با نصب برنامه های پیش بینی رعد و برق ، جان خود را نجات دهید

با استفاده از برنامه های پیش بینی رعد و برق و شرایط آب و هوایی، دیگر هنگام بیرون رفتن نگران اتفاقات ناشی از آب و هوای نامساعد نخواهید بود.

اکثر مردم در ماه‌‌های گرم تابستان زمان زیادی را در بیرون از منزل می‌گذرانند. با این حال در تابستان هم ممکن است شرایط آب و هوایی سختی مثل طوفان‌های تابستانی و رعد و برق‌های شدید را تجربه کنیم. متاسفانه چندی پیش صاعقه در یک پایگاه نظامی در گرجستان منجر به کشته شدن یک سرباز و ۹ پرسنل خدماتی دیگر شد. برای پیش بینی حوادث این چنینی می‌توانید از برنامه های پیش بینی رعد و برق استفاده کنید.

مثلا ممکن است در یک روز گرم تابستانی بیرون از خانه باشید و ناگهان حس کنید که ابر سیاه رنگی در آسمان به موقعیتی که شما در آن هستید نزدیک می‌شود، حتی ممکن است صدای غرش کوچکی هم به گوش برسد. یک لحظه خود را در این موقعیت تصور کنید، در روز گرم تابستانی در خیابان ایستاده‌اید و یک وضعیت دشوار به تدریج دارد به شما نزدیک می‌شود. آیا از آن می‌ترسید و سعی می‌کنید که به خانه برگردید؟

آیا این طوفانی که در راه است یک طوفان بزرگ است یا کوچک؟ پیش بینی اولی چالش برانگیز‌تر است اما مورد دوم یعنی پیش بینی طوفان‌های کوچک در گزارش‌های آب و هوایی معمولی هم موجود است. خوشبختانه، نظارت بر وقوع چنین رخدادهایی ساده است. بنابراین بسیار مهم است که هنگام وقوع آن‌ها به شما هشدار داده شود، حتی اگر فقط ۳۰ دقیقه به وقوع آن مانده باشد.

در چنین شرایطی شما به یک اپلیکیشن نیاز دارید که رعد و برق را نمایش دهد. رعد و برق‌ها معمولا در جایی رخ می‌دهند که در مسیر طوفان است. سپس به سرعت تلاش می‌کنید که به جایی پناه ببرید و مطمئن شوید که سقفی بالای سر خود دارید. با نصب برنامه های پیش بینی رعد و برق که در ادامه مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم، جان خود را نجات دهید.

۱- برنامه پیش بینی رعد و برق LiveLightning

برنامه LiveLightning که رعد و برق سراسر جهان را به صورت زنده نشان می‌دهد، تنها برای سیستم عامل iOS/iPadOS در دسترس است. به این منظور شبکه‌ای از گیرنده‌های رادیویی در سراسر جهان راه اندازی شده است. در این اپلیکیشن هر مکانی که قرار است صاعقه رخ دهد، با استفاده از یک مثلث ساده دقیق تعیین می‌شود. این برنامه جزئیات خوبی را هم ارائه می‌کند، در واقع با بررسی سایر نقاط جهان محل دقیق وقوع رعد و برق را محاسبه می‌کنند، به عبارت دیگر فاصله اجازه می‌دهد تا موقعیت وقوع آن دقیق‌تر تعیین شود.

استفاده از این اپلیکیشن بسیار راحت است، پس از دانلود و نصب آن را اجرا کنید. پس از باز کردن این برنامه توپ‌های قرمز رنگی ظاهر می‌شوند که نشان دهنده‌ی وقوع رعد و برق در نزدیکی شما هستند. هر چه زمان وقوع آن‌ها نزدیک‌تر باشد، این رنگ قرمز روشن‌تر خواهد بود. اگر همین حالا در منطقه‌ای صاعقه رخ دهد، برنامه LiveLightning آن را به صورت یک نقطه قرمز با حاشیه سفید رنگ نشان می‌دهد.

گزینه‌ی هشدار موجود در نوار پایین صفحه بسیار حائز اهمیت است. در اینجا می‌توانید مشخص کنید که در چه فاصله‌ای از رعد و برق برنامه به شما هشدار دهد. مثلا اگر تنظیم کنید که در ۳۰ کیلومتری آن نوتیفیکیشن دریافت کنید، می‌توانید بفهمید که چه زمانی طوفان و باران شدید در راه است و فورا پناه بگیرید.

