آمار صادرات خودرو ترکیه

آمار صادرات خودرو ترکیه در 6 ماه نخست سال 2022؛ پیامی غم انگیز برای صنعت خودرو ایران

آمار صادرات خودرو ترکیه در 6 ماه نخست سال 2022 منتشر شد. این آمار پیامی غم انگیز برای صنعت خودروسازی کشورمان به همراه دارد.

صنعت خودرو ایران در زمینه صادرات به هیچ عنوان اوضاع خوبی ندارد و اگر بخواهیم به آمار صادرات کشورهای همسایه نگاهی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که اوضاع برای کشورمان بسیار غم‌انگیز و ناراحت کننده است. به تازگی اخباری از آمار صادرات خودرو ترکیه منتشر شده که نشان می‌دهد این کشور تا این لحظه در زمینه صادرات اتومبیل‌های مختلف به اقصی نقاط جهان، بسیار موفق ظاهر شده است.

طبق اعلام رسمی انجمن صادرکنندگان صنعت خودروی اولوداگ ترکیه، این کشور در 6 ماه نخست سال 2022، معادل 4.6 میلیارد دلار خودرو به 97 کشور صادر کرده است.

کشور فرانسه به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین مقصد خودروهای ترک شناخته می‌شود و دومین بازار اصلی فروش صنعت خودروی ترکیه‌ در جهان است. البته آمار صادرات خودرو ترکیه در سال جاری نشان می‌دهد ترکیه در 6 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته، 30 درصد کمتر به فرانسه خودرو صادر کرده و این رقم به 659 میلیون دلار رسیده است.

انگلیسی‌ها نیز دومین مشتری خودروهای ترک بوده‌اند. سهم صادرات ترکیه به انگلیس از ماه ژانویه تا ژوئن امسال 522 میلیون دلار بوده است. در رتبه سوم مشتریان خودروهای ترکی، نام کشور اسپانیا دیده می‌شود. آمار صادرات خودرو ترکیه نشان می‌دهد اسپانیایی‌ها 456 میلیون دلار از این کشور واردات داشته‌اند.

با در نظر گرفتن این آمار، به طور کلی بیش از 35 درصد از کل خودروهای صادراتی ترکیه به کشورهای فرانسه، انگلستان و اسپانیا ارسال شده‌اند. ایتالیا و آلمان نیز به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم مشتریان خودروهای ترک قرار دارند.

نظر شما در این باره چبست؟ آیا روزی می‌رسد که ایران نیز در زمینه صادرات خودرو مانند کشور ترکیه عمل کند و به سودهای کلان و میلیارد دلاری برسد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.