طرح ژاپنی ها برای زندگی در ماه

طرح بسیار دیدنی ژاپنی ها برای زندگی در ماه با جاذبه مصنوعی + ویدیو

محققان و مهندسان ژاپنی طرحی جاه‌طلبانه را برای فراهم‌کردن زندگی در کره ماه با جاذبه مصنوعی ارائه داده‌اند. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.

با افزایش دوباره توجه‌ها نسبت به ماه طی چند وقت اخیر، حالا ژاپنی‌ها وارد میدان شده‌اند. محققان و مهندسان دانشگاه کیوتو و شرکت «کاجیما» (Kajima Corporation) به تازگی طرح مشترک سه‌بخشی خود برای زندگی در ماه و حتی فراتر از آن را ارائه داده‌اند.

در سفرهای فضایی آینده برای اکتشاف هرچه بیشتر این دنیای پر از رمز و راز، انسان مدت زمان طولانی‌تری را در محیط‌های دارای جاذبه پایین، چه در مدار یا سطح سیاره‌های دیگر ساکن خواهد ماند. با این حال، مشکل اینجا است که حضور طولانی مدت در فضا می‌تواند فیزیولوژی انسان را نابود کند. با توجه به پژوهش‌های اخیر، فضانوردانی که چند ماه در فضا به سر می‌برند به اندازه ده سال پوکی استخوان تجربه می‌کنند و هیچ‌وقت هم استخوان‌هایشان به حالت عادی برنمی‌گردد. اکنون محققان دانشگاه کیوتو و شرکت کاجیما سعی در ارائه راهکاری برای این معضل دارند.

جزئیات طرح ژاپنی ها برای زندگی در ماه با جاذبه مصنوعی

طرح ژاپنی ها برای سکونت در ماه

این طرح که هفته گذشته طی مطلبی در Human Spaceology Center ارائه شد، بیشتر یادآور رمان‌ها یا فیلم‌های علمی تخیلی است. این طرح شامل سه المان متفاوت می‌شود که اولینِ آن‌ها با نام The Glass جاذبه مصنوعی و شبیه‌سازی‌شده را از طریق نیروی گریز از مرکز (Centrifugal Force) به کره ماه و مریخ می‌آورد.

ماه و مریخ به ترتیب حدود 16.5 و 37.9 درصدِ زمین جاذبه دارند. Lunar Glass و Mars Glass مخروط‌های چرخان عظیمی هستند که از نیروی گریز از مرکز برای شبیه‌سازی اثرهای جاذبه زمین بهره می‌گیرند و می‌توانند این تفاوت را کمتر کنند. این مخروط‌های چرخان 100 متر شعاع تقریبی و 400 متر ارتفاع خواهند داشت و هر 20 ثانیه یک دور را تکمیل خواهند کرد تا تجربه‌ای شبیه به جاذبه زمین را برای افراد داخلشان به وجود آورند.

محققان نیمه دوم قرن 21 را برای آغاز ساخت Lunar Glass و در نتیجه محقق کردن زندگی در ماه در نظر گرفته‌اند. با توجه به میزان دانش و فناوری‌های مورد نیاز برای به اجرایی رساندن چنین پروژه‌ای، چنین تاریخی به طرز غیر معقولانه‌ای خوش‌بینانه به نظر می‌آید.

زندگی در ماه با جاذبه مصنوعی

المان دوم این طرح ژاپنی‌ها برای زندگی در ماه، یک «زیست بوم هسته‌ای» است که «اکوسیستمی تقلیل‌یافته» را به فضا می‌آورد. این زیست بوم هسته‌ای در ساختار Moon Glass یا Mars Glass قرار می‌گیرد و در آن انسان‌ها قادر به سکونت و زندگی خواهند بود. المان سوم و آخر این طرح نیز Hexagon Space Track یا Hexatrack نام دارد. این در واقع یک زیرساخت حمل و نقل پرسرعت به حساب می‌آید که می‌تواند به زمین، ماه و مریخ متصل شود. این سیستم حمل و نقل نیازمند حداقل سه ایستگاه خواهد بود: یکی در قمر مریخ یعنی فوبوس، یکی در مدار کره زمین و یکی دور کره ماه.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*