شاهین هیبریدی

شاهین هیبریدی به زودی روانه بازار می‌شود

شاهین هیبریدی در راه است. شرکت سایپا و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای تولید پیشرانه هیبریدی شاهین همکاری خواهند کرد.

گروه خودروسازی سایپا طی مراسمی از همکاری با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای ارتقا کیفیت محصولات خود خبر داد. در همین راستا محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا عنوان کرد سایپا برای استفاده از اندیشه‌ها و طرح‌های دانش بنیان مراکز دانشگاهی و وزارت علوم در حوزه خودروسازی و قطعه‌سازی آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل شرکت سایپا در ادامه گفته‌های خود بیان کرد دانشگاه‌های ایران اسلامی بالاترین مراکز دانش بنیان محسوب می‌شوند و ارتباط صنعت و دانشگاه باید به شکل دو طرفه انجام شود. در همین راستا سایپا آمادگی کامل دارد تا با میزبانی از دانشگاهیان از توان آنها برای حل مشکلات صنعتی خودرو استفاده کند.

تیموری با اعلام این که مقام معظم رهبری نیز از کیفیت خودروها نارضایتی دارند، گفت بدون اتکا به مراکز دانش بنیان امکان ارتقای کیفیت محصولات وجود ندارد. از این رو باید از توان مراکز دانش بنیانی برای تولید استفاده شود تا بتوان مشکلات این حوزه را برطرف ساخت.

جزئیات توسعه شاهین هیبریدی 

شاهین هیبریدی

مدیرعامل گروه سایپا با اعلام این که یکی از اهداف همکاری با دانشگاه نوشیروانی بابل برای تولید موتور هیبریدی شاهین است، گفت در حوزه استفاده از فناوری‌های هسته‌ای ریل‌گذاری مناسبی انجام شده و به کمک این ریل‌گذاری می‌توان در مسیر تولید خودروهای برقی، هیبریدی و دانش بنیان استفاده کرد.

علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز در این مراسم عنوان کرد دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور در حوزه صنعت و مباحث پژوهش و فناوری محسوب می‌شود. وی افزود همواره نام این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های تایمز و رتبه‌بندی‌های معتبر سایر دانشگاه‌ها جزو اولین‌ها قرار داشته و به همین دلیل سایپا انتخاب خوبی را انجام داده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در ادامه بیان کرد امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بایل بتوان سوخت فسیلی را تبدیل به خودروی هیبریدی کرد. همچنین می‌بایست طراحی و تولید موتورهای برقی و خودران نیز در دستور کار قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*