ایرادهای Mi Band شیائومی

رایج ترین ایرادهای مچ بند Mi Band شیائومی + راه حل

در اینجا قصد داریم به بررسی تعدادی از رایج ترین ایرادهای مچ بند Mi Band شیائومی بپردازیم راه حل هایی را برای هریک ارائه دهیم.

مچ بند Mi Band شیائومی یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در بازار محصولات پوشیدنی است. با این که مچ بندهای شیائومی عموما برای افرادی با بودجه محدود ساخته شده‌اند، اما قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

البته در کنار تمامی مزایایی که این گجت‌های پوشیدنی دارند، ایراداتی هم به این دستگاه‌ها وارد است.

در این متن قصد داریم به بررسی تعدادی از رایج ترین ایرادهای مچ بند Mi Band شیائومی بپردازیم و راه حل هایی را برای آن‌ها پیشنهاد دهیم. در این آموزش بیش از هر چیز به مچ بندهای هوشمند می بند 4، 5، 6 و 7 می‌پردازیم.

رایج ترین ایرادهای مچ بند Mi Band شیائومی

ایرادات مربوط به Pair و سینک شدن مچ بند

سینک شدن می بند شیائومی

اگر در اتصال مچ بند Mi Band خود به اپلیکیشن‌های Zepp Life یا Xiaomi Wear مشکل دارید، راهکارها به صورت زیر هستند:

راه حل های ساده

  • مطمئن شوید که مچ بند شارژ دارد یا در حین فرآیند Pair یا سینک شدن آن را به شارژر وصل کنید.
  • اگر Mi Band در لیست دستگاه‌های اپلیکیشن‌های فوق مشاهده نمی‌شود، بلوتوث گوشی خود را خاموش و روشن کنید.
  • اگر ایراد همچنان پابرجا بود، مچ بند و گوشی خود را ریستارت کنید.

دیگر راه حل ها

  • اگر Mi Band با موفقیت به گوشی شما متصل می‌شود، اما اپلیکیشن Zepp Life مچ بند را شناسایی نمی‌کند، اتصال مچ بند را یک بار به طور کامل قطع کرده و سپس مجددا وصل کنید.
  • برخی کاربران گزارش داده‌اند که با ارتقای اپلیکیشن قدیمی Mi Fit به اپلیکیشن جدید Zepp Life، مچ بند به گوشی متصل نمی‌شود یا از لیست دستگاه‌های متصل به این اپلیکیشن خارج می‌شود. راهکارهای رفع این مشکل هم به صورت زیر هستند:
    • اگر پیش از ارتقا از Mi Fit به Zepp Life اتصال مچ بند و گوشی را قطع کنید، احتمالا پس از ارتقا به مشکل برنخواهید خورد.
    • البته اگر اپلیکیشن Zepp Life از شما درخواست کند که اتصال مچ بند را قطع کنید و از طرف دیگر مچ بند اصلا در لیست دستگاه‌های متصل به اپلیکیشن حضور نداشته باشد، احتمالا چاره کار بازگرداندن Mi Band به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) است. البته این کار باعث از بین رفتن داده‌های شما نمی‌شود و به محض برقراری ارتباط مچ بند با سرورها می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. برای بازگرداندن می بند به تنظیمات کارخانه، مراحل زیر را انجام دهید:
      • وارد بخش تنظیمات Mi Band شوید
      • وارد بخش System شده و از آنجا گزینه Factory Reset را انتخاب کنید.
      • در پایان آیکون چک مارک را فشار دهید تا فرآیند ریست کردن به اتمام برسد.
    • در صورتی که از اپلیکیشن Xiaomi Wear استفاده می‌کنید و قادر به پیدا کردن مدل Mi Band خود نیستید، پیش از متصل کردن مچ بند به اپلیکیشن، ریجن اپلیکیشن را به China تغییر دهید.

مشکلات اتصال Mi Band 7

کاربران مچ بند Mi Band 7 هم ممکن است برخی اوقات با مشکل اتصال نسخه‌های چینی یا گلوبال این هدست روبرو شوند. در این زمینه نیز راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • توصیه می‌کنیم از اپلیکیشن Zepp Life برای استفاده از Mi Band 7 استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید نسخه چینی این مچ بند هوشمند را به اپلیکیشن Xiaomi Wear متصل کنید، لازم است که به عنوان یک راهکار موقتی، ریجن اپلیکیشن را به چین تغییر دهید. پس از اتصال می‌توانید ریجن را به ناحیه دلخواه خود تغییر دهید.
  • برای تشخیص این که مدل Mi Band 7 شما چینی است یا گلوبال، باید به جعبه محصول نگاه کنید. اگر دو حرف آخر بارکد محصول CN باشد، یعنی مچ بند شما چینی و در صورتی که این دو حرف GL باشند، یعنی محصول شما گلوبال است.

