شرکت Core Scientific

سیگنال منفی برای بازار: بزرگترین شرکت استخراج بیت کوین 80 درصد دارایی خود را فروخت!

کور ساینتیفیک (Core Scientific)، بزرگترین شرکت استخراج بیت کوین در دنیا، تصمیم گرفت دارایی خود را بفروشد. این یک سیگنال منفی برای بازار است!

سقوط بیت کوین از حوالی 68 هزار دلار تا حدود 20 هزار دلار کنونی برای تحلیلگران زیادی غیر قابل پیش‌بینی بود، اما در کمال ناباوری اتفاق افتاد! از طرفی همچنان یک سری تحلیل از امکان ریزش بیشتر، حتی تا نزدیکی 10 هزار دلار، صحبت می‌کنند! در چنین شرایطی، عرضه نزدیک به 80 درصد دارایی بزرگترین شرکت استخراج بیت کوین به بازار، اصلا خبر خوبی نیست!

برای پیش‌بینی روند بازار ارز دیجیتال باید معیارهای متعددی را زیر نظر داشت. یکی از آن‌ها رفتار ماینرها است؛ زمانی که ماینرها بعد از استخراج بیت کوین دارایی خود را هولد می‌کنند و قصد برای فروش ندارند، یعنی به افزایش قیمت امیدوار هستند. از طرفی دیگر، این اقدام آن‌ها عرضه را کم می‌کند. اما با تزریق بیت کوین‌های ماینرها به بازار، عرضه زیادی به وجود می‌آید که نتیجه آن کاهش بیشتر قیمت‌ها است. پس یکی از دلایل کاهش قیمت‌ها طی ماه‌های اخیر می‌تواند فروش بیت کوین های بزرگترین شرکت استخراج دنیا بوده باشد.

حقایقی درباره بیت کوین

شرکت Core Scientific چندی پیش گزارش عملکرد خود طی نیمه اول سال 2022 را منتشر کرد. جالب‌ترین قسمت این گزارش اعلام فروش 7,202 عدد بیت کوین در ماه ژوئن (خرداد – تیر) بود. متوسط قیمت فروش BTC توسط کور ساینتیفیک 23 هزار دلار بود و در مجموع حدود 167 میلیون دلار پول به دست آورد. بر اساس این گزارش، تا انتهای نیمه اول سال 2022 شرکت نام برده 132 میلیون دلار پول نقد و 1,959 بیت کوین در ترازنامه خود دارد. با در نظر گرفتن این آمار و ارقام می‌توان گفت که شرکت نام برده چیزی از حدود 78.6 درصد دارایی در قالب بیت کوین خود را به فروش رسانده است.

دلایل بزرگترین شرکت استخراج بیت کوین برای فروش

کور ساینتیفیک علت فروش این تعداد زیاد بیت کوین طی یک ماه را نیاز به پرداخت هزینه سرورهای اسیک ماینرها، پرداخت هزینه‌های مربوط به مراکز داده (دیتا سنتر) و صاف کردن مابقی بدهی‌های خود عنوان کرد. یکی از سخنگویان شرکت گفت آن‌ها به منظور پرداخت هزینه‌های عملیاتی و تامین نقدینگی کافی، به فروش بیت کوین‌ های خود بعد از استخراج ادامه خواهند داد.

کاهش قیمت شدید بیت کوین در حالی بود که هش ریت شبکه این ارز دیجیتال تا مدتی قبل همینطور سقف‌های جدید ثبت می‌کرد! به عبارتی موازی با کاهش قیمت‌، رقابت در حال افزایش بود! این موضوع درآمد نهایی ماینرها را کاهش داد. دقیقا به همین دلیل شرکت‌های استخراج متعددی طی هفته‌های اخیر کل یا حداقل گوشه‌ای از مزارع خود را خاموش کرده‌اند یا به طور کامل ورشکسته شده‌اند.

هش ریت شبکه بیت کوین

تلاش کور ساینتیفیک برای توسعه

اما نباید یک خبر خوش را دست کم گرفت که احتمالا در شروع روند صعودی بعدی تاثیرگذار خواهد بود؛ Core Scientific قصد دارد تا انتهای سال میلادی جاری، 70 هزار عدد اسیک ماینر به مزارع استخراج خود اضافه کند. بد نیست بدانید در حال حاضر تعداد دستگاه‌های ماینینگ بزرگترین شرکت استخراج بیت کوین حدود 103 هزار عدد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*