بررسی پوکو F4 GT؛ ترکیب زیبایی و قدرت با قیمتی باورنکردنی

گوشی Poco F4 GT ترکیبی باورنکردنی از زیبایی، قدرت و قیمت را ارائه می‌دهد. در بررسی پوکو F4 GT صفحه نمایش، باتری، عملکرد و سایر امکانات این گوشی را به صورت جدی محک می‌زنیم.

در چند سال اخیر پوکو ثابت کرده که می‌تواند به خوبی ترکیب مناسبی از امکانات و قیمت را ارائه کند. این روند در Poco F4 GT نیز به بهترین شکل ممکن رعایت شده است. پوکو اف 4 جی تی به عنوان یک گوشی گیمینگ بازاریابی نشده؛ اما به راحتی می‌توان گفت که شیائومی در هنگام ساخت آن توجه خاصی به گیمرها داشته است.

بررسی پوکو F4 GT

این گوشی از طراحی زیبا در کنار تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 و ۱۲ گیگ رم بهره می‌برد و به یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. همچنین شاهد حضور شارژ سریع ۱۲۰ وات هستیم که به ادعای سازنده می‌تواند باتری را در تنها ۱۷ دقیقه شارژ کند. همه اینها در کنار قیمت ۵۰۰ دلاری، پوکو F4 GT را به یک گزینه جذاب تبدیل می‌کند.

البته نمی‌توان صرفا با خواندن لیست مشخصات و قابلیت‌های یک گوشی اقدام به خرید آن کرد. به همین خاطر به بررسی پوکو F4 از جهات مختلف می‌پردازیم.

فهرست عناوین بررسی پوکو‌ F4 GT

Poco اف 4 جی تی

با کلیک روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

بررسی مشخصات فنی پوکو F4 GT

گوشیPOCO F4 GT
ابعاد و وزن۱۶۲.۵ در ۷۶.۷ در ۸.۵ میلی‌متر، ۲۱۰ گرم، بدنه جلویی از شیشه (گوریلا گلس ویکتوس)، بدنه پشتی از شیشه، فریم آلومینیومی، تریگرهای فیزیکی برای بازی
صفحه نمایشپنل اولد ۶.۶۷ اینچی، نمایش ۱ میلیارد رنگ، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از +HDR10، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۳۹۵ پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۴ نانومتری کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1، هشته هسته‌ای ( ۱ هسته کورتکس X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، ۳ هسته کورتکس A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز، ۴ هسته کورتکس A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی آدرنو 730
حافظه۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌‌سازی، ۱۲ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1
نرم افزاراندروید 12، رابط کاربری MIUI 13
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری، حسگر ۱/۱.۷ اینچی، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر، دیافراگم f/1.9، فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۲۰ درجه
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۲۰ مگاپیکسلی
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: 4K با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه، 1080p با سرعت ۳۰، ۶۰ یا ۱۲۰ فریم بر ثانیه، 720p با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه، HDR
  • دوربین جلو: 1080p با سرعت ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه، 720p با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، HDR
۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۱۲۰ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، درگاه مادون قرمز، حسگر مجاورت مجازی

طراحی و کیفیت ساخت

بیایید قسمت طراحی بررسی را از بدنه پشتی پوکو F4 GT شروع کنیم. با توجه به پوشیده شدن بخش زیادی از بدنه جلویی با نمایشگر، بدنه پشتی تنها جایی است که شرکت‌ها می‌توانند گوشی را متفاوت جلوه دهند. بدنه پشتی پوکو F4 جی تی توسط یک نوار براق به دو قسمت تبدیل شده است و دو فلش هم در بخش میانی حضور دارند.

Poco اف 4 جی تی

در بخش دوربین نیز دو فلش به سمت لنز میانی اشاره دارند و کنار آنها واژه‌های Freezing و Speediest نوشته شده است. راستش را بخواهید متوجه نشدیم که چرا پوکو تصمیم گرفته این واژه‌ها را در بخش دوربین بنویسد. این شرکت می‌توانست از واژگان بهتری استفاده کند یا اینکه کلا چیزی ننویسد.

Poco اف 4 جی تی

کنار فلش‌های بخش دوربین، دو نوار باریک RGB LED هم قرار دارند که در موقعیت‌های مختلف همچون دریافت نوتیفیکیشن یا تماس و نشان دادن وضعیت باتری یا شارژ کاربرد دارند. این نوارها به زیبایی هرچه بیشتر گوشی نیز کمک کرده‌اند. بیرون از بخش دوربین هم فلاش LED دوگانه قرار دارد. البته پوکو فلاش را به شکل آذرخش طراحی کرده که بسیار زیباست.