مشکلات مربوط به نمایش نادرست زمان

ایرادهای Mi Band شیائومی

یکی دیگر از ایرادهای رایج مچ بندهای Mi Band شیائومی عدم نمایش صحیح زمان توسط آن‌هاست. راهکارهای رفع این مشکل عبارتند از:

  • برای این که زمان نمایش داده شده توسط Mi Band را اصلاح کنید، لازم است که اتصال آن به گوشی را قطع کنید. برای این کار، تنها کافیست که برای لحظاتی بلوتوث گوشی را قطع کرده و سپس مجددا وصل کنید. پس از مدتی کوتاه، Mi Band به گوشی شما متصل خواهد شد و پس از سینک شدن مجدد، زمان صفحه نمایش گوشی را نمایش خواهد داد.
  • راه بعدی هم ریستارت کردن مچ بند است. برای این کار وارد قسمت تنظیمات آن شوید و از قسمت More، بخش تنظیمات را انتخاب کنید و سپس Restart فشار دهید. پس از اینکه مچ بند شما ریستارت شد، سعی کنید مجددا آن را به گوشی متصل کنید تا مشکل نمایش نادرست زمان حل شود.

مشکلات شارژ

ایرادهای Mi Band شیائومی

مشکل شارژ نشدن تنها مختص مچ بندهای شیائومی نیست و همه گجت‌ها اعم از گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند، پایشگرهای سلامتی و… به نوعی با آن دست به گریبان هستند.

اگر شما هم در شارژ کردن می بند خود با مشکل روبرو هستید، مراحل زیر را دنبال کنید.

راه حل های ابتدایی

  • مطمئن شوید که درگاه شارژ Mi Band کاملا تمیز است و اتصال بین شارژر و دستگاه به درستی انجام می‌شود. برای تمیز کردن درگاه شارژ یک مسواک قدیمی یا یک دستمال آغشته به الکل را به آرامی بر روی آن بکشید.
  • مطمئن شوید که سیم شارژر می بند شما سالم است. در صورتی که هرگونه قطعی یا زدگی در آن مشاهده کنید، احتمالا باید به فکر خرید یک شارژر جدید باشید.
  • در صورتی که مچ بند شما به سیم شارژ وصل می‌شود، اما شارژ نمی‌شود، موارد زیر را چک کنید:
    • با وصل کردن سیم شارژ به یک مچ بند دیگر مطمئن شوید که آداپتور شارژ مشکلی ندارد. در صورتی که هیچ دستگاه دیگری با این سیم شارژ نشود، باید به فکر تعویض آداپتور باشد یا روش‌های دیگری نظیر استفاده از درگاه یو اس بی لپ تاپ یا پاوربانک را امتحان کنید.
    • مطمئن شوید برق وصل است!
    • مطمئن شوید که پین‌های شارژ به صور صحیح بر روی سوکت قرار می‌گیرند. این کار در مدل‌های پیش از Mi Band 4 به سادگی قابل تشخیص بود. با این حال، از نسخه پنجم به بعد، اتصال شارژر به مچ بند به صورت مغناطیسی انجام می‌شود.

راه حل های ثانویه

اگر پس از دوش گرفتن یا شنا متوجه شارژ نشدن دستگاه خود شدید، احتمالا آب به درون دستگاه نفوذ کرده و باعث مختل شدن عملکرد آن را شده است. برای رفع این مشکل، دستگاه را چندین روز در محیطی گرم قرار دهید تا تمام قطرات آب درون آن بخار شود.

مشکلات مربوط به باتری

مشکلات باتری مچ بند شیائومی

یکی دیگر از ایرادهای رایج مچ بند Mi Band شیائومی خالی شدن سریع شارژ آن است. اگر شما هم حس می‌کنید شارژ مچ بندتان زودتر از حد معمول خالی می‌شود، مراحل زیر را دنبال کنید:

راه حل های احتمالی

اگر مصرف شارژ باتری پس از روشن کردن می بند برای نخستین بار بالاست، احتمالا فرآیندهای نرم افزاری پس از بوت دلیل این امر هستند. همچنین ممکن است یک باگ نرم افزاری دلیل مصرف بیش از حد باتری توسط می بند باشد. از سوی دیگر آپدیت نبودن دستگاه به آخرین نسخه هم یکی دیگر از عواملی است که ممکن است منجر به افزایش مصرف باتری شود.

