مودم وای فای

3 نکته ضروری برای اینکه بهترین سرعت و کیفیت را از مودم وای فای خود بگیرید

اگر با سرعت و کیفیت مودم وای فای خود مشکل دارید، با این 3 نکته ضروری می‌توانید مشکلات‌تان را از بین ببرید و بهترین تجربه ممکن را به دست آورید.

بسیاری از افراد حتی یکبار هم که شده حین کار با مودم وای فای دچار مشکل شده‌اند. برخی با روش‌های مختلف این مسئله را حل کرده‌اند و بعضی‌ها همچنان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند. این اتفاق زمانی به‌طرز غیرقابل تحملی آزاردهنده می‌شود که حین تماشای یک ویدیو مهم، دانلود فیلم یا بازی و… دائماً با قطعی مواجه شوید. اما آیا تا به امروز از خودتان پرسیده‌اید که برای رفع این مشکلات اعصاب خردکن باید چه کارهایی انجام دهید؟ چگونه می‌توان از شر کندی سرعت و قطعی‌های مداوم مودم وای فای خلاص شد؟ ما در این مطلب 3 نکته ضروری را به شما می‌گوییم که می‌تواند کمک‌تان کند.

نکات ضروری برای افزایش سرعت و کیفیت مودم وای فای

1- برای تقویت بیشتر وای فای، روتر مناسبی انتخاب کنید

مودم وای فای

یک روتر ساده و مناسب امکان برطرف کردن نیاز شما به اتصال پایدار در محیط‌های کوچک را خواهد داشت؛ زیرا نخستین عامل به وجود آمدن ارتباط قوی میان دستگاه و روتر، فناوری روتر است. اگر با استفاده از یک روتر ساده و اتکا به پهنای باند متوسط نتوانید نیازهای خود را برطرف کنید، باید به سراغ یک روتر قدرتمندتر با پهنای باند بالا بروید تا در صورت عدم نزدیکی به روتر، بتوانید از اتصال چندین دستگاه و قابلیت‌ها و خدماتی نظیر پخش ویدیو برخوردار شوید.

2- انتخاب یک روتر قدرتمند از میان گزینه‌های موجود؛ نکته‌ای حائز اهمیت

مودم وای فای

اگر قصد انتخاب روتر مناسب و قدرتمندی دارید، باید به یک‌سری از موارد مهم و حیاتی دقت کنید؛ مواردی که می‌توانند باعث افزایش سرعت و کیفیت مودم وای فای شما شوند. طبق توصیه‌های کوالکام، ظرفیت شبکه ایجاد شده توسط روتر حداقل باید دو برابر پهنای باند اینترنت شما باشد؛ در غیر این صورت، به مرور با مشکل مواجه خواهید شد.

اگر روتر انتخابی شما یا تلفن هوشمندتان از قابلیت‌های پیشرفته و کاربردی مثل وای فای 5 یا MIMO (ورودی و خروجی‌های چندگانه) برخوردار باشد، اصطلاحا کارتان راه خواهد افتاد. اما اگر به دنبال قدرت بیشتر و اتصال پایدارتری هستید، باید به سراغ روترهایی بروید که از وای فای 6 یا 6E با فناوری ۴×۴ یا ۸×۸ MIMO پشتیبانی می‌کنند.

3- محل مناسب قرارگیری روتر را فراموش نکنید

مودم وای فای

شاید خیلی‌ها بر این باور باشند که با انتخاب و تهیه یک روتر مناسب و قدرتمند، می‌توانند مشکلات‌شان را از بین ببرند. این یک باور غلط است؛ زیرا اگر دستگاه در محل مناسبی نصب نشود، خبری از اتصال اینترنت پایدار و افزایش سرعت مودم وای فای نخواهد بود.

همه می‌دانیم که دور شدن و فاصله گرفتن از روتر می‌تواند به سیگنال و عملکرد وای فای ما آسیب برساند. اگر می‌خواهید بهترین سرعت و کیفیت ممکن را تجربه کنید، باید روتر خود را در نقطه‌ای از خانه یا محل کار قرار دهید که در آنجا فرکانس‌ها امکان رسیدن به تمام محیط با شدت یکسان را داشته باشند؛ در ضمن تا حد امکان از موانع و وسایلی مانند شیشه، پنجره و آینه دوری کنید تا با کاهش سیگنال‌های شبکه وای فای مواجه نشوید. علاوه‌بر موارد مذکور، باید بدانید که فلزات قاتل سیگنال‌های مودم وای فای هستند و به طور کامل جلوی عبور آن‌ها را می‌گیرند.

اگر به همین نکات ضروری و بسیار ساده دقت کنید، می‌توانید مشکلات‌تان را حل کنید و با خیال راحت از تغییرات ایجاد شده و افزایش حداکثری سرعت و کیفیت مودم وای فای خود لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*