با نگاهی به ابعاد و وزن پوکو F4 GT متوجه می‌شویم که با یک دستگاه نسبتا بزرگ و البته سنگین طرف هستیم. هرچند اگر بخواهیم Poco F4 GT را با سایر گوشی‌های گیمینگ مقایسه کنیم، نه سنگین به حساب می‌آید و نه بزرگ.

Poco اف 4 جی تی

در بدنه پایینی گوشی خروجی اسپیکر، درگاه USB-C و میکروفون قرار دارد. در بدنه بالایی دستگاه نیز خروجی اسپیکر، میکروفون و فرستنده مادون قرمز دیده می‌شود. در این گوشی خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست؛ اما شرکت سازنده کابل تبدیل مربوطه را در جعبه قرار داده است.

Poco اف 4 جی تی

در سمت چپ بدنه گوشی دکمه‌های تنظیم صدا قرار دارد و در کنار آنها یک میکروفون دیگر دیده می‌شود. دلیل پوکو برای قرار دادن این میکروفون این بوده که کاربران در هنگام بازی دست خود را روی هر دو میکروفون قرار می‌دهند و به همین خاطر میکروفون سوم به کار می‌آید. بالاتر از دکمه‌های تنظیم صدا نیز سینی سیم‌کارت قرار دارد که می‌تواند دو سیم‌کارت نانو را در خود جا دهد. متاسفانه پوکو F4 GT از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

سمت راست گوشی خیلی شلوغ‌تر از سمت چپ است. در بخش میانی شاهد قرار گرفتن دکمه پاور هستیم که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می‌کند. در قسمت‌های کناری تریگرهای بازی قرار دارند که البته در حالت پیش‌فرض داخل بدنه هستند و در صورتی که دکمه‌های کناری آنها را در جهت مخالف حرکت دهید، از بدنه بیرون می‌آیند.
بررسی پوکو F4 GT

صفحه نمایش

پوکو F4 GT به یک نمایشگر اولد ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده که می‌تواند در هر ثانیه ۱۲۰ بار بروز شود. همچنین نرخ نمونه‌برداری لمسی نمایشگر ۴۸۰ هرتز است و از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات نمایشگر می‌توان به تراکم ۳۹۵ پیکسل در اینچ و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ اشاره کرد. در این بازه قیمتی نمی‌توان انتظار بیشتری از نمایشگر یک گوشی داشت.

بررسی پوکو F4 GT

روشنایی

در بررسی نمایشگر پوکو F4 GT متوجه شدیم که میزان روشنایی در حالت دستی به ۴۸۶ نیت می‌رسد و در حالت خودکار نیز برابر با ۷۶۱ نیت خواهد بود. این میزان برای استفاده در محیط‌های پرنور مناسب است و فقط می‌توان آن را کمی پایین‌تر از گوشی‌های پرچمدار دانست.

دقت رنگ

در بخش تنظیمات همان گزینه‌های گوشی‌های شیائومی را برای تنظیم رنگ مشاهده می‌کنیم. شما سه حالت رنگی شاداب، اصلی و اشباع شده را مشاهده خواهید کرد و یک اسلایدر نیز دمای رنگ را تنظیم می‌کند.

نمایشگر Poco اف 4 جی تی

در حالت پیش‌فرض (شاداب)‌ رنگ‌ها باید مطابق گستره رنگی DCI-P3 باشند؛ اما رنگ‌های سفید و طوسی به شکل محسوسی به آبی گرایش دارند. اگر دمای رنگ را تغییر دهید،‌ مشکل تا حدودی حل می‌شود؛ اما در این حالت خطای dE2000 به ۱.۸ خواهد رسید. هرچند که در حالت اصلی چنین مشکلی وجود ندارد و رنگ‌ها مطابق با الگوی sRGB هستند. خطای dE2000 نیز در این حالت ۰.۹ است.

رفرش‌ریت

در تنظیمات رفرش‌ریت دو گزینه حالت پیش‌فرض و شخصی (گزینه‌های ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز) دیده می‌شوند. حالت پیش‌فرض و گزینه ۱۲۰ هرتز حالت شخصی عملکرد یکسانی دارند. مادامی که از گوشی استفاده می‌کنید، رفرش‌ریت روی ۱۲۰ هرتز قرار خواهد داشت و اگر چند ثانیه به صفحه دست نزنید، به ۶۰ هرتز برمی‌گردد.

