مرورگر سافاری ویروسی

آیا آیفون می‌تواند از طریق مرورگر سافاری ویروسی شود؟

اگر گمان می‌کنید که تحت هیچ شرایطی ویروس وارد آیفون شما نخواهد شد، سخت در اشتباهید. زیرا دیوایس شما می‌تواند از طریق مرورگر سافاری ویروسی شود.

شاید قبلا شنیده باشید که ویروسی شدن گوشی آیفون غیر ممکن است. اما باید بدانید که این حرف درست نیست و بیشتر جنبه بازاریابی حیله گرانه این کمپانی را نشان می‌دهد. متاسفانه این عقیده همچنان در میان کاربران پابرجاست و باعث می‌شود که آن‌ها بدون محافظت وب گردی کنند. ممکن است پیش خودتان گمان کنید که مرورگر اصلی آیفون، یعنی سافاری به هیچ عنوان ویروسی نمی‌شود، اما صرف نظر از نحوه استفاده و جستجوی شما در اینترنت، احتمال ویروسی شدن گوشی آیفون از طریق مرورگر سافاری وجود دارد.

اگر چه درست نیست که بگوییم گوشی آیفون نمی‌تواند ویروسی شود، اما همانطور که می‌دانید دستگاه‌های اپل به طور کلی جزو امن‌ترین دستگاه‌ها هستند. با آنکه احتمال ویروسی شدن آن‌ها پایین است، اما در هر صورت امکانش هست که این اتفاق بیفتد و این به نحوه استفاده شما از گوشی‌های آیفون دارد.

از آنجا که ممکن است وبسایت‌های مخرب و ناامنی وجود داشته باشند که منجر به ویروسی شدن گوشی آیفون شما شوند، شیوه جستجوی ایمن در اینترنت همچنان در مرورگر سافاری اعمال می‌شود. ممکن است وب‌سایت‌های مشکوک در گوشی آیفون شما درخواست دانلود و بارگیری داشته باشند، یا سعی داشته باشند که شما را وادار کنند روی تبلیغاتشان کلیک کنید. اگر چیزی بیش از حد باور خوب بنظر رسید، به آن اعتماد نکنید. این موضوع حتی برای آیفون‌ها هنگام استفاده از سافاری نیز صدق می‌کند.

خود ویروس‌ها هنگام استفاده از سافاری وارد نمی‌شوند، بلکه در عوض از وب سایت‌هایی که شما در این مرورگر یا سایر مرورگرهای iOS مانند کروم بازدید می‌کنید، وارد آیفون شما می‌شوند. تا زمانی که به صورت ایمن و حفاظت شده از مرورگر خود استفاده کنید، هیچ خطری دیوایس شما را تهدید نمی‌کند.

چگونه بفهمیم که گوشی آیفون ویروسی شده است؟

مرورگر سافاری ویروسی

ویروسی شدن آیفون یک سری علائم دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. اگر متوجه شدید که آیفون شما ویروسی شده بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه می‌تواند راه حل مناسبی برای خلاصی از این مشکل باشد.

یکی از علائم اصلی ویروسی بودن گوشی آیفون این است که بیش از حد از داده‌های شما استفاده می‌شود. اگر در حال پخش ویدیو یا چیزی به صورت آنلاین نیستید و در کل کاری انجام نمی‌دهید که داده‌ی زیادی را مصرف کند و پس از مدتی متوجه می‌شوید که دیتای شما بیش از حد میانگین همیشه استفاده شده است، این مسئله می‌تواند نشانه‌ای از وجود ویروس در گوشی باشد که در پشت صحنه مشکل ایجاد کرده است.

نشانه دیگر ویروسی شدن این است که در آیفون خود اپلیکیشن‌هایی را پیدا کنید که هرگز آن‌ها را دانلود نکرده‌اید. این مسئله به ویژه در وبسایت‌های مشکوک در سافاری رخ می‌دهد، که ممکن است این نرم افزار را به صورت پنهانی در آیفون شما دانلود کرده باشند.

علاوه بر این، اگر متوجه شدید که آیفون شما دچار لگ و تاخیر زیادی شده است، بیشتر از حد معمول از باتری استفاده می‌کند، یا برنامه‌ها به درستی کار نمی‌کنند، این علائم می‌توانند نشانگر وجود ویروس و در معرض خطر قرار گرفتن گوشی شما باشند. پس اگر مطمئن شدید که آیفون شما ویروسی شده، ریست فکتوری کردن آن می‌تواند بهترین راه حل ممکن باشد. فقط قبل انجام این کار از داده‌های خود بکاپ بگیرید و پس از ریست فکتوری آن‌ها را بازیابی کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*