بهترین فیلم و سریال ها در تیر ماه 1401

بهترین فیلم و سریال ها در تیر ماه 1401

اگر شما هم قصد تماشای فیلم و سریال خوب دارید، مطلب بهترین فیلم و سریال ها در تیر ماه 1401 را از دست ندهید. در ادامه همراه ما باشید.

تماشای فیلم و سریال می‌تواند آدمی را از دنیای واقعی برای لحظاتی به دنیای خیال ببرد و برش‌هایی هر چند کوتاه از زندگی کاراکترهایی را به تصویر بکشد که گاهی دوست داریم جای آنها باشیم و گاه نیز از جای آنها بودن بیزاریم. همه ما در طول زندگی‌مان به تماشای فیلم و سریال می‌نشینیم و اگر کسی ادعا کند که اصلا فیلم و سریال نمی‌بیند، باز هم یک اثر به یاد ماندنی در خاطره‌اش دارد که می‌تواند روی آن حساب باز کند.

فیلم و سریال های برتر تیر ماه سال جاری

اوایل مردادماه سال 1401 هستیم و در ماهی که گذشت چندین اثر جدید اکران شده که بد نیست با یکدیگر نگاهی به آنها بیندازیم. طرفداران فیلم و سریال می‌توانند با تماشای این آثار مرداد ماه خوبی را آغاز کنند. لازم به ذکر است که تمامی آثاری که در ادامه معرفی می‌شوند را می‌توانید در همان روز تماشا کنید و از این نظر محدودیتی وجود نخواهد داشت.

اگر دانش‌آموز یا دانشجو باشید می‌دانید که تیر ماه و خصوصا اواخر آن از آن ماه‌هایی است که از امتحانات خود فارغ شده‌اید و در حال گذراندن اوقات فراغت خود هستید و تمایل دارید این اوقات بیکاری و خالی را با کلاس‌های آموزشی یا ورزشی پر کنید. عده‌ای از طرفداران فیلم و سریال نیز منتظر آثاری هستند که ماه‌ها قبل‌تر وعده اکران آنها داده شده است.

خوشبختانه در تیرماه سال جاری شرایط مهیا است تا فیلم و سریال‌های جذابی را در لیست خود علامت بزنیم و به تماشای آنها بنشینیم. در ادامه قرار است 4 فیلم سینمایی معرفی کنیم و از آن طرف 5 سریال جذاب و تماشایی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با شناخت هر یک از آنها و با رعایت اولویت‌بندی خود به دیدن آنها فکر کنید.

یک نکته بسیار مهم در مورد معرفی این فیلم و سریال‌ها وجود دارد و آن ماجرای لو رفتن داستان آنها است. بنابراین مراقب باشید و با احتیاط به خواندن این مطلب بپردازید تا دچار معضل اسپویل شدن پیش از آغاز فیلم نشوید. البته این مورد بیشتر در سریال‌هایی رخ می‌دهد که احتمال زیاد شما فصل‌های قبلی آنها را ندیده‌اید و ما ناچار هستیم در حین معرفی فصل جدید، نیم نگاهی هم به گذشته و فصل‌های قبلی آن بیندازیم.

نکته مهم دیگر این که ممکن است برخی از فیلم‌هایی که قرار است در تیر ماه بیایند را در این فهرست نیاوریم و علت این است که آن آثار جذاب مانند الویس، ثور: عشق و تندر و… همزمان با اکران به دست ما نمی‌رسند تا بتوانیم تماشایشان کنیم. بنابراین در این مقاله تنها به آن دسته از فیلم و سریال‌هایی می‌پردازیم که قرار است هم اکران شوند و هم به دست ما ایرانی‌ها برسند.

1. فیلم شاهدخت (The Princess)

شاهدخت

  • تاریخ اکران: 10 تیر ماه
  • سرویس پخش: هولو و دیزنی پلاس

همان‌طور که از اسم این فیلم مشخص است یک شاهزاده خانم زیبا داریم که از بخت بد او با یکی از مردان بی‌رحم و روانی نامزد کرده و قرار است به زودی با همان فرد ازدواج کند. همان‌گونه که احتمالا حدس می‌زنید، این شاهدخت زیبارو به هیچ وجه راضی به ازدواج با چنین مردی نیست و او را به زور می‌دزدند و در برج دورافتاده‌ای در قلعه پدرش زندانی می‌نمایند.

