ام جی 4 هاچ بک

ام جی 4 هاچ بک معرفی شد؛ یک دورگه چینی/انگلیسی با پیشرانه برقی

ام جی 4 هاچ بک معرفی شد. این هاچ بک چینی انگلیسی از پیشرانه برقی بهره می‌برد و رقیب جدی برای خودروهایی چون فولکس واگن ID.۳ محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

ام جی ۴ هاچ بک به عنوان یک خودرو برقی چینی بریتانیایی معرفی شد و قرار است از شهریورماه در بازارهای جهانی عرضه شود. این خودروی برقی برای رقابت با رقبایی چون فولکس واگن ID.۳ طراحی شده و اولین محصول تولیدی این خودروساز روی پلتفرم MSP محسوب می‌شود.

مشخصات ام جی 4 هاچ بک

با وجود این که خودروهای شاسی بلند طی سال‌های اخیر در بسیاری از بازارها به محبوب‌ترین کلاس خودرویی تبدیل شدند، اما خودروهایی در ابعاد ام جی 4 هاچ بک همچنان جزو خودروهای محبوب بازار اروپا محسوب می‌شوند. ضمن این که ام جی قصد دارد روی این پلتفرم جدید خودروهای تمام برقی بیشتری را نیز به تولید برساند.

ام جی 4 هاچ بک

تصاویر منتشر شده از ام جی 4 هاچ بک نشان می‌دهد این خودروساز قصد دارد به رقیبی جدی برای هاچ بک‌های سگمنت C بازار تبدیل شود. طول این خودرو به 4287 میلی‌متر، عرض آن 1836 میلی‌متر و ارتفاع آن 1506 میلی‌متر می‌رسد. چنین ابعادی ام جی 4 را به یک هاچبک خانوادگی تبدیل می‌کند.

ام جی 4 هاچ بک

ام جی 4 هاچ بک از لحاظ ظاهری با سایر محصولات خانواده این خودروساز تفاوت دارد. در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های باریک و تیز LED هستیم. در نمای عقب این خودرو نیز چراغ‌های تمام عرض در زیر شیشه عقب به چشم می‌خورند که توانسته نمای جذابی را به وجود آورد. فلاپ‌های زیر درها و یک اسپویلر با طراحی بسیار منحصربه‌فرد در بخش عقب به عنوان سایر عناصر طراحی این خودرو محسوب می‌شوند.

ام جی 4 هاچ بک

کابین ام جی 4 هاچ بک به دلیل برخورداری از پلتفرم MSP و حذف تونل گیربکس اکنون برای سرنشینان فضای بیشتری را ارائه خواهد داد. طراحان روی کنسول مرکزی شناور این خودرو نیز انتخاب‌گر حالت رانندگی چرخشی و ترمز پارک الکترونیکی را نصب کردند. در بالای داشبورد نیز یک نمایشگر مرکزی بزرگ به چشم می‌خورد. صفحه آمپر دیجیتالی و فرمان دو پره از سایر ویژگی‌های کابین این خودرو به شمار می‌روند.

MG 4

طبق اعلام ام جی، از آنجایی که این هاچ بک برقی روی پلتفرم MSP توسعه پیدا کرده، اکنون می‌توان دو پک باتری با ضخامت 110 میلی‌متر را در کف خودرو قرار داد. همچنین ام جی اعلام کرد روی این پلتفرم می‌توان انواع خودروهای سواری و ون را با طول محوری 2650 تا 3100 میلی‌متر طراحی کرد.

در واقع این پلتفرم برای ساخت شاسی بلندها سایز بزرگ و هاچ بک‌های خانوادگی بسیار مناسب خواهد بود. امکان نصب پک باتری با ضخامت بسیار کم با ظرفیت بین 40 تا 150 کیلووات از سایر مزایای این پلتفرم محسوب می‌شود.

MG 4

ام جی 4 هاچ بک با دو پک باتری روانه بازار خواهد شد. مدل پایه این خودرو به یک پک باتری 51 کیلووات ساعتی مجهز شده و ظرفیت پیمایشی آن با یک بار شارژ طبق چرخه WLTP حدود 350 کیلومتر خواهد بود. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند نسخه دیگری از این خودرو را با پک باتری 64 کیلووات ساعتی با ظرفیت پیمایش 450 کیلومتری نیز سفارش دهند.

مدل پایه این خودرو به یک پیشرانه برقی با قدرت 165 اسب بخار مجهز شده است. همچنین مشتریانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند نسخه 200 اسب بخاری آن را سفارش دهند که می‌تواند ظرف مدت 8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ضمن این که شرکت ام جی حداکثر سرعت این خودرو را روی 160 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*