دوج کوین

لغو خرید توییتر توسط ایلان ماسک، طرفداران دوج کوین را سرگردان کرده است

بعد از تلاش‌های ناموفق ایلان ماسک برای 1 دلاری کردن دوج کوین طرفداران تصور کردند خرید توییتر به این امر کمک می‌کند، اما این آرزو نقش بر آب شد.

کمتر از سه ماه پیش، ایلان ماسک علاقه خود به خرید توییتر را نشان داد. بعد از اعلام این خبر، او حمایت شرکت‌ها و انجمن‌های کریپتویی متعددی را به دست آورد که مهمترین آن‌ها انجمن طرفداران و کاربران دوج کوین بود. عده زیادی به خیال 1 دلاری شدن این ارز دیجیتال در قیمت‌های بالا اقدام به خرید آن کرده‌اند، اما اکنون می‌بینیم که DOGE از سقف قیمت 0.7376 دلاری خود بالای 90 درصد ریزش داشته و حوالی 0.06 دلار خرید و فروش می‌شود. آن‌ها انتظار داشتند با خرید توییتر دوج کوین دوباره اوج بگیرد، اما این آرزو نقش بر آب شد؛ یک هفته قبل، ایلان ماسک از خیر توییتر گذشت.

ایلان ماسک حدود یک هفته پیش تصمیم گرفت قرارداد خرید توییتر به ارزش 44 میلیارد دلار را لغو کند. این اتفاق حتی اهانت مستقیم هیئت مدیره توییتر به ایلان ماسک را در پی داشت! بعد از آن نوبت به جواب تحقیر آمیز ایلان ماسک به رجز خوانی‌های هیئت مدیره توییتر رسید. بین این درگیری‌های لفظی و حتی حقوقی، سرمایه‌گذاران و کاربران انجمن دوج کوین سرگردان رها شده‌اند؛ قرار بود با خرید توییتر دوج کوین تحت برنامه‌های جاه‌طلبانه ایلان ماسک برای این ارز دیجیتال اوج بگیرد، اما این اتفاق رخ نداد، و به نظر هیچ وقت نیز اتفاق نخواهد افتاد.

با تمام استانداردها، ایلان ماسک همیشه یکی از صریح‌ترین میلیاردرهای طرفدار رمز ارزها در توییتر بوده است. او همیشه به طور علنی حمایتش از دوج کوین را اعلام و خود را سرمایه‌گذار بیت کوین، اتریوم و دوج کوین معرفی کرده است. او حتی Dogecoin را به عنوان روشی برای پرداخت هزینه خرید برخی محصولات دو شرکت اصلی خود یعنی تسلا و اسپیس ایکس، معرفی کرد. اما حال که دعوای توییتر و ایلان ماسک به مرحله جدید و حساسی وارد شد، احتمالا او دیگر به راحتی قبل قادر به فعالیت در این شبکه مجازی نیست و با یک سری محدودیت از سوی توییتر مواجه خواهد شد!

برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر و دوج کوین

اگرچه توییتر یک سری قابلیت برای بیت کوین و اتریوم و یک ویژگی تایید برای عکس‌های پروفایل NFT تا کنون پیشنهاد داده است، اما متاسفانه این پروژه‌های کریپتویی به دلیل طراحی نامناسب یا سوء مدیریت از بین رفته‌اند. این در حالی است که ایلان ماسک بعد مطرح کردن تمایلش برای خرید توییتر قابلیت‌های زیادی مثل پرداخت با دوج کوین به منظور دریافت اشتراک‌ها یا سرویس‌های مختلف این شبکه اجتماعی مطرح کرد. در حال حاضر، کاربران به منظور پاداش دادن به تولیدکنندگان محتواهای قوی با استفاده از دوج کوین، باید از طریق سرویس‌‌دهندگان خارج از این شبکه اجتماعی اقدام کنند.

ثروتمندترین فرد دنیا همچنین دوست داشت ضمن نظارت کمتر روی محتواها و کمک به آزادی بیان، کد منبع توییتر را بعد خرید آن باز کند. این کار به طور بالقوه امکان ادغام پروژه‌های رمزنگاری بیشتری را در این پلتفرم میسر می‌کرد.

شاید ایلان ماسک در گوشه ذهن خود بالا کشیدن قیمت دوج کوین با خرید توییتر را گنجانده بود، اما طرفداران این ارز دیجیتال قطعا چنین ذهنیت و انتظاری داشته‌اند. مدت‌ها است دیگر توییت‌های ایلان ماسک قادر به پامپ دوج کوین نیست، پس فقط خرید خود پلتفرم می‌تواند به این رمز ارز جان بدهد! اما این انتظار و امید هم از بین رفت.

سقوط ادامه‌دار دوج کوین

از زمانی که ایلان ماسک 9.2 درصد سهام توییتر را خرید و عضوی از هیئت مدیره آن شد، قیمت دوج کوین 65 درصد افت داشته است. این یعنی با توجه به عدم توانایی توییت‌های ایلان ماسک برای بالا کشیدن قیمت دوج کوین، دیگر نمی‌توان از ثروتمندترین فرد دنیا انتظاری برای بالا کشیدن این رمز ارز داشت.

چارت قیمت دوج کوین

البته یک پیام توییتری ایلان ماسک، هفته قبل، قوت قلبی برای سرمایه‌گذاران و طرفداران این رمز ارز شد؛ دوج فادر گفت هر جای ممکن از دوج کوین حمایت خواهم کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*