بررسی پوکو F4 GT

البته برخی برنامه‌ها همچون گوگل مپس، دوربین و پخش ویدیو رفرش‌ریت را در هر حالت به ۶۰ هرتز کاهش می‌دهند.

باتری

پوکو F4 GT از یک باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. شیائومی اعلام کرده که این باتری به دو قسمت تقسیم شده و هرکدام نیز مدار شارژ اختصاصی خود را دارد. این کار به سرعت شارژ کمک خواهد کرد؛ اما از طرفی سبب می‌شود که بخشی از ظرفیت باتری هدر برود.

در بررسی پوکو F4 GT توانستیم با یک بار شارژ تا ۱۸ ساعت و ۳۶ دقیقه تماس صوتی 3G داشته باشیم. همچنین شما می‌توانید تا ۱۱ ساعت و ۴۱ دقیقه وبگردی (با وای‌فای و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز)‌ کرده یا ۱۳ ساعت و ۳۰ دقیقه به صورت آفلاین ویدیو (۶۰ هرتز) تماشا کنید.

بررسی پوکو F4 GT

شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بررسی پوکو F4 GT مربوط به سرعت شارژ گوشی باشد. پوکو یک آداپتور ۱۲۰ وات را در جعبه محصول قرار داده است. کانکتور شارژر نیز در اقدامی جالب به صورت L طراحی شده تا در هنگام استفاده مزاحمتی برای کاربر ایجاد نکند و راحت جدا نشود. با استفاده از این شارژ میتوان گوشی را در تنها ۱۷ دقیقه به صورت کامل شارژ کرد.

البته توجه داشته باشید که برای رسیدن به این رکورد باید به قسمت تنظیمات باتری رفته و گزینه حالت Boost را فعال کنید. در صورتی که این گزینه فعال نباشد، زمان مورد نیاز به حدود ۲۰ دقیقه افزایش خواهد یافت. البته دمای محیط اطراف نیز می‌تواند روی زمان شارژ تاثیرگذار باشد. با همه اینها پوکو F4 GT یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر سرعت شارژ است.

اسپیکر

پوکو F4 GT دارای سیستم اسپیکر استریو با چهار اسپیکر است. در واقع در بخش‌ بالایی و پایینی بدنه دو ووفر و دو توییتر قرار دارند. این اسپیکرها طوری جایگذاری شده‌اند که حتی اگر کاربر گوشی را به صورت افقی نگه دارد، دستانش مانع از خروج صدا نشود.

Poco اف 4 جی تی

اسپیکر پوکو F4 GT از نظر بلندی خوب ارزیابی می‌شود؛ اما از نظر کیفیت صدا عالی هستند و به خوبی طیف‌های مختلف را پوشش می‌دهند.

بررسی نرم‌افزار و عملکرد پوکو F4 GT

پوکو F4 GT به اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 مجهز شده است. شما می‌توانید برای آگاهی از جزئیات رابط کاربری و ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی به مطلب بررسی پوکو F4 یا بررسی شیائومی ردمی نوت 11S مراجعه کنید.

بنچمارک

اسنپدراگون 8 نسل 1 قلب تپنده پوکو F4 GT است. این تراشه که قوی‌ترین چیپست کوالکام به حساب می‌آید در اکثر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی حضور دارد. پوکو گوشی جدید خود را در دو نسخه روانه بازار کرده است. نسخه پایه از ۸ گیگ رم (LPDDR5) و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی (UFS 3.1) بهره می‌برد و نسخه قوی‌تر به ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شده است.

بررسی پوکو F4 GTپوکو در تبلیغات خود روی سیستم گرمازدایی پوکو F4 GT خیلی تاکید می‌کند. این سیستم از دو محفظه بخار تشکیل شده است که روی هم مساحتی بالغ بر ۴۸۶۰ میلی‌متر مربع دارند. یکی از محفظه‌ها برد اصلی گوشی را پوشش می‌دهد و دیگری برای خنک کردن مدار شارژ کاربرد دارد.  جالب است بدانید که محفظه اصلی تقریبا ۳۸ درصد بزرگتر از نمونه استفاده شده در شیائومی 12 پرو است.