از طرفی در حین این آدم‌ربایی‌ها شاهزاده داستان متوجه این حقیقت می‌شود که خواستگار سمج و روانی‌اش نه تنها نمی‌خواهد با او ازدواج کند، بلکه قصد دارد تاج پادشاهی پدرش را تصاحب کند و برای این ازدواج از قبل نقشه‌ها کشیده است. محور داستان روی مبارزه این شاهزاده خانم زیبا می‌چرخد که قرار است در راه نجات پادشاهی خاندانش مبارزه کند. در این فیلم بازیگرانی نظیر جوئی کینگ، دومینیک کوپر و اولگا کوریلنکو حضور دارند.

2. فیلم هیولای دریا (The Sea Beast)

هیولای دریا

  • تاریخ اکران: 17 تیر
  • سرویس پخش: نتفلیکس

در کودکی داستان‌ها و فیلم‌های زیادی از کشتی‌هایی دیده‌ایم که روی آب اقیانوس‌ها و دریاها قرار دارند و درون آنها اتفاقات جالب و گاها عجیب و غریبی رخ می‌دهد. هیولای دریا یکی از آن فیلم‌هایی است که قصد دارد همین شیوه را در پیش بگیرد و البته این بار یک دختر کوچولو را به عنوان کاراکتر اصلی خود درون داستان قرار می‌دهد.

تصور کنید شما به عنوان یک دختر بچه کوچک و به صورت پنهانی وارد یک کشتی می‌شوید که می‌فهمید صاحب آن کشتی یک شکارچی افسانه‌ای است. مسلما قرار نیست در این کشتی اتفاقات جالبی بیفتد. این ناخدا و دختر کوچک با همدیگر سفری را آغاز می‌کنند که نمی‌دانند در کجا قرار دارند!

مسئله مهم و سوال جالبی که پیش می‌آید این است که این شکارچی افسانه‌ای چه چیزهایی شکار می‌کند؟ بله درست حدس زدید. ناخدای این کشتی هیولای دریایی شکار می‌کند و وقتی شروع به تماشای این فیلم کنید متوجه نخواهید شد که منظور از هیولای دریایی دقیقا چیست و این که آنها چه قابلیت‌ها و خطراتی به همراه دارند.

تمام سوالات مذکور در این انیمیشن پاسخ داده خواهند شد و جای نگرانی نیست. این شکارچی و دختر کوچک قرار است که با همدیگر کارهای بزرگی انجام دهند و تاریخ‌سازی کنند و تمامی این اتفاقات در دوره‌ای رخ می‌دهد که هیولاهای ترسناک در دریاها حضور دارند.

3. فیلم مرد خاکستری (The Gray Man)

مرد خاکستری

  • تاریخ اکران: 24 تیر
  • سرویس پخش: نتفلیکس

بیایید به تماشای فیلمی بنشینید که برادران مشهور روسو آن را ساخته‌اند و در ژانر اکشن قرار دارد. برادران روسو کسانی هستند که مجموعه فیلم‌های انتقام جویان را کارگردانی کرده‌اند؛ بنابراین باید طرفداران این سری سخت مشتاق دیدن مرد خاکستری باشند. در این اثر اکشن بازیگرانی نظیر کریس ایوانز، رایان گاسلینگ و آنا دی آرماس ایفای نقش می‌کنند.

شاید برای شما هم تماشای آثاری که مربوط به سازمان سیا و جاسوسی است جذاب و دیدنی باشد. داستان مرد خاکستری در مورد فردی به نام کورت جنتری است که سال‌ها قبل یکی از مأموران سازمان سیا بوده است. لقب جنتری سیرا سیکس بوده و یکی از بهترین سوداگران مرگ محسوب می‌شده است.

در این فیلم سیرا سیکس از زندان گریخته و توسط یکی از مربی‌های قدیمی‌اش استخدام شده و مشکل اینجا است که سازمان سیا هم یکی از مأموران زبده خود را به کار گرفته تا او را دستگیر کنند. تمام فیلم منحصر به درگیری‌های سیرا سیکس و مأمور لیوید هانسن می‌شود و صحنه‌های اکشن جذاب و تماشایی را رقم می‌زند.

4. فیلم ترغیب (Persuasion)

ترغیب

  • تاریخ اکران: 24 تیر
  • سرویس پخش: نتفلیکس

همواره بهترین فیلم و سریال‌ها از روی بهترین رمان‌های جهان ساخته می‌شوند و طرفداران بسیاری نیز پیدا می‌کنند. برای مثال مجموعه هری پاتر را در نظر داشته باشید که هم رمان‌های جی کی رولینگ معروف بود و فروش خوبی داشت و هم فیلم‌هایی که بر اساس این رمان ساخته شد، طرفداران زیادی پیدا کردند.

