بهترین خودروهای مفهومی هیوندای

10 مورد از بهترین خودروهای مفهومی هیوندای

خودروساز کره‌ای هیوندای طی ده سال گذشته کانسپت های حیرت‌انگیزی را ارائه کرده است. در ادامه به بهترین خودروهای مفهومی هیوندای می‌پردازیم.

خودروهای مفهومی می‌آیند و می‌روند و دنبال‌کنندگان صنعت خودرو هم همیشه آن‌ها را فراموش می‌کنند. برخی از این خودروها عجیب هستند و برخی دیگر هر فردی را انگشت به دهان می‌گذارند. گهگاهی هم تعدادی از آن‌ها بالاخره به تولید انبوه می‌رسند. می‌توان گفت که طی ده سال گذشته هیچ خودروسازی به اندازه هیوندای کانسپت‌های جذاب نساخته است. این شرکت کره‌ای همچنین اخیراً از دو کانسپت جدید یعنی RN22e و N Vision 74 رونمایی کرده است. در ادامه به 10 مورد از بهترین خودروهای مفهومی هیوندای می‌پردازیم.

بهترین و جذاب ترین خودروهای مفهومی هیوندای

10. هیوندای سانتا کروز کانسپت (2015)

سانتا کروز یکی از بهترین خودروهای مفهومی هیوندای

سانتا کروز یکی از معدود خودروهای مفهومی هیوندای در این لیست است که در نهایت به تولید رسید؛ آن هم درحالی که در کمال تعجب بخش عمده طراحی آن حفظ شده بود. کانسپت سانتا کروز در نمایشگاه خودروی دیترویت 2015 با طراحی منحصر به فرد و غیرمعمول، المان‌های سبز لیمویی و رینگ‌های اسپرت بزرگ حضار را حیرت‌زده کرد. در نسخه تولیدی این پیکاپ کره‌ای چند عنصر طراحی دستخوش تغییر شدند، اما به صورت کلی این کانسپت پیش‌نمایش خوبی از محصول پیش روی هیوندای بود.

9. هیوندای RM19 کانسپت (2019)

RM19 بهترین خودروهای مفهومی هیوندای

هیوندای به دنبال موفقیت کانسپت‌های RM15 و RM16، کانسپت جدید RM19 را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2019 به نمایش گذاشت. هیوندای 7 سال را صرف توسعه این خودروی مسابقه‌ای موتور وسطِ مبتنی بر ولستر کرد. این خودروی مفهومی از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با گیربکس مسابقه‌ای متوالی 6 سرعته بهره می‌برد. خروجی این پیشرانه به 390 اسب بخار می‌رسد و سواری این کانسپت به اندازه ظاهرش جذاب است.

8. هیوندای پونی کانسپت (2021)

پونی بهترین خودروهای مفهومی هیوندای

ریشه نام پونی به سال 1975 بر می‌گردد. در آن زمان پونی یک سدان کامپکت دیفرانسیل عقب با خروجی زیاد 67 اسب بخاری بود. هیوندای پونی کانسپت 2021 که در استودیو خودروی هیوندای در بوسان کره جنوبی رونمایی شد، بازسازی مدرن این خودروی فراموش‌شده به شمار می‌رود. پونی کانسپت از یک پیشرانه تمام الکتریکی، طراحی بروز نمای بیرونی – با طراحی خاص چراغ‌های جلو با نام Parametric Pixel – و کابین سبک رترو اما در عین حال آینده‌گرایانه برخوردار است. پونی 2021 به راحتی می‌تواند یکی از خاص‌ترین و بهترین خودروهای مفهومی هیوندای باشد.

7. هیوندای گرنجور کانسپت (2021)

گرنجور بهترین خودروهای مفهومی هیوندای

هیوندای گرنجور کانسپت هم درست مثل پونی کانسپت، سری به گذشته می‌زند. اولین خودروی گرنجور در اواسط دهه 80 میلادی به عرضه رسید و خارج از کره با نام آزرا در دسترس قرار گرفت و تا به امروز نیز همچنان پابرجا است. این خودروی مفهومی به مناسبت 35 سالگی عرضه اولین گرنجور معرفی شد و پیشرانه الکتریکی مدرن، طراحی برجسته و کابین کاملاً رترو جزو ویژگی‌های اصلی آن هستند.