هرچند که این سیستم نیز معجزه نمی‌کند و عملکرد پوکو F4 GT در بررسی CPU Throttle به ۶۴ درصد افت کرد. حتی در برخی مواقع شاهد افت عملکرد پردازنده به زیر ۶۰ درصد هم بودیم. این میزان افت در چیپست‌های پرچمدار خیلی عجیب نیست؛ اما انتظار داشتیم که گوشی پوکو عملکرد پایدارتری را از خود نشان دهد.

بررسی پوکو F4 GT

پوکو F4 جی تی تست 3DMark را اجرا نکرد و به همین خاطر نمی‌توانیم در رابطه با عملکرد GPU در فشار زیاد اظهار نظر کنیم. همچنین نتوانستیم تست GFXBench را نیز روی این گوشی اجرا کنیم؛ بنابراین خبری از نتایج بنچمارک گرافیک نیست. البته گاهی اوقات در نسخه‌های غیر نهایی گوشی‌ها این مشکل دیده می‌شود و اهمیت چندانی ندارد.

خوشبختانه پوکو توانست تست‌های گیک‌بنچ و انتوتو را به خوبی اجرا کند. نتایج ثبت شده با این گوشی در تست تک هسته‌ای گیک بنچ نسبتا بالا بودند و در تست چند هسته‌ای نیز متوسط ارزیابی می‌شوند. نتایج انتوتو نیز در سطح متوسط قرار دارند. البته وقتی از واژه متوسط برای جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام استفاده می‌کنیم، یعنی عملکردی فوق‌العاده خوب. به بیانی دیگر نباید به هیچ وجه نگران اجرای روان برنامه‌ها یا بازی‌های مختلف باشید.

گیک‌‌بنچ 5 (تک هسته‌ای)

Poco F4 GT (Snapdragon 8 Gen 1) : 1244
Motorola Edge 30 Pro (Snapdragon 8 Gen 1) : 1196
Galaxy S22+ (Exynos 2200) : 1165
Galaxy S21 FE 5G (Snapdragon 888) : 1096

گیک‌بنچ 5 (چند هسته‌ای)

Poco F4 GT (Snapdragon 8 Gen 1) : 3637
Motorola Edge 30 Pro (Snapdragon 8 Gen 1) : 3658
Galaxy S22+ (Exynos 2200) : 3528
Galaxy S21 FE 5G (Snapdragon 888) : 3049

انتوتو 9

Poco F4 GT (Snapdragon 8 Gen 1) : 952124
Motorola Edge 30 Pro (Snapdragon 8 Gen 1) : 941895
Galaxy S22+ (Exynos 2200) : 886916
Galaxy S21 FE 5G (Snapdragon 888) : 719696

بررسی دوربین پوکو F4 GT

در همان نگاه اول کاملا مشخص بود که پوکو F4 جی تی یک گوشی دوربین محور نیست. با وجود این، شرکت سازنده از سه دوربین در بدنه پشتی این گوشی استفاده کرده است. دوربین اصلی از حسگر ۱/۱.۷ اینچی و ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX686 با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری استفاده مي‌کند. این دوربین در کنار لنزی با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است و تصاویر خروجی را به صورت ۱۶ مگاپیکسلی ارائه می‌دهد.

بررسی پوکو F4 GT

دوربین فوق عریض از حسگر ۸ مگاپیکسلی و ۱/۴ اینچی آمنی‌ویژن OV08856 با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری بهره می‌برد. میدان دید این دوربین ۱۲۰ درجه است و با توجه به ثابت بودن فوکوس، نمی‌توان از آن برای ثبت تصاویر کلوزآپ استفاده کرد. سومین دوربین نیز از یک حسگر ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که البته انتظار زیادی از آن نداریم.

برای عکس‌های سلفی هم می‌توانید از روی حسگر ۲۰ مگاپیکسلی سونی IMX596 حساب کنید. اطلاعات زیادی از این دوربین در دسترس نیست؛ اما حدس می‌زنیم که با یک حسگر ۱/۲.۸ اینچی طرف باشیم و دیافراگم لنز نیز برابر با f/2.2 باشد.

کیفیت عکس‌ها در نور مناسب

دوربین اصلی

دوربین اصلی پوکو F4 GT تصاویر قابل قبولی در نور مناسب ثبت می‌کند. وقتی به تصویر آسمان نگاه می‌کنیم، ردی از نویز وجود ندارد؛ اما به وضوح می‌توان نویز را در سایه‌ها دید. وضوح تصویر را می‌توان متوسط ارزیابی کرد و گستره داینامیک نیز رویکرد میانه‌ را در پیش گرفته است. همچنین رنگ‌ها کمی اغراق شده هستند که ممکن است است مورد پسند برخی از کاربران قرار گیرد. هرچند که اگر به دنبال رنگ‌های طبیعی هستید، از خروجی نهایی خوشحال نخواهید شد.