فیلم ترغیب از آن دست فیلم‌های سینمایی اقتباسی است که از روی رمان جین آستین معروف تهیه شده است. داستان این فیلم حول محور یک خانواده پرافاده و مغرور می‌چرخد که چیزی نمانده تا ورشکستگی خود را اعلام کنند. آن الیوتريال کاراکتر اصلی ترغیب از آن دست زن‌هایی است که نمی‌تواند شرایط مدرن جامعه را تحمل کند و به هیچ وجه سازگاری با آن ندارد.

گفتنی است که آن الیوت مدت‌ها قبل عاشق پسری به نام فردریک ونتورث می‌شود، ولی به دلایلی یک بار او را از زندگی‌اش بیرون می‌اندازد و حالا ونتورث جوان سخت مشتاق است تا دوباره با آن الیوت وارد رابطه شود. این فیلم همان‌طور که از نامش پیداست تلاشی است برای تصمیم‌گیری درست و دست به انتخاب زدن. در اینجا خانم آن الیوت باید تصمیم بگیرد که زندگی قبلی‌اش را ادامه دهد یا این که به حرف دلش گوش دهد. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به داکوتا جانسون، کازمو جارویس و ریچارد ای گرنت اشاره کرد.

بهترین سریال های تیرماه

حالا بیایید نگاهی هم به سریال‌های تیر ماه جاری بیندازیم و ببینیم فصل جدید کدام یک از سریال‌ها آمده است. از آنجایی که برای اغلب ما مشخص است، ابتدا به سراغ معرفی تاریخ اکران دو سریالی می‌رویم که می‌دانیم به شدت منتظر دیدن آنها هستید. در این ماه دو قسمت آخر سریال «چیزهای عجیب» و نیمه دوم فصل آخر «بهتر است با ساول تماس بگیری» به نمایش درآمده است و همین الان می‌توانید به تماشای آنها بپردازید.

1. سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy)

آکادمی آمبرلا

  • تاریخ پخش: 1 تیر
  • سرویس پخش: نتفلیکس

داستان‌های ابرقهرمانی همواره برای طیف وسیعی از جوانان و نوجوانان جذابیت خاصی دارد. همان‌طور که دیده‌ایم تاکنون سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی جذابی درباره این قهرمان‌ها و ابرقهرمان‌ها ساخته شده و از جمله آنها می‌توان به انتقام جویان و سری داستان‌های ادامه دار آن اشاره کرد.

سریال آکادمی آمبرلا از آن دست آثاری است که می‌تواند بیننده را پای سیستم بنشاند و او را قانع کند تا ادامه سریال را ببیند. در خانواده عجیب و غریب آکادمی آمبرلا همه به سرپرستی گرفته شده‌اند. زمانی که آنها بزرگ می‌شوند متوجه خواهند شد که همگی دارای قدرت‌های خارق العاده‌ای هستند که آنها را تبدیل به ابرقهرمان می‌کند.

این خواهر و برادرها متاسفانه از یکدیگر خوششان نمی‌آید و به اجبار دور هم جمع می‌شوند، اما قصد دارند با این کار بفهمند که چرا پدرشان مرده است! همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید در مسیر پیدا کردن رد پایی از مرگ پدر، خطرها و تهدیدهای زیادی آنها را غافلگیر می‌کند. از جمله بازیگران اصلی این سریال می‌توان به الیوت پیج، تام هاپر و رابرت شیهان اشاره کرد. در این فصل جدید که در تاریخ یکم تیر ماه 1401 اکران شده می‌توانید خطرها و تهدیدهای جدید دیگری را تماشا کنید.

2. سریال سرقت پول: کره – منطقه اقتصادی مشترک (Money Heist: Joint Economic Area)

سرقت پول

بهترین فیلم و سریال ها در تیر ماه 1401

  • تاریخ پخش: 1 تیر
  • سرویس پخش: نتفلیکس

سریال اسپانیایی سرقت پول را احتمالا دیده باشید. حالا نسخه کره‌ای این سریال نیز پخش شده و نام کامل آن «سرقت پول: کره – منطقه اقتصادی مشترک» است که نتفلیکس هم پخش و تهیه آن را بر عهده گرفت. همچون نسخه اصلی سرقت پول یا خانه کاغذی، این اثر نیز در یک دنیای ساختگی جریان دارد.