بنابراین در صورتی که آپدیت نرم افزاری جدیدی برای Mi Band عرضه شده است، حتما آن را نصب کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که مصرف باتری بعد از چندین بار شارژ ملاک میزان واقعی مصرف Mi Band است. بر این اساس اگر در یکی دو بار شارژ اول دستگاه شاهد مصرف باتری بیش از حد آن بودید، نگران نشوید. با این وجود در صورتی که پس از گذشت حدود یک هفته مصرف باتری بهبود نیافت، روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • می بند را به تنظیمات کارخانه برگردانید یا شارژ آن را به صفر رسانده و سپس اقدام به شارژ آن کنید.
  • سعی کنید برخی قابلیت‌های پایش سلامت که کمتر استفاده می‌کنید را غیرفعال کنید. برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از:
    • پایش دائمی ضربان قلب؛
    • پایش کیفیت تنفس در حین خواب و پایش SpO2؛
    • پایش استرس؛
  • البته دقت کنید که علیرغم اینکه غیرفعال کردن قابلیت‌های مختلف ساعت هوشمند Mi Band باعث بهبود شارژدهی باتری می‌شود، طبیعتا تجربه کاربری ضعیف‌تری را هم ارائه می‌دهد. بنابراین در هنگام حذف هریک از این قابلیت‌ها کمی تامل کنید.
  • میزان روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید. برای انجام این کار وارد منوی تنظیمات شوید و از قسمت Display & Brightness گزینه Brightness Adjustments را انتخاب کنید و سپس اسلایدر را به سمت چپ بکشید تا نور صفحه نمایش کمتر شود.
  • مدت زمان تایم اوت صفحه نمایش را نیز کاهش دهید. این زمان، مدت زمانی است که صفحه نمایش مچ بند در صورت عدم استفاده از آن روشن باقی می‌ماند. طبیعتا هرچه صفحه نمایش کمتر روشن باشد، میزان شارژدهی باتری بیشتر می‌شود. برای انجام این کار هم بخش وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و از آن جا وارد قسمت Display & Brightness شوید. در این قسمت، گزینه Screen-on Duration را انتخاب کنید و مدت زمان را 5 ثانیه تنظیم کنید.
  • قابلیت روشن شدن صفحه نمایش با تکان دادن دست را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، مشابه مراحل قبل وارد منوی تنظیمات شوید و Display & Brightness را انتخاب کنید. سپس از قسمت Wake On Wrist Raise، گزینه Enable Status را انتخاب کرده و سپس Off را فشار دهید.

ایرادهای رایج باتری Mi Band 7 شیائومی

در صورتی که مچ بند جدید می بند 7 شما کمی بیشتر از حد معمول شارژ خالی می‌کند بد نیست موارد زیر را امتحان کنید.

  • قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) را غیرفعال کنید. معمولا در مچ بندها و ساعت های هوشمند، صفحه نمایش بیشترین میزان مصرف باتری را دارد. بنابراین در صورتی که قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن را غیرفعال کنید، می‌توانید شارژدهی را تا حد قابل توجهی افزایش دهید. برای غیر فعال کردن این قابلیت، وارد منوی تنظیمات شوید و بخش Display & Brightness را انتخاب کنید. در این قسمت، گزینه Screen Always Lit را به حالت خاموش درآورید. در این بخش البته تنظیمات پیشرفته‌تری نیز برای مدیریت چگونگی روشن شدن صفحه نمایش در اختیارتان قرار دارد. مثلا می‌توانید با انتخاب گزینه Scheduled فعال شدن صفحه نمایش همیشه روشن را زمان‌بندی کنید. همچنین گزینه Smart هم صفحه نمایش همیشه روشن را به صلاحدید خود مچ بند فعال یا غیرفعال می‌کند.
  • قابلیت پایش روزانه اکسیژن خون را غیرفعال کنید. Mi Band 7 نخستین مدل از سری Mi Band است با قابلیت پایش دقیق SpO2 روانه بازار شده است. با این حال با غیرفعال کردن آن می‌توانید عمر باتری را به طور چشمگیری ارتقا دهید. برای غیرفعال کردن این قابلیت در منوی اصلی می بند 7 گزینه Blood Oxygen را انتخاب کنید و گزینه All-Day Monitoring را غیرفعال کنید.
  • یکی دیگر از راه‌های افزایش شارژدهی باتری Mi Band 7 هم فعال کردن مد Battery Saver است. مد Battery Saver در ازای محدود کردن برخی قابلیت‌های پایش سلامتی هوشمند این مچ بند، عمر باتری آن را ارتقا می‌دهد. برای انجام این کار، وارد بخش تنظیمات شوید و قابلیت Battery Saver Mode را فعال کنید.

