خودرو برقی شیائومی

خودرو برقی شیائومی برای اولین بار به خیابان آمد + عکس

خودرو برقی شیائومی، یک ماشین الکتریکی تمام خودران است که هفته گذشته با ظاهری عجیب و یک رادار لیدار بزرگ، به خیابان‌های چین آمد. اما چه چیزی در مورد آن می‌دانیم؟ در ادامه به این سوال جواب می‌دهیم.

همه ما از سرعت پیشرفت چینی‌ها در زمینه ساخت خودروهای برقی خبر داریم. خودروسازهای نوپای چینی، به لطف اتحاد ابر شرکت‌های بزرگ این کشور متولد شده‌اند. برای مثال، برند هواوی تقریبا در سه شرکت خودروسازی چینی، سهامدار است. اما به نظر می‌رسد که اکنون یکی دیگر از غول‌های تکنولوژی شرق آسیا هم قصد دارد تا به این مهمانی وارد شود. در ادامه به سراغ اولین تصویر ثبت شده از خودرو تمام برقی شیائومی می‌رویم و با احتمالاتِ پیرامون آن همراه می‌شویم.

معرفی خودرو برقی شیائومی

خودرو برقی شیائومی

تقریبا اواسط سال 2021 بود که «لی جون»، مدیر عامل شیائومی، یک خبر  شوکه کننده را به طرفداران محصولات این برند اعلام کرد:

شرکت شیائومی قصد دارد تا با سرمایه گذاریِ 1.5 میلیارد دلاری در زمینه ساخت خودروهای برقی، اولین ماشین EV تولید انبوه خود را تا سال 2024 به بازار بفرستد. این پروژه در شهر صنعتی پکن (شهر مخصوص به ساخت خودروهای الکتریکی یا همان Beijing’s E-Town) استارت خواهد خورد که مساحت این شهر، برابر 500 کیلومتر مربع است. ما انتظار داریم که در مراحل ابتدایی، به تولید 300 هزار خودرو در سال برسیم.

خودرو برقی شیائومی

اولین رندر لو رفته از این پروژه

هرچند که این خبر تقریبا طی چند ماه گذشته اعلام شده است، اما به همین زودی شاهد تست‌های اولیه آن در خیابان‌های چین هستیم. با توجه به رادار لیداری که بر روی سقف این خودرو نصب شده است، می‌توان گفت که اولین خودرو برقی شیائومی، در مرحله‌ی تست‌های مربوط به رانندگی خودکاری قرار دارد. این مدل از رادارهای لیدار، فقط برای مقاصد تحقیق و توسعه استفاده می‌شوند و در برابر نمونه‌های تجاری که در خودروهای برقی وجود دارند، کاملا غول پیکر به نظر می‌رسند.

خودرو برقی شیائومی

طراحی ظاهری این خودرو هم خبرهای جالبی را منتقل می‌کند. با توجه به مدل رینگ‌ها و نوع جلو پنجره، باید بگوییم که چهره‌ی نهایی ماشین الکتریکی شیائومی در برابر چیزی که در این نوشته دیدیم، 180 درجه متفاوت خواهد بود. همچنین رینگ‌ها و انحنای ستون C هم اصلا در حد و اندازه‌ یک EV انقلابی نیست.

خودرو برقی شیائومی

در پایان این آزمایش، یک خودرو مشکوک دیگر هم به در کنار ماشین برقی شیائومی مشاهده شده است که دقیقا از نقش آن اطلاع نداریم اما به نظر می‌رسد که این خودرو، بیشتر به عنوان آنالیزور اطلاعات سنسورها و یک عامل کمکی بوده باشد؛ دقیقا مانند یک دستیار!