در این سریال باید شاهد وضعیت بحرانی افرادی باشیم که به گروگان گرفته شده‌اند و در یک شبه جزیره اسیر هستند. مغز متفکر این گروه سرقت یک نابغه است و از دیگر افراد آن می‌توان به کاراکترهایی با توانایی‌ها و قابلیت‌های مختلف اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید نسخه اصلی مانی هایست در زمان اکران خود از نتفلیکس موفق شد فروش خوبی داشته باشد و رکوردهای مختلفی را هم جابه‌جا کرد. انتظار داریم نسخه کره‌ای نیز به همان اندازه جذاب شود، اما باید منتظر ماند و تماشا کرد!

3. سریال دنیای غرب (Westworld)

دنیای غرب

بهترین فیلم و سریال ها در تیر ماه 1401

  • تاریخ پخش: 5 تیر
  • سرویس پخش: اچ بی او (HBO)

سریال دنیای غرب تا همین دو هفته پیش در سه فصل تولید و پخش شده بود و از 5 تیرماه جاری فصل چهارمش را نیز پخش کرد. این فصل به گفته سازندگان آن از مهم‌ترین قسمت‌ها تشکیل شده و در آن بازیگرانی نظیر ایوان ریچل وود، تندی نیوتون، اد هریس و جفری رایت همچنان ایفای نقش می‌کنند.

در وصف فصل چهارم این اثر گفته شده که اودیسه‌ای تاریک درباره سرنوشت حیات آگاه روی زمین است. گفتنی است که فصل چهارم همانند فصل سوم دارای 8 قسمت است و اگرچه کمی از دوران اوج خود فاصله گرفته، اما می‌تواند همچنان راه نرفته را جبران کند. فصل اول و دوم این مجموعه طوفانی شروع شد، ولی فصل سوم کمی از هیجانات کاست و حالا امیدواریم در فصل چهارم خون تازه‌ای در رگ‌های دنیای غرب به جریان بیفتد.

4. سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان (Only Murders in the Building)

فقط قتل های داخلی ساختمان

بهترین فیلم و سریال ها در تیر ماه 1401

  • تاریخ پخش: 7 تیر
  • سرویس پخش: هولو

اگر از عاشقان سریال‌های ژانر جنایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سریال «فقط قتل‌های داخل ساختمان» را از دست ندهید؛ چرا که هم داستان جالبی دارد و هم روایت جذابی را بازگو می‌کند. از قدیم گفته شده که هر چه باشید همان را نیز جذب خواهید کرد. در این فیلم سه کاراکتر اصلی حضور دارند که هر یک از آنها علاقه شدیدی دارد تا وارد جنایات واقعی شوند.

در یک روز معمولی این سه نفر متوجه می‌شوند که داخل ساختمان آنها یک نفر به قتل رسیده و از اینجاست که یکایک آنها به دیگری مشکوک می‌شوند. هر سه نفر این همسایه‌ها تلاش می‌کنند تا واقعیت ماجرا را درک کنند. در این میان یکی از آنها پیشنهاد می‌دهد که می‌توانند مجموعه تحقیقات خود را به صورت پادکست ضبط کنند تا قابل استناد باشد. مابقی داستان این سریال بماند برای شما که قصد تماشای آن را دارید.

5. سریال داستان‌های ترسناک آمریکایی (American Horror Stories)

داستان های ترسناک آمریکایی

بهترین فیلم و سریال ها در تیر ماه 1401

  • تاریخ پخش: 30 تیر
  • سرویس پخش: هولو

فصل جدید سریال داستان‌های ترسناک آمریکایی از تاریخ 30 تیر ماه سال 1401 اکران شد و می‌توانید از شبکه هولو به تماشای آن بپردازید. اگر از فیلم و سریال‌های ترسناک نمی‌ترسید و دل و جرأت این کار را دارید، بهتر است این سریال جذاب را هم اکنون تماشا کنید.

این اثر یک آنتولوژی محسوب می‌شود و در هر قسمت آن با یک داستان مستقل و نامرتبط سر و کار داریم. این اثر به صورت خیلی عمیق وارد دنیای افسانه‌ها، اسطوره‌ها و روایت‌های ترسناک می‌شود. همان‌طور که گفتیم قسمت‌های این سریال مستقل و جدا از هم هستند. سریال داستان‌های ترسناک آمریکایی را رایان مورفی تهیه کرده است. از جمله بازیگرانی که در این فصل ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به مت بومر، سیلیا فینکلستاین و نائومی گروسمن اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*