مشکلات مربوط به اعلان ها

ایرادهای Mi Band شیائومی

می بندهای شیائومی معمولا عملکرد فوق‌العاده‌ای در نمایش اعلان‌های مختلف دارند و به خوبی قادرند اعلان‌های گوشی را با دقت کامل نمایش دهند. با این وجود، ممکن است نمایش اعلان‌های Mi Band نیز در برخی اوقات با برخی ایرادها روبرو شود. در این شرایط ممکن است که مشکل از یک اپلیکیشن خاص باشد یا اینکه مچ بند Mi Band به طور کامل در نمایش اعلان‌ها با مشکل روبروست. در این زمینه، راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها مشکل نمایش اعلان‌ها در Mi Band را رفع کنید.

راهکارهای احتمالی

در صورتی که مچ بند شما هیچ یک از اعلان‌های گوشی را دریافت نمی‌کند، مراحل زیر را انجام دهید:

  • مطمئن شوید که مد Battery Saver Mode فعال است. این مد، همان طور که اشاره شد، بسیاری فعالیت‌ها و قابلیت‌های دستگاه، از جمله نمایش اعلان‌ها را غیرفعال می‌کند تا میزان مصرف شارژ باتری کاهش یابد. برای دریافت کامل اعلان‌ها لازم است که این مد غیرفعال باشد.
  • مطمئن شوید که تمامی اجازه‌های مرتبط در اپلیکیشن‌های Zepp Life و Xiaomi Wear، مانند اجازه دسترسی به پیام‌های کوتاه، اعلان‌ها و یا اجازه اجرا در پس زمینه کسب شده‌اند.
  • اگر اپلیکیشن Zepp Life اجازه نمایش اعلان‌ها را داشته باشد، اما هیچ اعلانی بر روی Mi Band نمایش داده نمی‌شود، در تنظیمات گوشی خود، این اجازه را غیرفعال و سپس مجددا فعال کنید.
  • اگر هیچ یک از روش‌های بالا مشکلتان را حل نکرد، خاموش و روشن کردن گوشی و مچ بند را امتحان کنید.

اگر قصد دریافت اعلان‌ها زمانی که صفحه نمایش گوشی شما خاموش یا روشن است را دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در اپلیکیشن Zepp Life، وارد بخش Profile شوید و Notifications & Reminders را انتخاب کنید. سپس گزینه App Alerts را انتخاب کنید و از آنجا Only receive when the screen is off را غیرفعال کنید.

در صورتی که قصد دارید نوتیفیکیشن مربوط به اتصال می بند به اپلیکیشن Zepp Life نمایش داده نشود، باید مراحل بالا را عینا طی کنید تا به قسمت App Alerts برسید. در آنجا از قسمت Manage Apps گزینه Zepp Life App را غیرفعال کنید.

مشکلات مربوط به بند ساعت هوشمند Mi Band

بند ساعت شیائومی

بخش دیگری از ایرادهای مچ بند Mi Band Xiaomi هم مربوط به بند آنهاست. مشکلاتی نظیر سوزش، خارش، قرمز شدن پوست یا موارد مشابه از جمله مواردی هستند که ممکن است در اثر پوشیدن همه گجت‌ها به وجود آیند. با این که این مشکلات مختص می بند نیست، اما اگر به هنگام پوشیدن مچ بند Mi Band با چنین مشکلاتی روبرو شدید، گام‌های زیر می‌تواند تا حدی به کمکتان بیایند.

  • در گام نخست سعی کنید یک بند با جنسی متفاوت خریداری کنید. اساسا جنس‌های نرم‌تر برای حفاظت از دست و ایجاد جریان هوا مناسب‌تر هستند. سعی کنید از جنس‌هایی نظیر نایلون، چرم یا کش استفاده کنید.
  • دو دسته بند مختلف برای مچ بند خود خریداری کنید و یکی از آن‌ها را تنها به هنگام فعالیت‌های ورزشی استفاده کنید. همچنین پس از انجام فعالیت ورزشی خود، حتما بند را به طور کامل تمیز کنید.
  • اگر مشکل خارش یا سوزش با روش‌های بالا رفع نشد، شاید بد نباشد که از یک پزشک مختصص کمک بگیرید.

آموزش ریستارت کردن Mi Band شیائومی

در پایان این بحث همچنین قصد داریم روش ریستارت کردن نسخه‌های مختلف مچ بند Mi Band را آموزش دهیم.

  • می بند 7 شیائومی: بر روی صفحه نمایش مچ بند فشار دهید تا دستگاه روشن شود. سپس وارد قسمت تنظیمات شده و از آن‌جا System و سپس Restart را انتخاب کنید. پس از تایید نهایی شما دستگاه ریستارت خواهد شد.
  • می بند 6 شیائومی: وارد قسمت تنظیمات شده و سپس به قسمت Reboot وارد شوید. در اینجا نیز پس از تایید نهایی شما دستگاه ریستارت خواهد شد.
  • می بند 5 و می بند 4 شیائومی: در صفحه اصلی، گزینه More را پیدا کنید. سپس تنظیمات و پس از آن، Reboot را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*