تلسکوپ فضایی

تلسکوپ فضایی بعدی ناسا، با کمک ایلان ماسک به فضا خواهد رفت

ناسا در حال برنامه‌ریزی برای فرستادن تلسکوپ فضایی بعدی به فضا است و این کار با کمک ایلان ماسک صورت خواهد گرفت.

تلسکوپ فضایی رومی به نام نانسی گریس (Nancy Grace)، پروژه بعدی ناسا برای ارسال به فضا است. ناسا اعلام کرد که با اسپیس ایکس و ایلان ماسک برای پرتاب این تلسکوپ به فضا در سال ۲۰۲۶ میلادی قرارداد بسته است.

با پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب، ناسا تلاش‌های مداوم خود برای تصویر برداری از فضا را به ما اثبات کرده است و اکنون یک قدم به پرتاب تلسکوپ بعدی خود نزدیک‌تر شده‌است.

ناسا اخیرا اعلام کرد، با ایلان ماسک قراردادی بسته است که بر طبق آن، شرکت اسپیس ایکس مستقر در کالیفرنیا، خدمات پرتاب تلسکوپ فضایی رومی را فراهم خواهد کرد.

در این قرارداد شرح داده شد که این تلسکوپ با موشک فالکون هوی از مرکز فضایی کِنِدی ناسا در فلوریدا پرتاب خواهد شد و هزینه پرتاب آن بسیار بالا و ۲۵۵ میلیون دلار خواهد بود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

 

ماموریت این تلسکوپ جدید، استفاده از توانایی منحصر به فرد برای نقشه برداری از مناطق بزرگ کهکشان با جزئیات عالی است. جولی مک‌انری (Julie McEnry) دانشمند این پروژه، در ایمیلی به سایت Gizmodo گفت:

این تلسکوپ قادر خواهد بود که صدها میلیون ستاره را چندین بار در هر ساعت رصد کند و با استفاده از این مشاهدات، هزاران سیاره فراخورشیدی جدید را پیدا کند. ما قادر خواهیم بود که بسیاری از اجرام کیهانی را در آینده مطالعه کنیم، چه آنهایی که می‌شناختیم و چه ناشناخته‌ها!

تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومی یا به اختصار WFIRST، تلسکوپ میدان گسترده مادون قرمز است و برنامه‌ریزی برای این ابزار رصدخانه‌ای از اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شد.

این تلسکوپ دارای آینه‌ای با عرض ۲/۴ متر خواهد بود و همچنین ابزار میدان گسترده، یک دوربین نزدیک به مادون قرمز و ابزار کورنوگرافیک دارد که می‌تواند بخشی از نور مستقیم ستاره را از تصویربرداری خود مسدود کند. این ابزارها به تلسکوپ در اهداف علمی خود برای مطالعه انرژی تاریک و ماده تاریک کمک می‌کند.

تلسکوپ فضایی رومی در واقع ضمیمه‌ای هیجان‌انگیز به تجهیزات ناسا است که می‌تواند جهان را مطالعه کند و از سیارات فراخورشیدی تصویربرداری کند.