در برنامه دوربین پوکو F4 جی تی گزینه‌ای برای زوم دیجیتال ۲ برابری دیده می‌شود. تصاویر ثبت شده در این حالت برای شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند و حتی می‌توان آنها را در نمایشگر گوشی قابل قبول دانست. هرچند که قابل مقایسه با حالت پیش‌فرض نیستند.

همچنین شما می‌توانید در حالت ۶۴ مگاپیکسلی نیز عکاسی کنید. در این حالت نویز بیشتری در مقایسه با حالت ۱۶ مگاپیکسلی وجود دارد و میزان جزئیات نیز تا ۴ برابر افزایش پیدا نمی‌کنند؛ اما می‌توانید خودتان را قانع کنید که جزئیات تا حدودی افزایش یافته‌اند.

بررسی دوربین پوکو F4 GT نشان می‌دهد که این گوشی در شناسایی سوژه‌ها عملکرد مناسبی دارد و حتی در هنگام ثبت تصاویر پرتره از سوژه‌های پیچیده نیز به مشکل نمی‌خورد. ممکن است برخی از کاربران سطح تاری پس‌زمینه را کمی زیاد ارزیابی کنند و این موضوع مخصوصا در مواقعی که پس‌زمینه به سوژه نزدیک است، بیشتر جلوه می‌کند.

هرچند که شما می‌توانید چه در هنگام گرفتن عکس و چه پس از آن در گالری، میزان تاری را تغییر دهید. در هنگام ثبت تصاویر پرتره نوردهی مناسب چهره در اولویت پوکو قرار دارد و به همین خاطر ممکن است هایلایت‌ها کمی آسیب ببینند.

دوربین فوق عریض

از دوربین فوق عریض این گوشی انتظار چندانی نداشتیم و شاید همین باعث شده که تصاویر ثبت شده با آن را نسبتا قابل قبول بدانیم. جزئیات در وضعیت خوبی قرار دارند؛ اما گستره داینامیک چندان تعریفی نیست و رنگ‌ها نیز دقیق نیستند (گرایش رنگ‌های سفید و خاکستری به بنفش کم‌رنگ).

دوربین سلفی

در تصاویر سلفی شاهد گستره داینامیک فوق‌العاده و رنگ‌های زیبا (از جمله رنگ پوست) هستیم. در نگاه اول شاید بگویید که استفاده از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی کمی زیاده‌روی است؛ اما با مشاهده خروجی دوربین متوجه می‌شوید که سطح جزيات متناسب با رزولوشن اعلامی نیستند. شاید این میزان جزئیات برای یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی فوق‌العاده به نظر می‌رسیدند.

شما می‌توانید با دوربین سلفی عکس‌های پرتره نیز بگیرید. در اینجا نیز سوژه به خوبی شناسایی می‌شود؛ اما گاهی اوقات گوشی در شناسایی مرز لباس و پس‌زمینه اشتباه می‌کند.

دوربین ماکرو

ما هیچ‌وقت موافق اضافه شدن دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی (بی‌کیفیت و بی‌فایده) برای بالا بردن تعداد دوربین‌های یک گوشی نبوده‌ایم و دوربین ماکرو این گوشی نیز نظر ما را عوض نخواهد کرد. البته این دوربین در میان بدترین‌ها نیست و حداقل می‌تواند رنگ‌ها را به شکل زیبایی ثبت کند (کمی اغراق شده). از نظر جزئیات هم نمی‌توان انتظار چندانی از یک حسگر ۲ مگاپیکسلی داشت.

کیفیت عکس‌ها در شب

دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی خوش‌قیمت پوکو از حالت شب خودکار بهره می‌برد. خوشبختانه در این حالت لازم نیست خیلی صبر کنید و تصاویر فورا ثبت می‌شوند. در بررسی تصاویر دوربین پوکو F4 GT متوجه گستره داینامیک بسیار خوب و نوردهی مناسب سوژه‌ها شدیم. رنگ‌ها همانند روز در وضعیت خوبی قرار دارند و تراز سفیدی هم به راحتی نور خیابان و فضاهای بسته را مدیریت می‌کند.

