هیجان انگیزترین عکس های ناسا

هیجان انگیزترین عکس های ناسا در ماه گذشته

مجله رصدخانه زمین ناسا هر ماه تصاویر زیبایی که توسط ماهواره‌ها یا فضانوردان گرفته شده‌‌اند را منتشر می‌کند. در ادامه نگاهی به هیجان انگیزترین عکس های ناسا در ماه گذشته خواهیم داشت.

از سال ۱۹۹۹ میلادی مجله رصدخانه زمین ناسا شروع به کار کرده است و هر ماه تصاویر نفس‌گیری را از سیاره آبی و زیبای ما منتشر می‌کند. در واقع به لطف این مجله توانسته‌ایم دید کلی بسیار خوبی از بخش‌های مختلف کره زمین داشته باشیم.

جذاب‌ ترین و هیجان انگیز ترین عکس های ناسا در خرداد ماه

در طول این سال‌ها رصدخانه زمین توانسته هزاران تصویر که توسط ماهواره‌های در مدار زمین یا فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است را جمع‌آوری کند. البته هر روز نیز یک تصویر خاص از آرشیو خود را منتشر می‌کند. در ادامه هیجان انگیزترین عکس های ناسا در خرداد ماه را مشاهده خواهید کرد.

آتشفشان باگانا

هیجان انگیزترین عکس های ناسا

اولین تصویر به آتشفشان باگانا در جزیره بوگنویل (جزیره‌ای در پاپوآ گینه نو) تعلق دارد. ارتفاع این آتشفشان به ۱۸۵۵ متر می‌رسد و اولین بار در سال ۱۸۴۲ فوران کرده است. در این تصویر که توسط ماهواره لندست 9 ثبت شده، دود خارج شده از باگانا به خوبی دیده می‌شود. این تصویر در ۷ خرداد ثبت و در ۱۲ خرداد منتشر شد.

شکوفایی جلبکی

هیجان انگیزترین عکس های ناسا

در دومین مورد از هیجان انگیزترین عکس های خرداد ماه ناسا، شکوفایی جلبکی تابستانی با قدرت هرچه تمام‌تر خودنمایی می‌کند. این تصویر جلبک‌های کانال بریستول در ساحل جنوبی ولز را نشان می‌دهد. ناسا بر این باور است که این جلبک خاص از تعداد زیادی کوکولیتوفور (نوعی فیتوپلانکتون‌) تشکیل شده است.

این تصویر توسط ماهواره آکوا ناسا در ۱۳ خرداد ثبت و روز بعد منتشر شد.

وینیپگ در شب

هیجان انگیزترین عکس های ناسا

در ۱۶ دی ماه ۱۳۹۸ هنگامی که ایستگاه فضایی بین‌المللی از بالای کانادا می‌گذشت، فضانوردان حاضر در ایستگاه با استفاده از یک دوربین دیجیتال از شهر وینیپگ عکاسی کردند. این تصویر در ۱۵ خرداد ماه سال جاری به عنوان یکی از هیجان انگیزترین عکس های ناسا انتخاب شد.

وینیپگ مرکز استان منیتوبا کانادا است و ۸۳۰ هزار نفر در آن سکونت دارند.

آتش در آلاسکا

آلاسکا

در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه مجموعا ۴۷۶۳ بار رعد و برق آلاسکا را هدف ضربات خود قرار داد که در نتیجه آن چندین آتش گسترده شکل گرفتند. ماهواره آکوا ناسا توانست در ۲۰ خرداد ماه برخی از این آتش‌‌سوزی‌ها را در یک تصویر کلی ثبت کند.

همپتون

هیجان انگیزترین عکس های ناسا

پنجمین مورد از هیجان انگیزترین عکس های خرداد ماه ناسا توسط ماهواره لندست 8 گرفته شده است. این تصویر به شهر همپتون در ایالت ویرجینیا تعلق دارد. بخشی که در این تصویر مشاهده می‌کنید یک منطقه مهم تاریخی است که با نام دژ آزادی شناخته می‌شود. در سال ۱۶۱۹ اولین برده‌های ربوده شده از آفریقا در این منطقه پیاده شدند.

دریای خزر

دریای خزر

یکی از هیجان انگیزترین عکس های خرداد ماه ناسا از یک توپ پنبه‌ای بر فراز دریای خزر گرفته شده است. این تصویر در ۷ خرداد توسط ماهواره ترا ناسا گرفته و در ۲۶ خرداد به عنوان تصویر روز انتخاب شد. ابری که در تصویر می‌بینید از نوع استراتوکمولوس است و پنهای آن به حدود ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

سیل در یلواستون

هیجان انگیزترین عکس های ناسا

در تصاویر پارک ملی یلواستون که اخیرا توسط ناسا منتشر شده است، نشانه‌های یک سیل به خوبی دیده می‌شود. تصویر سمت چپ در ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ و تصویر سمت راست در ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ توسط ماهواره ترا ناسا گرفته شده‌ است.

دریای سیاه

دریای سیاه

آخرین مورد از هیجان انگیزترین تصاویر خرداد ماه ناسا نیز به یک شکوفایی جلبکی تعلق دارد. البته این بار فیتوپلانکتون‌ها در دیای سیاه ظاهر شده‌اند و لایه‌های آبی کم‌رنگ را در امتداد جریان دریا شکل داده‌اند. تصویری که مشاهده می‌کنید از داده‌های ترکیبی ماهواره NOAA 20 و ماهواره Suomi NPP تشکیل شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. درودبرشما……..ناسافوق العاده است.بارها بادیده عکسها و عملیات‌های ناسادرفضا مانندتلسکوب جیمزوب ومریخنوردو………ودهاپروژه دیگر تمام موهای بدنم سیخ میشود.واحساس میکنم در تمام وجودم فعل و انفعالاتی لذت بخش شکل میگیرد که قابل توصیف نیست.دیدن جهانی بی نهایت بانظمی غیرقابل تصور انسان رابفکر وامی‌دارد…..‌‌‌‌‌….باسپاس از دانشمندان ناسا.وکلیه افرادی که در این حوزه فعالیت دارن…