بیل گیتس ثروتمندترین افراد

چرا نام بیل گیتس دیگر در لیست ثروتمندترین افراد جهان دیده نمی‌شود؟

بیل گیتس به تازگی ادعا کرده که بزودی از لیست ثروتمندترین اشخاص جهان خارج می‌شود و از سایر ثروتمندان هم خواسته تا راه او را دنبال کنند.

تعداد کمی از مردم می‌توانند حتی رویای ورود به لیست «ثروتمندترین افراد جهان» را در سر داشته باشند. اما بیل گیتس چندین دهه است که در این لیست جا خشک کرده و حالا برنامه دارد تا از آن خارج شود. او علت و چگونگی موضوع را در یک سری توییت که روز چهارشنبه به اشتراک گذاشته شد، توضیح داده است.

بیل گیتس از لیست ثروتمندترین افراد خارج می‌شود

گیتس با اشاره به بنیاد بیل و ملیندا گیتس نوشت: «در حالی که به آینده نگاه می‌کنم، قصد دارم تا تقریبا تمام دارایی خود را به بنیاد بدهم. من در لیست ثروتمندترین افراد جهان پایین می‌روم و در نهایت از آن خارج خواهم شد».

گیتس در ادامه توضیح داد که امیدوار است دیگران از او پیروی کنند.

من موظفم منابع و سرمایه‌ام را به روش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش رنج و بهبود زندگی مردم دارد، به جامعه برگردانم. و امیدوارم که افراد دیگر با توانایی مالی و نفوذ بالا هم در این راه قدم بردارند.

بیل گیتس ثروتمندترین افراد

گیتس اعلام کرد که در جریان این ماه، 20 میلیارد دلار به حساب بنیاد مذکور واریز می‌کند. بیل گیتس و همسر سابق ملیندا، این موسسه را در سال 2000 در زادگاه خود، سیاتل تاسیس کردند و اکنون گزارش شده که این بنیاد، دومین خیریه بزرگ در جهان است. این بنیاد در کشورهای در حال توسعه و ایالات متحده برای ارتقای مراقبت‌های بهداشتی و کاهش فقر شدید فعالیت می‌کند.

بیل گیتس می‌گوید که این بنیاد تا سال 2026 میلادی، بودجه خود را از حدود 6 میلیارد دلار در سال به 9 میلیارد دلار در سال افزایش خواهد داد.

ضمنا بیل او از دوست دیرینه و همکار میلیاردرش، «وارن بافت» هم تمجید کرد و اظهار کرد: «اساسا نیمی از بودجه ما توسط بافت تامین شده است». گیتس در این باره نوشت:

سخاوت باورنکردنی او (وارن بافت) دلیل بزرگی است که بنیاد توانسته تا این حد جاه‌طلب باشد. من هرگز نمی‌توانم به اندازه کافی، قدردان دوستی و راهنمایی‌های او باشم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*