توییتر ایلان ماسک

اهانت مستقیم هیئت مدیره توییتر به ایلان ماسک

درگیری‌های توییتر و ایلان ماسک وارد فاز بحرانی شده است. پس از اظهارات ماسک، حالا توییتر هم به طور مستقیم به ماسک حمله کرده است.

توییتر به اظهارات اخیر ایلان ماسک که می‌خواهد از قرارداد 44 میلیارد دلاری برای خرید توییتر خارج شود، پاسخ داد. مسئولان این شبکه اجتماعی بزرگ به هیچ وجه از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنند و به صراحت اعلام کرده‌اند که مدیر عامل تسلا باید به توافقی که امضا کرده، پایبند باشد. ضمنا آن‌ها ادعا کرده‌اند که ماسک آگاهانه در تلاش است تا با ارائه یکسری بهانه‌های بی‌اساس و غیر منطقی، از زیر بار این توافق خارج شود.

پرونده شکایت توییتر (SEC) که ابتدا توسط رویترز لو رفته بود، روز یکشنبه به آژانس نظارتی ارسال و نهایتا اواخر روز دوشنبه علنی شد. در این پرونده است که توییتر به صراحت از تلاش‌های ماسک برای پا پس کشیدن بخاطر «ادعاهای بی‌اساس» در مورد تعداد بالای ربات در توییتر صحبت کرده است.

در نامه توئیتر آمده است: «ادعاهای تخلفاتی مطرح شده از جانب آقای ایلان ماسک و شرکایش کاملا نامعتبر و نادرست است و به منزله انکار تعهدات آن‌ها تحت این قرارداد تلقی می‌شود».

برخلاف ادعاهای موجود در نامه شما (ایلان ماسک)، توییتر هیچ یک از تعهدات خود تحت این توافقنامه را نقض نکرده است و ضمنا متحمل هیچگونه ضرر مادی ناگهانی نشده و نخواهد شد. آقای ماسک و شرکایش سعی در فسخ قرارداد دارند و تمام دلایلشان، آگاهانه، عمدا و به حق بی‌اعتبار است.

در ادامه نامه آمده است:

توییتر، طبق روال گذشته، به ارائه اطلاعاتی که به طور منطقی و  بر اساس توافق‌نامه، توسط آقای ماسک درخواست شده، ادامه خواهد داد و تمام اقدامات لازم برای بستن معامله را با جدیت دنبال خواهد کرد.

توییتر ایلان ماسک

ایلان ماسک اصرار دارد که تعداد ربات‌ها در این پلتفرم به شدت زیاد است؛ موردی که او در ابتدا هم نسبت به آن واقف بود و دلیل خرید توییتر را کمک به رفع این مشکل می‌دانست. اما بسیاری از تحلیلگران از همان ابتدا شک داشتند که ماسک قصد خریداری توییتر را داشته باشد و در عوض به انگیزه‌های پنهان اشاره می‌کردند. یکی از این انگیزه‌ها فروش انبوهی از سهام تسلا برای خرید مصلحتی توییتر بود؛ سهامی که با زیرکی تمام در بالاترین پیک قیمتی شرکت خودروسازی تسلا به فروش رسید و جیب ماسک را حسابی پر پول کرد.

بنیانگذار 51 ساله اسپیس ایکس، ماجراجویی توییتری عجیبش را با خرید بخش بزرگی از سهام توییتر و افشا نکردن معامله در چارچوب زمانی قانونی آغاز کرد. ماسک در ماه آوریل 2022 به طور مخفیانه 9.2 درصد از سهام شرکت را به تصرف خود درآورد و به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد، اما این میلیاردر طبق قانون موظف بود تا پس از خرید حداقل 5 درصد از سهام توییتر، به طور عمومی از خریدش پرده‌برداری کند. کاری که ماسک انجام نداد و با این تخلف به سود خوبی دست یافت. سپس هم در تلاشی خصمانه، به دنبال تصرف کامل توییتر رفت و تهدید کرد که اگر اجازه خرید کامل را دریافت نکند، سهام بزرگ خود را خواهد فروخت. کاری که به طبع، ضربه جبران‌ناپذیری به توییتر می‌زد.

به گزارش رویترز، انتظار می‌رود که توییتر در هفته جاری، شکایتی را برعلیه ماسک تنظیم کند. اگرچه هنوز مشخص نیست که ماسک صرفا با یک تذکر کوچک از این مخمصه خلاص می‌شود یا مجبور به پرداخت غرامتی هنگفت خواهد شد (1 میلیارد دلار).

در چند روز گذشته، ایلان ماسک تلاش کرده تا با کمک میم‌های مختلف، توئیتر را به تمسخر بگیرد و وانمود کند که در خطر تخلفات شدید قانونی قرار ندارد.

اما شاید او واقعا دلیلی برای نگرانی نداشته باشد. به هر حال داریم از ثروتمندترین فرد کره زمین صحبت می‌کنیم و خب ثروتمندان همیشه راهی برای فرار از عواقب کارهای خود پیدا می‌کنند. گذر زمان به این سوال جواب خواهد داد. آیا ماسک، به اولین مرد ثروتمندی تبدیل می‌شود که غرامت سنگین تخلفاتش را پرداخت می‌کند؟ ما که چشممان آب نمی‌خورد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*