال می‌کند.

Digital Services Package، نخستین دستورالعمل جامع را برای پلتفرم‌های آنلاینی که در زندگی روزمره ما تأثیرگذار هستند ارائه می‌کند. این قوانین جدید در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا بوده و فضای دیجیتال امن‌تر و بازتری را بر پایه احترام به حقوق اساسی به ارمغان میاورد.

یکی از مقامات رده بالای اتحادیه اروپا می‌گوید این قوانین جدید می‌تواند از حقوق آنلاین کاربران محافظت کرده و بازارهای آنلاین منطقی و باز را به وجود بیاورد. این قانون تغییرات بزرگی را در شرکت‌هایی مثل اپل به وجود می‌آورد. چرا که طبق لوایح تصویب شده «باید از تبلیغ منافع خود خودداری کرده، اطلاعات خود را با دیگر کسب و کارها به اشتراک گذاشته و امکان استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن بیشتر را فراهم کنند». این موارد، مشکل اساسی پرونده دعوای حقوقی اپل با فروشگاه اپلیکیشن Epic Games نیز بود که اوایل سال ۲۰۲۲ در آن برنده شده است.

قوانین جدید باید در آخرین مرحله توسط شورای اتحادیه اروپا به تصویب برسند. انتظار می‌رود از همین امسال، این قوانین در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجرا شود. همانطور که گفتیم این قوانین تغییرات جدی را در محصولاتی مثل گوشی های آیفون، فروشگاه اپلیکیشن App Store اپل و نحوه پرداخت‌های درون برنامه‌ای با گوشی به وجود خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:

اپل باید تا سال ۲۰۲۴ پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ آیفون کند!

پیشتر نیز اتحادیه اروپا به دنبال وضع قانونی برای فراگیر شدن استفاده از پورت USB-C در تمام دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند بود که اگر وضع شود، اپل حتی باید پورت شارژ لایتنینگ را هم از روی آیفون حذف کرده و از یک پورت تایپ C استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*