خودرو سدان چینی 2023 Geely Xingrui

جیلی Xingrui مدل 2023؛ سدان لوکس و اسپرت چینی‌ها با قیمت 19 هزار دلار معرفی شد + ویدیو

جیلی Xingrui مدل 2023، سدان کامپکت اسپرت و  جدید چینی با قیمت 19 هزار دلار است که حس و حال لوکس بودن را هم القا می‌کند. در ادامه بیشتر با 2023 Geely Xingrui آشنا خواهیم شد.

شاید بازار خودرو چین، جولانگاه ماشین‌های برقی و هیبریدی شده باشد اما هنر چشم بادامی‌ها در توسعه‌ی خودروهای بنزینی را از یاد نبرید. امروز به سراغ یکی از بهترین سدان‌های جمع و جور مدل 2023 جیلی می‌رویم که نسبت به نسل گذشته‌ی خود، حسابی تغییر کرده است. اما پیش از غرق شدن در اطلاعات فنی و مقایسه‌های خودرویی، با ما همراه باشید تا در یک سفری ویدیویی به یکی از نمایشگاه‌های خودرو چین برویم و تمامی ابعاد این خودرو از طراحی ظاهری، کابین و امکانات آن را زیر ذره بین بگیریم.

معرفی جیلی Xingrui مدل 2023

نسل جدید این سدان در اوایل سال 2022 در کشور چین به روی صحنه آمد اما داستان تولد آن به سال 2020 بازمی‌گردد. علاوه بر تغییرات ظاهری و فنی، در جیلی Xingrui مدل 2023، با رنگ سبز درباری با نام “Only This Green” رو به رو هستیم که این سدان معمولی را به خودروهای لوکس استون مارتین و بنتلی شبیه می‌کند و در کنار این مدل، نسخه‌ی استاندارد با رنگ آبی آسمانی را داریم که با ظاهری ساده‌تر اما با همان مشخصات فنی، به میدان آمده است.

جیلی Xingrui مدل 2023

زمانی که از رو به رو به جیلی Xingrui مدل 2023 نگاه می‌کنیم، یک جلو پنجره ذوذنقه‌ ای شکل با خطوط موازی و چراغ‌های دو تکه را داریم که با ال ای دی‌های سه قسمتی و هدلایت‌های مربعی، یک چهره‌ی کاملا کلاسیک را خلق کرده‌اند. کمی پایین‌تر، هواکش‌های روی گلگیر می‌رسیم که طرح اسپلیتر آن‌ها، شما را به یاد علامت تجاری تسلا می‌اندازد و شاید مهم‌تریم بخش جلو پنجره، به دیفیوزر و لیپ سپر تعلق داشته باشد. دوربین جلویی هم دقیقا در زیر علامت تجاری قرار گرفته است.

چهره‌ی کناری جیلی Xingrui مدل 2023 هم جزییات زیادی برای گفتن دارد. رینگ‌های چند پره‌ی اسپرت با طرح دو رنگ و کالیپر ترمز قرمز رنگ به همراه ساید اسکیرت‌ها یا همان رکاب‌های آیرودینامیکی و ستون‌های دو رنگ، همه و همه در این قسمت حضور دارند و در انتها به قوس زیبای ستون C می‌رسیم که ما را به یاد خودروهای استون مارتین می‌اندازد.

خودرو سدان چینی 2023 Geely Xingrui

به نظر شما کار چینی‌ها در این خودرو با برند استون مارتین به پایان رسیده است؟ البته که خیر! پس به سراغ قسمت عقبی می‌رویم. چراغ‌های خطر عقب و نوار کرومی روی صندوق، دقیقا حس و حال استون مارتین سری DB را القا می‌کنند و کمی پایین‌تر، سیستم اگزوز دوال یا همان دو کاناله در دیفیوزر مشکی رنگ، جا خوش کرده است.

خودرو سدان چینی 2023 Geely Xingrui

اما اگر به دنبال صدای بلندتر و تنفس بهتر پیشرانه‌ی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که نسخه‌ی “Only This Green” را تهیه کنید چرا که فقط این نسخه از سیستم اگزوز کواد یا همان اگزوزهای چهار کاناله بهره می‌برد.

