دوج کوین شیبا اینو

دوج کوین و شیبا اینو جزو 10 ارز دیجیتال محبوب بازار هستند!

دوج کوین و شیبا جزو محبوب ترین ارزهای دیجیتال انتخاب شده‌اند. این در حالی است که Dogecoin و Shiba Inu جزو رمز ارزهای میم کوین هستند.

بازار ارز دیجیتال دیگر محدود به بیت کوین و اتریوم نیست؛ تا امروز چند صد هزار رمز ارز ایجاد شده است. برخی از آن‌ها نظیر اتریوم، کاردانو، سولانا و بیت کوین شبکه بلاک چین اختصاصی خود را دارند و برخی دیگر روی سایر شبکه‌ها ایجاد شده‌اند. با وجود تعدد ارزهای دیجیتال بدون کاربرد و بی‌هدف، نمی‌توان از پروژه‌های بلاک چینی قدرتمند، کاربردی، مفید و باارزش متعدد چشم‌پوشی کرد. اما متاسفانه بیشتر آن‌ها در فهرست 10 ارز دیجیتال محبوب جایی ندارند! در عوض دوج کوین و شیبا اینو در این لیست راه باز کرده‌اند!

تولد اولین میم کوین برای شوخی با بیت کوین!

چهار سال بعد از راه‌اندازی شبکه بیت کوین، رفته رفته افراد زیادی جذب آن شده و رمز ارزهای بیشتری نظیر لایت کوین ایجاد شده بودند. اما بیلی مارکوس و جکسون پالمر، دو برنامه‌نویس، تصور می‌کردند Bitcoin بیش از اندازه جدی گرفته شده و نمی‌توان به آن به چشم یک پول یا مخصوصا یک دارایی برای سرمایه گذاری نگاه کرد! به همین دلیل برای نمایش ساده بودن ایجاد یک ارز دیجیتال شبیه آن، Dogecoin را در سال 2013 خلق کردند. بعد از محبوب شدن دوج کوین در سال 2021 شیبا اینو نیز به بازار ارز دیجیتال راه پیدا کرد تا با سواری روی موج محبوبیت اولین میم کوین، به وسیله معرفی خود به عنوان ورژن بهتر آن، رشد کند.

میم کوین‌ها با الهام از جک‌های تصویری اینترنتی و رویدادهای فعلی ساخته می‌شوند و متکی بر جوامع آنلاین و اینفلوئنسرها هستند. این برخلاف رمز ارزهای برتر بازار نظیر بیت کوین، اتریوم و سولانا است که با تکیه بر کاربردشان برای حل مشکلات دنیای واقعی ارزش پیدا کرده‌اند.

دوج کوین

دوج کوین رفته رفته محبوب شد و افراد زیادی، مخصوصا در شبکه اجتماعی ردیت، شروع به دادن آن به یکدیگر بابت تولید محتواهای خوب کردند. سپس آن‌ها تصمیم گرفتند انجمنی برای انجام کارهای خیرخواهانه تشکیل بدهند. این جامعه‌ی کاربری رفته رفته بزرگ شد و Dogecoin توانست به فهرست 50 رمز ارز برتر از نظر ارزش بازار راه پیدا کند.

اما از ابتدای سال 2021 ایلان ماسک به شکلی دیوانه‌وار شروع به حمایت از دوج کوین کرد و این ارز دیجیتال به شدت محبوب شد. شیبا اینو و تعداد زیادی میم کوین دیگر نیز در همین بحبوحه ساخته و عرضه شدند. با وجود سقوط شدید Dogecoin از سقف تاریخی خود، ثروتمندترین فرد دنیا همچنان به حمایت از آن ادامه می‌دهد.

دوج کوین و شیبا اینو جای پروژه‌های قوی محبوب شدند

این اقدام ایلان ماسک مهندسان بلاک چین و متخصصان رمز ارز متعددی را سرخورده کرد. آن‌ها با وجود تلاش شبانه‌روزی برای ارائه پروژه‌های قوی، شاهد افزایش روز افزون قیمت و ارزش بازار دوج کوین و شیبا اینو بودند!

اگرچه افرادی نظیر ویتالیک بوترین (خالق اتریوم) و چارلز هاسکینسون (خالق کاردانو) عقیده دارند در روندهای نزولی (وضعیت کنونی بازار رمز ارز)، مارکت از ارزهای دیجیتال بدون کاربرد پاک می‌شود، اما به نظر دوج کوین و شیبا اینو در این میان استثنا هستند!

بررسی شرکت Morning Consult در بین سرمایه گذاران آمریکایی رمز ارز نشان می‌دهد از هر 10 نفر آن‌ها 4 نفر (40 درصد) هولدر دوج کوین و حدودا 2 نفر (26 درصد) هولدر شیبا اینو است. Dogecoin و Shiba Inu طبق بررسی این شرکت به ترتیب سومین و ششمین رمز ارز محبوب بین هولدرهای آمریکایی محسوب می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد محبوبیت آن‌ها با وجود ریزش حدودا 90 درصدی از سقف تاریخی خود، چندان تغییر نکرده است.

اما سایر رمز ارزهای محبوب آن‌ها کدامند؟ در این فهرست بیت کوین و اتریوم، به ترتیب با 75 درصد و 49 درصد، در صدر قرار دارند. بایننس کوین در رده چهارم، سولانا در رده پنجم، کاردانو در رتبه هفتم و ریپل در رتبه هشتم واقع شده‌اند.

نزدیک به 66 درصد سرمایه گذاران آمریکایی رمز ارزها مدعی شدند برای کسب سود وارد این بازار شده‌اند. البته وضعیت در سایر کشورها متفاوت است. به عنوان نمونه، بررسی‌ها در کشورهای کره جنوبی و ژاپن نشان داد بیشتر کاربران رمز ارز در این کشور آن‌ها را به خاطر تسهیل تراکنش‌های آنلاین دوست دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*