ژاپن

مجازات سخت و عجیب فحاشی در شبکه های اجتماعی در کشور ژاپن

طبق قانون جدید و عجیب دولت ژاپن، فحاشی در شبکه های اجتماعی با مجازات‌های سنگین و سخت‌گیرانه‌ای همراه خواهد بود.

دولت ژاپن از تصویب قانونی سخت‌گیرانه خبر داده که به موجب آن، ارسال مطالب و پست‌های حاوی فحاشی در شبکه‌ های اجتماعی، تا یک سال مجازات را در بر خواهد داشت. افرادی که به دلیل توهین آنلاین، محکوم شناخته شوند نیز تا 300000 ین (2200 دلار) جریمه خواهند شد. پیش از این، مجازات عمل مذکور، تا 30 روز حبس و پرداخت 10000 ین (75 دلار) را در بر داشت.

قانون فوق، ظرف سه سال آینده مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مشخص شود که آیا طبق نگرانی برخی از منتقدان، این لایحه مغایر با آزادی بیان بوده یا خیر. از سوی دیگر، موافقان این قانون بر لزوم کاهش آزار و اذیت های سایبری و فحاشی در شبکه های اجتماعی در ژاپن تاکید داشته‌اند.

سیهو چو، وکیل جنایی در ژاپن، پس از تصویب قانون فحاشی در شبکه‌ های اجتماعی در گفتگو با CNN گفت:

در این قانون، چارچوب روشنی از آنچه که توهین محسوب می‌شود، تعریف نشده است.

طبق قانون، توهین به معنای تحقیر شخص، بدون اشاره به واقعیتی خاص در مورد او است. در مقابل، افترا یا تهمت به واقعیتی مشخص در ارتباط با مخاطب اشاره می‌کند.

فحاشی آنلاین

چو در ادامه افزود:

در حال حاضر، حتی اگر فردی رهبر ژاپن را احمق خطاب کند، طبق قانون جدید ممکن است این اظهارنظر در دسته توهین قرار گیرد.

مقامات ژاپنی پس از خودکشی هانا کیمورا، ستاره یکی از برنامه‌های تلویزیونی این کشور که مورد سوءاستفاده آنلاین قرار گرفته بود، اقدامات خود جهت سرکوب آزار سایبری را گسترش دادند. هم‌چنین، برخی از تحقیقات نیز روابطی را میان رفتارهای منجر به خودکشی و آزار اینترنتی نشان می‌دهند، اگرچه اکثر مطالعات بر روی کودکان و نوجوانان انجام شده است.

بریتانیا نیز از دیگر کشورهایی محسوب می‌شود که پیام‌های عمومی شدیدا توهین‌آمیز را جرم‌انگاری کرده و افراد خاطی را دستگیر و جریمه می‌کند. البته چارچوب سیاست‌های این قانون نیز مبهم است و دادگاه‌ها به صورت شخصی در مورد آنچه که شدیدا توهین‌آمیز تلفی می‌شوند، تصمیم‌گیری می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*