همچنین تصاویر از نظر جزئیات و نویز مشکل خاصی ندارند؛ اما سایه‌ها می‌توانستند کمی بهتر باشند. البته شما می‌توانید حالت شب را غیرفعال کنید، ولی در این حالت با گستره داینامیک محدود و سایه‌های بسیار تاریک مواجه خواهید شد. اگر نوردهی در وضعیت متعادلی باشد و کنتراست هم اذیت نکند، ممکن است بدون حالت شب کمی جزئیات بیشتری ثبت شوند.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض از حالت شب خودکار بهره نمی‌برد. عکس‌‌هایی که در شب با این دوربین می‌گیرید آنقدر تاریک هستند که حتی نمی‌توان از آنها استفاده کرد. هایلایت‌ها نیز آسیب می‌بینند. همچنین وقتی ۳/۴ از فریم شما عملا سیاه است، سخت است که بخواهید در مورد میزان جزئیات صحبت کنید.

با فعال کردن حالت شب میزان نوردهی به شکل محسوسی بهبود پیدا می‌کند و حداقل می‌توانید متوجه شوید که چه چیزی در صحنه وجود دارد. اگر بخواهید اندکی روی تصاویر زوم کنید، متوجه نرم بودن فوق‌العاده زیاد آنها خواهید شد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که از همان دور به آنها نگاه کنید.

فیلم‌برداری

حالا نوبت به بررسی کیفیت فیلم‌برداری دوربین پوکو F4 GT می‌رسد. دوربین اصلی توانایی فیلم‌برداری 4K@60fps را دارد و دوربین فوق عریض نیز به رزولوشن 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه محدود شده است. در تمامی حالت‌ها نیز لرزشگیر فعال خواهد بود.

بررسی پوکو F4 GT

ویدیو‌های 4K دوربین اصلی را می‌توان با اندکی ارفاق عالی ارزیابی کرد. رنگ‌ها و کنتراست کمی از حالت عادی بیشتر هستند که البته برخی از کاربران آن را به حالت طبیعی ترجیح خواهند داد. جزئیات نیز بسیار بالاست و نویزی در ویدیوها دیده نمی‌شوند. البته گاهی در فیلم‌برداری ۶۰ فریم شاهد افت اندک جزئیات هستیم که آن هم اهمیت چندانی ندارد.

دوربین فوق عریض از پالت رنگی کاملا متفاوتی استفاده می‌کند و رنگ‌ها در ویدیوهای ضبط شده با آن به سردی گرایش دارند. تراز سفیدی هم کمی از حالت ایده‌آل فاصله گرفته است. البته جزئیات برای یک ویدیو 1080p قابل توجه هستند و نویز هم بسیار کم است.

جمع‌بندی

شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای جا انداختن گوشی‌های گیمینگ در بازار داشته‌اند. تلاشی که موفقیت چندانی زیادی برای آنها به ارمغان نیاورده است. حالا ما با رویکرد جدید شیائومی طرف هستیم که می‌خواهد گوشی گیمینگ خود را بدون تاکید بر بازی به طیف گسترده‌‌تری از کاربران عرضه کند.

بررسی پوکو F4 GT

پوکو F4 GT از تراشه پرچمدار کوالکام بهره می‌برد که به راحتی می‌تواند از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف برآيد. ترکیب این تراشه با نمایشگر و اسپیکرهای باکفیت نیز ارزش خرید این گوشی را دوچندان کرده است. عمر باتری این گوشی چندان جالب نیست؛ اما با شارژر ۱۲۰ وات می‌توانید در تنها ۱۵ دقیقه انرژی لازم برای ساعت‌ها تماشای ویدیو یا وبگردی را در اختیار داشته باشید.

همچنین طراحی فوق‌العاده زیبای این گوشی می‌تواند در همان نگاه اول دل بسیاری از کاربران را ببرد. در پایان بررسی پوکو F4 GT نوبت به قیمت این گوشی می‌رسد. در حال حاضر (۱۴۰۱/۰۴/۲۵) می‌توانید مدل ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی را با پرداخت حدود ۱۵/۵ تا ۱۶ میلیون تومان خریداری کنید.

مزایا و معایب

مزایا

  • کیفیت ساخت بالا
  • طراحی زیبا
  • تریگرهای فیزیکی
  • نوارهای RGB LED در بدنه پشتی
  • صفحه نمایش عالی
  • اسپیکرهای باکفیت
  • سرعت شارژ فوق‌العاده بالا با کانکتور L شکل
  • قیمت مناسب با توجه به امکانات

معایب

  • نبود دوربین تله‌فوتو
  • کیفیت متوسط دوربین‌ها