اگر در تعطیلات به منطقه‌ای سفر می‌‌کنید که با شرایط آب و هوایی آن آشنایی ندارید، استفاده از این اپلیکیشن برای شما عالی است. به عنوان مثال اغلب رعد و برق‌های شدید در ارتفاعات و ساعات خاصی از روز رخ می‌دهند. اگر بار اولی است که به چنین منطقه‌ای سفر کرده‌اید، با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید پیش از وقوع صاعقه از آن مطلع شوید. این آگاهی می‌تواند جان انسان‌ها را به ویژه در مکان‌های حساس و خطرناک نجات دهد.

ردیابی زنده شرایط آب و هوایی آزاردهنده و رعد و برق با Storm Radar

برنامه پیش بینی رعد و برق

 

یکی از دیگر برنامه های استاندارد پیش بینی رعد و برق اپلیکیشن Storm Radar است که به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که از نسخه رایگان آن استفاده کنید. هزینه نسخه پولی آن ماهانه ۱.۹۹ دلار است. به طور خلاصه شاید عضویت سالانه کامل آن برای شما کمی گران باشد. البته می‌توانید از طرح کم هزینه‌تری هم استفاده کنید، اما بر اساس تجربه، کاربران اغلب فراموش می‌کنند عضویت خود را لغو کنند. به خصوص اگر این عضویت مربوط به برنامه‌ای باشد که در طول سال زیاد از آن استفاده نمی‌کنیم.

هشدارهای هواشناسی که در نسخه رایگان اپلیکیشن Storm Radar نیز بی‌عیب و نقص عمل می‌کنند، مواردی مثل گرما، گردبادها، شرایط آب و هوایی بد، باران، یخبندان، برف و … را به درستی و دقیق گزارش می‌دهند. به علاوه تصاویر راداری زنده که در قالب یک انیمیشن پیش بینی می‌شوند، در این برنامه قابل مشاهده هستند. این تصاویر در نسخه رایگان اپلیکیشن Storm Radar نیز موجود است. به عبارت دیگر اگر با داشتن این برنامه پیش بینی رعد و برق و شرایط آب و هوایی در معرض طوفان، باران و … قرار بگیرید، جای تعجب دارد!

اپلیکیشن پیش بینی کننده دقیق WeatherPro

برنامه پیش بینی رعد و برق

 

اپلیکیشن WeatherPro (که هم برای اندروید موجود است هم برای آی او اس) برای پیش بینی آب و هوایی که اغلب شرایط یکسانی دارند توصیه می‌شود. در طی این سال‌ها این نرم افزار به وضوح نشان داده که قابل اطمینان است. علاوه بر این از WeatherPro در سطح بین‌المللی نیز استفاده می‌شود.

برای نصب این برنامه کاربران باید یک اشتراک سالانه به قیمت ۸.۹۹ دلار بخرند. البته لازم به ذکر است که شما می‌توانید نسخه رایگان آن را از طریق وب‌سایت‌های فارسی دانلود اپلیکیشن دریافت کنید. با نصب این برنامه پیش بینی‌های دقیقی از شرایط آب و هوایی چند روز آینده دریافت خواهید کرد. از مزایای این اپلیکیشن می‌توان به ارائه تصاویر رادار اشاره کرد. با استفاده از تنظیمات و سوئیچ زیر Notification Center می‌توانید اعلان‌های آن را روشن کنید.

به خاطر داشته باشید که همیشه باید در حین بررسی وضعیت آب و هوا، تعیین کنید که کدام موقعیت مکانی را می‌خواهید بررسی کنید. معمولا انتخاب مکان در عملکرد تاثیر خوبی دارد. به راحتی با استفاده از اپلیکیشن Storm Radar می‌توانید ببینید که چگونه شرایط آب و هوایی طی چند ساعت تغییر می‌کند.

هرچه بیشتر مکان تعیین شده در این اپلیکیشن‌ها از لوکیشن شما فاصله بیشتری داشته باشد، دقت تصویر آن‌ها کمتر می‌شود. به این ترتیب در این برنامه ها پیش بینی رعد و برق ، طوفان‌های شدید محلی و حتی گردبادها می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. به همین دلیل یک اتصال اینترنتی لایو یا زنده می‌تواند آن مکان را بهتر پوشش دهد. با این حال، شما نباید فقط به این اپلیکیشن‌ها اکتفا کنید، بلکه برخی از شرایط آب و هوایی با نگاه کردن به آسمان و هوا قابل حدس هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*