6. هیوندای HND-9 Venace کانسپت (2013)

کانسپت هیوندای HND-9 Venace

بی‌شک با هیوندای جنسیس کوپه آشنا هستید. خودروی مفهومی HND-9 Venace در سال 2013 قرار بود پیش‌نمایشی از جنسیس کوپه بعدی باشد و زبان طراحی دو در کاملاً جدیدی را به دنیا معرفی کند. این کانسپت با پیشرانه 3.3 لیتری توربوشارژ 362 اسب بخاری در نمایشگاه خودرو سئول برای اولین بار نمایش داده شد، ولی هیچ‌وقت به خط تولید راه پیدا نکرد. با این حال، شاید هیوندای طی چند سال آینده دوباره به سراغ HND-9 برود تا بالاخره شاهد عرضه یکی از بهترین خودروهای مفهومی هیوندای باشیم.

5. هیوندای RN22e کانسپت (2022)

کانسپت هیوندای RN22e

RN22e یکی از دوتا مورد تازه معرفی شده در لیست بهترین خودروهای مفهومی هیوندای است که پیش‌نمایشی را از یک مدل تولیدی برای آینده ارائه می‌دهد. ریزبین‌ها متوجه می‌شوند که این خودروی مفهومی اساساً یک نسخه جدید از هیوندای آیونیک 6 با طراحی تهاجمی‌تر و لوگوی N در قسمت‌های مختلف است. در این کانسپت یک پیشرانه الکتریکی 577 اسب بخاری به کار رفته است.

4. هیوندای پرافسی کانسپت (2020)

کانسپت هیوندای Prophecy

هیوندای Prophecy در سال 2020 از راه رسید و طراحانش آن را به عنوان «بهترین فرم خودرو» معرفی می‌کردند. در نهایت این خودروی مفهومی به خودروی تولیدی آیونیک 6 تبدیل شد. پرافسی یکی از بهترین طراحی‌ها بین تمامی خودروهای هیوندای طی ده سال اخیر را دارد. به همین دلیل، حتماً باید در لیست بهترین خودروهای مفهومی هیوندای جایی داشته باشد.

3. هیوندای RN30 کانسپت (2016)

RN30 یکی از بهترین کانسپت های هیوندای

درحالی که هیوندای RM19 و بقیه خودروهای مفهومی RM بر پایه هیوندای ولستر ساخته شده بودند، کانسپت RN30 مدل 2016 مبتنی بر هیوندای i30 توسعه پیدا کرده بود. این خودروی مفهومی که معرفی‌اش به نمایشگاه خودروی پاریس 2016 بر می‌گردد، به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 375 اسب بخار قدرت مجهز شده است. با فضای داخلی مسابقه‌ای و طراحی هاچبک تهاجمی در کنار این پیشرانه، حتی شاید کانسپت‌های RM هم در برابر این خودرو حرفی برای گفتن نداشته باشند.

2. هیوندای N2025 ویژن گرن توریسمو (2015)

N2025 ویژن گرن توریسمو یکی از بهترین کانسپت های هیوندای

خودروساز کره‌ای هیوندای هنوز سوپرکار یا حداقل سوپرکاری نساخته است که در دسترس عموم باشد. خودروی مفهومی هیوندای N2025 ویژن گرن توریسمو از سال 2015 نزدیک‌ترین ساخته هیوندای به یک هایپرکار بالارده به حساب می‌آید. این کانسپت که یکی از کانسپت‌های فراوان ساخته‌شده برای بازی Gran Turismo است، قابلیت تولید 872 اسب بخار قدرت را داشت. همچنین می‌توانست در کمتر از 3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. طراحی آن هم واقعاً چشمگیر و خشن بود.

1. هیوندای N Vision 74 کانسپت (2022)

N Vision 74 یکی از بهترین کانسپت های هیوندای

آخرین خودروی مفهومی هیوندای بدون شک بهترینِ آن هم محسوب می‌شود. طراحان با بهره‌گیری از خطوط برجسته کلاسیک کوپه پونی، کانسپتی فوق‌العاده جذاب با طراحی رترو ولی آینده‌گرایانه را خلق کرده‌اند. N Vision 74 با استفاده از سوخت هیدروژنی و دو موتور الکتریکی، 647 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با وجود این، هیوندای قصد عرضه آن را ندارد. امیدواریم این شرکت کره‌ای با کانسپت‌های حیرت‌انگیز متعددی که طی ده سال گذشته معرفی کرده است، در ده سال آینده هم همچنان ساخته‌های چشمگیری را برای ارائه داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*