بیت کوین تسلا

شرکت تسلا با فروش بیت کوین در بازار نزولی 64 میلیون دلار سود کرد

به نظر شرکت تسلا با وجود فروش ذخیره بیت کوین خود در بازار نزولی سود خوبی به دست آورده است. این برخلاف اخباری است که چند روز پیش منتشر شد.

چند روز پیش با انتشار گزارش عملکرد شرکت خودروسازی ایلان ماسک مشخص شد شرکت تسلا ۷۵ درصد ذخیره بیت کوین خود را در ربع دوم سال فروخته است! بعد از انتشار این خبر بیت کوین از بالای 24,000 دلار تا زیر 23,000 دلار سقوط کرد. افراد متعددی ضمن انتقاد از ثروتمندترین فرد دنیا، او را به حمایت پوشالی از رمز ارزها متهم کردند. در ابتدا گفته شد شرکت تسلا ذخیره بیت کوین خود را با ضرر فروخته است، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند شرکت تسلا با فروش بخش زیادی از ذخیره بیت کوین خود سود قابل توجهی به دست آورده است.

اگرچه تسلا در بازار نزولی تصمیم به فروش ذخیره بیت کوین خود گرفت، اما این اقدام در نهایت سود کلانی برای شرکت به ارمغان آورد. بر اساس فرم رسمی 10-Q که شرکت خودروسازی Tesla در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به ثبت رسانده است، طی شش ماه نخست سال میلادی جاری آن‌ها به خاطر تغییر در ارزش دفتری دارایی بیت کوین خود با 170 میلیون دلار ضرر مواجه شدند. اما Tesla موفق شد به وسیله فروش سه چهارم ذخیره بیت کوین خود طی سه ماهه دوم سال، 64 میلیون دلار سود کسب کند.

غول دنیای اتومبیل‌های خودران، در ربع دوم سال جاری 2.27 دلار به ازای هر سهم درآمد داشت و 16.93 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. اگرچه در مقایسه با نخستین سه ماهه 2022 میزان سود تسلا کاهش یافته، اما نسبت به یک سال قبل افزایش داشته است. از جمله دلایل کاهش میزان سود Tesla افزایش پیوسته تورم و بالا رفتن رقابت در بازار باتری‌های سلولی‌ بوده است.

هدف تسلا از فروش بیت کوین کسب سود نبود

ایلان ماسک چند روز قبل در واکنش به انبوه انتقادات در پی فروش ذخیره بیت کوین شرکت تسلا گفت بسیاری وی را قضاوت کرده‌اند، اما او ناچار به این کار شده بود. ثروتمندترین فرد دنیا گفت Tesla به خاطر رکود اقتصادی ناشی از کرونا و دیگر حوادث، در حال حاضر به پول نقد نیاز دارد، اما شرکت تسلا احتمالا دوباره در آینده بیت کوین خواهد خرید.

بر اساس جدیدترین گزارش مالی این شرکت خودروساز، در حساب رمز ارزی آن‌ها هنوز 10,800 واحد BTC باقی مانده که با در نظر گرفتن قیمت 21,000 دلاری هر واحد در زمان نگارش این مقاله، حدود 227 میلیون دلار ارزش دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*