کیا اکسید 2022

کیا اکسید 2022 معرفی شد؛ کراس اوور خوش استایل کره ای

کیا اکسید 2022 معرفی شد. این کراس اوور کره‌ای در نسخه فیس لیفت از ظاهری جذاب‌تر و اسپرت‌تر بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

شرکت کره‌ای کیا به صورت رسمی از نسخه فیس لیفت کراس اوور اکسید برای سال 2022 پرده برداشت. کیا اکسید که باید آن را نسخه کراس از هاچ بک سید دانست، اکنون در نمای جلو به جلوپنجره باریک‌تر، سپرهای جدید و چراغ‌های LED مجهز شده که ترکیب آنها ظاهر اسپرت و جذابی را به وجود آورده است.

مشخصات کیا اکسید 2022 

کیا اکسید 2022

کیا اکسید 2022 در بخش عقب نیز به دیفیوزر مشکی براق و گرافیک جدید برای چراغ‌های LED مجهز شده است. همچنین این خودرو از رینگ‌های 18 اینچی سفارشی نیز بهره می‌برد. لوگوی جدید کیا نیز در جلو و عقب این کراس اوور خودنمایی می‌کند. ضمن این که کیا اکسید 2022 اکنون در نسخه جدید GT-Line نیز روانه بازار خواهد شد.

کیا اکسید 2022

از ویژگی‌های نسخه GT-Line می‌توان به دیفیوزر همرنگ بدنه، گرافیک شش ضلعی چراغ‌های عقب، رینگ‌های 18 اینچی خاص، ورودی‌های هوای برجسته در جلو و قاب باریک‌تر جلوپنجره اشاره کرد که ترکیب آنها ظاهر اسپرتی را به وجود آورده است. نسخه GT-Line اکسید در کابین نیز از صندلی‌های اسپرت GT-Line، دسته دنده چرمی، آستر سقف مشکی‌رنگ و غربیلک فرمان D شکل بهره می‌برد.

کیا اکسید 2022

کیا برای نسخه GT-Line اکسید پیشرانه قدرتمندتری را در نظر گرفته است. در واقع تمام نسخه‌های معمولی این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 160 اسب بخار مجهز شدند و نسخه GT-Line از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ که در هاچ بک اکسید GT استفاده شده بهره می‌برد.

کیا اکسید 2022

پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ GT-Line می‌تواند قدرتی برابر با 204 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. ضمن این که کیا اکسید 2022 در این نسخه می‌تواند ظرف مدت 7.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

کیا اکسید 2022

البته مشتریانی که خواهان چنین قدرتی نیستند، می‌توانند پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بنزینی با قدرت 120 اسب بخار یا پیشرانه 1.6 لیتری دیزلی با قدرت 136 اسب بخار را سفارش دهند که اکنون هر دو از سیستم هیبریدی خفیف نیز بهره می‌برند. پیشرانه دیزلی به کمک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه می‌تواند گشتاوری برابر با 320 نیوتن‌متر را تولید کند، اما اگر برای آن گیربکس 6 سرعته دستی سفارش داده شود، میزان گشتاور تولیدی آن 280 نیوتن‌متر خواهد بود.

کیا اکسید 2022

کیا اکسید 2022 در نسخه پلاگین هیبریدی نیز به همراه یک موتور 1.6 لیتری بنزینی با یک موتور برقی به فروش می‌رسد. این نسخه در مجموع می‌تواند قدرتی برابر با 141 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر را ارائه دهد. یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. نسخه پلاگین هیبریدی از باتری‌های کوچک با ظرفیت 8.9 کیلووات ساعتی بهره می‌برد، از این رو به صورت تمام برقی قادر است فقط مسافت 50 کیلومتری را بپیماید.

Kia XCeed facelift

کیا اکسید 2022 در بخش داخلی نیز اکنون به جدیدترین نسخه سیستم کیا کانکت مجهز شده است. کیا برای تیپ‌های پایینی این کراس اوور، نمایشگر لمسی 5 اینچی را در نظر گرفته است، اما تیپ‌های میانی از نمایشگر 8 اینچی لمسی با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی نیز بهره می‌برند.

Kia XCeed facelift

کیا اکسید 2022 در بالاترین تیپ‌ها به نمایشگر اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچی با قابلیت اتصال بلوتوث چندگانه مجهز شده تا بتوان دو دستگاه را به شکل همزمان به آن متصل کرد. این تیپ‌ها از صفحه‌آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی نیز بهره می‌برند.

Kia XCeed facelift

با وجود این که کیا اکسید روی پلتفرم مشترکی با هاچ بک کیا سید توسعه پیدا کرده و فاصله محوری آنها حدود 2650 میلی‌متر است، اما این کراس اوور از تعلیق نرم‌تری بهره می‌برد و به همین دلیل سواری راحتی را ارائه خواهد داد. ضمن این که ارتفاع این خودرو از سطح زمین حدود 43 میلی‌متر نسبت به هاچ بک سید افزایش پیدا کرده است.

Kia XCeed facelift

کیا اکسید 2022 قرار است از تابستان سال جاری در کارخانه اسلوونی به شکل انبوه به تولید برسد. از این رو در اواخر تابستان شاهد عرضه آن در بازار اروپا خواهیم بود. البته این کراس اوور همانند هاچ بک سید به بازار آمریکا عرضه نخواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*