خودرو سدان چینی 2023 Geely Xingrui

در انتهای این بخش به ابعاد جیلی Xingrui مدل 2023 نگاهی خواهیم داشت که شامل 4785 میلی متر طول، 1896 میلی متر عرض و 1469 میلی متر ارتفاع است. به علاوه فاصله محوری 2800 میلی متری هم تقریبا نوید یک اتاق بزرگ را می‌دهد. به هر حال این خودرو در سگمنت سدان کامپکت A+ طراحی شده است پس نباید توقع زیادی از ابعاد آن داشته باشید.

کابین کلاسیک با ارگونومی جذاب

جیلی Xingrui مدل 2023

در اتاق جیلی Xingrui مدل 2023 خبری از داشبورد شلوغ با دکمه‌های فیزیکی پراکنده نیست و دریچه‌های سیستم تهویه هوا هم در زیر نمایشگرها قرار گرفته‌اند. خط شکسته‌ی داشبورد و طرح دو رنگ آن هم واقعا چشم نواز هستند.

خودرو سدان چینی 2023 Geely Xingrui

عبارت “PREFACE” بر روی صندلی‌های نسخه سبز رنگ

سانروف دو تکه هم حسابی کار را جذاب‌تر کرده است اما اصلی‌ترین ویژگی‌های کابین جیلی Xingrui مدل 2023 به نمایشگر 12.3 اینچی سیستم مولتی مدیا و صفحه دیجیتال پشت آمپری و فرمان D کات خلاصه می‌شوند اما کنسول وسط هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

در کنسول وسطی علاوه بر اهرم بزرگ دنده، ترمز پارک و دکمه کنترل سیستم پایداری، یک شارژر وایرلس را هم خواهیم داشت و نمایشگرهای LCD هم از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند.

عبارت “Only This Green” حک شده بر روی داشبورد

اما اگر به سراغ نسخه “Only This Green” رفته باشید، می‌توانید حس خاص بودنِ بیشتری را تجربه کنید چرا که نام این رنگ به حروف چینی، بر روی داشبورد خودرو شما حک خواهد شد.

همچنین اگر به تریم مشکی علاقه ندارید، می‌توانید رنگ‌های روشن‌تری مثل آبی آسمانی را هم برای کابین در نظر بگیرید.

مشخصات فنی و قیمت جیلی Xingrui مدل 2023

جیلی Xingrui مدل 2023

قلب تپنده‌ی این سدان کامپکت، یک پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ 2 لیتری است که می‌تواند 190 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه، مستقیما روانه‌ی چرخ‌های جلویی کند. همچنین نهایت سرعت آن به 210 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند در کمتر از 7.9 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را در اختیار مالک خود قرار دهد. مصرف سوخت این پیشرانه‌ی بهینه هم طبق گزارش‌های موسسه NEDC، برابر با 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های رفاهی و تجهیزات ایمنی جیلی Xingrui مدل 2023 می‌توان به رادارهای پارک و رادار 360 درجه و نقطه کور اشاره کرد. همچنین دستیار رانندگی خودکاری سطح 2 هم اینجاست تا امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، سیستم پارک خودکار، ترمزهای اضطراری برای هر چهار چرخ، سیستم هشدار خروج از بین خطوط و سیستم باقی ماندن در بین خطوط به همراه دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی را در اختیار خریداران قرار دهد.

در ادامه امکاناتی مثل سیستم ورود بدون کلید یا همان کی لس، سیستم تشخیص صدا و انجام فرمان‌های صوتی را داریم که در کنار قابلیت‌هایی مثل آپدیت OTA (دریافت آپدیت‌ها بدون رفتن به نمایندگی) و صندلی‌های برقی ردیف جلو (با گرم کن)، این سدان چینی را تقریبا همه چیز تمام می‌کنند.

در پایان به قیمت جیلی Xingrui مدل 2023 نگاهی داریم و اگر شما هم برای داشتن این سدان زیبای چینی با حس و حال ماشین‌های انگلیسی بی‌تاب هستید، باید بگوییم که این خودرو فقط 18.8 هزار دلار قیمت دارد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که جیلی Xingrui مدل 2023 از نظر ابعادی، چیزی بین تویوتا کمری و کرولا است اما زمانی که به فاکتور قیمت می‌رسیم، کرولا را با بک اختلاف 3 هزار دلاری، پشت سر می‌‌گذارد (قیمت تویوتا کرولا مدل 2022، تقریبا 21 هزار دلار است).