مایکل سیلور

بزرگ ترین نهنگ سازمانی بیت کوین: اتریوم جزو اوراق بهادار است

بزرگ‌ ترین شرکت سرمایه‌‌گذار و نهنگ سازمانی بیت‌کوین بر این باور است که اتریوم می‌تواند به عنوان یک کالای باارزش، جزو اوراق بهادار محسوب شود.

مایکل جی سیلور، هم‌بنیان‌گذار، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی که بزرگ ترین نهنگ و سرمایه‌گذار بیت‌کوین محسوب می‌شود، اخیرا مدعی شده که اتریوم جزو اوراق بهادار است.

این اظهارنظر بر اساس گزارش The Daily Hodl، توسط این ماکسیمالیست معروف بیت‌کوین، در تاریخ 7 ژوئیه طی مصاحبه‌ای با برنامه تفسیری بازار ارزهای دیجیتال به نام “Altcoin Daily” عنوان شد. در این برنامه، مجری از سیلور خواست تا نظر خود را در مورد بیت‌کوین و اتریوم که توسط برخی از قانون‌گذاران ایالات متحده و هم‌چنین تعدادی از مقامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون آتی کالا (CFTC) به عنوان کالا در نظر گرفته می‌شوند، بیان کند.

سیلور در ادامه از دلایل خود برای در نظر گرفتن اتریوم با این عنوان گفت:

من فکر می‌کنم کاملا واضح است که اتریوم یک نوع اوراق بهادار محسوب می‌شود. این ارز در ابتدا از طریق ICO (راه‌‌اندازی اولیه سکه) صادر شد. هم‌چنین تیمی مدیریتی و یک پیش‌استخراج به همراه هارد فورک نیز برای آن تعریف شده است. همچنین یک بمب سختی اتریوم هم داریم که مدام به عقب رانده می‌شود.

اتریوم

او ادامه داد:

برای اینکه ارز دیجیتال تبدیل به یک کالای ارزنده معاملاتی شود، نمی‌توان برای آن صادرکننده‌ای در نطر گرفت و در حقیقت شما واقعا نمی‌توانید در نقش تصمیم‌گیرنده عمل کنید. یکی از بینش‌های بنیادین مهم در حوزه کریپتو پذیرش این واقعیت است که شما می‌توانید نوع ارزش‌گذاری آن را برای مثال از دارایی دیجیتال به اوراق بهادار تغییر دهید.

سیلور افزود:

اگر به اکثر رمزارزها نگاه کنید که به‌طور مداوم دچار هارد فورک می‌شوند، در می‌یابید که مشکل هارد فورک تغییر پروتکل است، بدین معنا که برخی از اعضای تیم توسعه‌دهنده در حال تصمیم‌گیری هستند. بنابراین در صورتی‌که بتوانید پروتکل را تغییر دهید، پروتکل پولی نیز تغییر پیدا می‌کند. هارد فورک می‌تواند الگوی صدور را عوض کرده یا ارزش چیزی را تغییر دهد. بنابراین می‌توان یک قرارداد سرمایه‌گذاری را تحت قانون اوراق بهادار ایجاد کرد.

در 14 ژوئن 2018، ویلیام هینمن، مدیر وقت بخش مالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، در خلال رویداد یک روزه یاهو فاینانس در سانفرانسیسکو، در مورد چگونگی برنامه‌ریزی این سازمان جهت استفاده از “Howey Test” برای تعیین اینکه آیا دارایی دیجیتال باید به عنوان اوراق بهادار ثبت شود یا خیر، سخنرانی کرد. هینمن تنها با نام بردن از دو رمز ارز بیت‌کوین و اتریوم، گفت که هیچ‌کدام نباید به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند.

اتر

او گفت:

وقتی امروز به بیت‌کوین نگاه می‌کنم، شخص ثالثی را پیدا نمی‌کنم که تلاش‌هایشان یک عامل تعیین‌کننده کلیدی و بنیادی برای این دارایی باشد. شبکه‌ای که این ارز در آن فعالیت دارد، عملیاتی است و به‌نظر می‌رسد که برای مدتی، شاید از ابتدا غیرمتمرکز بوده است. ظاهرا اعمال افشای قوانین اوراق بهادار فدرال برای عرضه و فروش مجدد بیت‌کوین، ارزش چندانی را به آن اضافه نخواهد کرد.

او در پایان افزود:

فارغ از بحث تخصیص بودجه که برای تشکیل اتر ایحاد شده بود، بر اساس درک من از شرایط اتر، شبکه اتریوم و ساختار غیرمتمرکز آن، پیشنهادات خرید و فروش این ارز در حال حاضر جزئی از معاملات اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند. همانند بیت‌کوین، به‌نظر می‌رسد اعمال قوانین اوراق بهادار فدرال برای تراکنش‌های جاری در اتر نیز ارزش چندانی را به آن اضافه نکند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*