سطل آشغال ایستگاه فضایی بین المللی

عملکرد جذاب سطل آشغال ایستگاه فضایی بین المللی را در این ویدیو ببینید

شرکت نانورکس در این ویدیو از عملکرد جذاب سطل آشغال ایستگاه فضایی بین المللی رونمایی کرد و طراحی ویژه آن را توضیح داد.

ایستگاه فضایی بین المللی برای اولین بار از شیوه‌ای جدید برای تخلیه زباله استفاده کرده است. در ادامه این مطلب ویدیو مربوط به عملکرد سطل آشغال ایستگاه فضایی بین المللی را ببینید.

انسان‌ها در همه جا زباله تولید می‌کنند. اکنون ناسا و شرکت نانورکس (Nanoracks) راه جدیدی برای مقابله با زباله‌های ایستگاه فضایی بین المللی پیدا کرده‌اند.

در ویدیو زیر عملکرد سطل آشغال ایستگاه فضایی بین المللی را مشاهده کنید.

قفل هوا (Airlock) یک افزودنی تجاری به ایستگاه فضایی بین المللی است که به عنوان یک جعبه ابزار در پیاده‌روی‌های فضایی عمل می‌کند و برای برگزاری آزمایش‌ها طراحی شده است. اکنون در آزمایش جدید شرکت نانورکس از آن برای بیرون ریختن زباله استفاده شده است.

به نظر شرکت نانورکس این روش جدید، الگویی کارآمد و پایدارتر برای از بین بردن زباله است. خدمه 78 کیلوگرم لباس کثیف، فوم، لوازم اداری مصرف شده و محصولات بهداشتی  را داخل قفل هوا ریختند. سپس سطل آشغال را مهر و موم کردند و از یک بازوی رباتیک برای منتقل کردن آن به موقعیت مناسب کردند تا زباله را رها کنند.

معمولا فضانوردان، ماه‌ها زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و سپس آن را در فضاپیمای سیگنوس (cygnus) می‌ریزند که باز می‌شود و می‌سوزد. سطل آشغال قفل هوا می‌تواند تا ۷۲ کیلوگرم زباله را در خود جای دهد؛ اما سیگنوس ظرفیت بسیار بیشتری دارد.

عملکرد جذاب سطل آشغال ایستگاه فضایی بین المللی

قفل هوا ظرفیت کمی دارد؛ اما می‌تواند به دفعات زیادی استفاده شود و از انباشته شدن زباله جلوگیری کند. در نهایت آشغال‌ها در جو زمین می‌سوزند.

مدیر این پروژه گفت:

دور ریختن زباله یک عملکرد حیاتی در فضا مثل خانه است؛ زیرا افراد بیشتری قرار است که به فضا بروند.

شرکت نانورکس در حال توسعه ایستگاه فضایی خودش است که امید است تا سال 2027 میلادی شروع به کار کند. یک سطل آشغال مشابه این سیستم می‌تواند بخشی از طراحی این ایستگاه فضایی در آینده باشد. نانورکس در ماه فوریه، گزارش کرد که این فرایند تقریبا ۹ ماه برای تکمیل شدن زمان خواهد برد.