گلکسی S23 FE

تولید گلکسی S22 FE لغو شد؛ اما سال آینده گلکسی S23 FE عرضه می‌شود

ظاهراً سامسونگ بنا به دلایلی که در ادامه می‌خوانید از تولید گلکسی S22 FE صرف نظر کرده و در عوض سال آینده گلکسی S23 FE را عرضه می‌کند.

به گزارش رسانه کره‌ای The Elec، با توجه به مشکل در تأمین قطعات سخت افزاری به خاطر کمبود جهانی تراشه و از آن مهم‌تر، تقاضای زیاد برای گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۲ اولترا، سامسونگ تصمیم گرفته کار روی گوشی میان‌رده رو به بالای گلکسی اس ۲۲ FE را متوقف کند.

با توجه به این گزارش و همچنین شایعات پیشینی که عرضه S22 FE را کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌کردند، به نظر می‌رسد هیچ نشانه‌ای مبتنی بر توسعه گوشی SM-S900 توسط سامسونگ وجود ندارد. این درحالیست که تا پیش از این شماره مدل، نسخه نرم افزاری و اطلاعات دیگری از این گوشی منتشر شده بود

توسعه گلکسی S22 FE متوقف شد

ظاهراً علت توقف تولید گوشی گلکسی اس ۲۲ اف ای، عرضه دیر هنگام آن در ژانویه امسال نیست، بلکه کمبود جهانی تراشه باعث این تصمیم شده است.

گوشی گلکسی S22 Ultra سامسونگ با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شده و از آنجا که این یک گوشی پرچمدار است که با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه می‌شود و اگر قرار بود گلکسی اس ۲۲ اف ای هم عرضه شود به همین تراشه مجهز بود، کمبود چیپست باعث شده سامسونگ پروژه توسعه این پرچمدار اقتصادی را لغو کند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱

در ابتدا سامسونگ قصد داشت ۳ میلیون دستگاه از گوشی اس ۲۲ اف ای را به عنوان نسخه Fan Edition پرچمداران نسل جدیدش وارد بازار کند. اما گوشی اس ۲۲ اولترا به عنوان وارث پرچمداران محبوب سری نوت، توجه فوق‌العاده ای را کسب کرد و برای نخستین بار به شکل حرفه‌ای به یک پرچمدار از سری S اجازه داد از قلم‌های هوشمند S Pen نهایت استفاده را ببرد.

سامسونگ تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نسخه از گوشی S22 Ultra را فروخته است. بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد که به تراشه‌های بالارده دسترسی داشته باشد و به همین خاطر تصمیم گرفته بیشتر به جای چیپست‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام، از تراشه‌های اگزینوس ساخت خودش استفاده کند.

سال آینده گلکسی S23 FE عرضه می‌شود

۳ میلیون تراشه‌ای که برای گوشی اس ۲۲ اف ای کنار گذاشته شده بود، به جای آن قرار است در این تراشه‌ها در گوشی اس ۲۲ اولترا استفاده شوند. سامسونگ به این جمع‌بندی رسیده که عموم مردم گوشی S22 Ultra را برای خرید انتخاب می‌کنند و گوشی فن ادیشنی که اوایل امسال عرضه شد، برای طرفداران دوآتشه سامسونگ همچنان مناسب است.

گلکسی S23 FE

شایعاتی وجود داشت که نشان می‌داد سامسونگ می‌خواهد به جز تراشه‌های اسنپدراگون، از تراشه‌های کمپانی مدیاتک به عنوان یکی دیگر از غول‌های حوزه چیپست موبایل در گوشی‌های اس ۲۲ فن ادیشن و سری اس ۲۳ استفاده کند. اما در نهایت تصمیم گرفته چیپست‌های اسنپدراگون را حفظ کرده و در عوض تولید گوشی اس ۲۲ فن ادیشن را متوقف کند.

اما اگر از طرفداران گوشی‌های سری FE سامسونگ هستید نگران نباشید؛ زیرا بر اساس این گزارش سامسونگ می‌خواهد سال آینده به جای گوشی اس ۲۲ اولترا، مستقیماً نسخه بعدی آن یعنی گلکسی S23 FE را تولید کند. در انتهای این گزارش آمده است که به احتمال خیلی زیاد تا سال آینده کمبود تراشه برطرف خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سری نوت توقف تولید خورد ؟