اختلال سراسری در اینترنت

قطعی و اختلال سراسری در اینترنت کشور – 3 مرداد 1401

امروز صبح اینترنت کشور برای دقایقی نسبتا طولانی با اختلال مواجه شد و در سراسر کشور قطع گردید. گویا این اختلال به دلیل قطعی برق در شرکت ارتباطات زیرساخت (ساختمان LCT) رخ داده است.

در روزهای اخیر سرعت اینترنت با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو شده است؛ از اختلالات ناگهانی تا قطعی‌های پی در پی. اما امروز صبح حوالی ساعات 8:15 الی 8:50 یک اختلال سراسری در اینترنت کشور رخ داد که منجر شد اینترنت همراه و ثابت برای بسیاری از مردم از دسترس خارج شود.

گفته می‌شود این اختلال سراسری در اینترنت به دلیل قطعی برق در شرکت ارتباطات زیرساخت (ساختمان LCT) رخ داده است. در واقع این اتفاق تازگی ندارد و امروز چندمین‌بار است که در سال ۱۴۰۱ اختلال برق در ساختمان LCT باعث می‌شود تقریبا تمام شبکه کشور تحت تاثیر قرار بگیرد. تجهیزات اصلی اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دسترسی و دیتاسنتر در این مرکز قرار دارد و به نوعی قلب اینترنت کشور به شمار می‌رود.

در پی این اختلال ناگهانی، کاربران برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت مانند مخابرات کماکان با قطعی و اختلال روبه‌رو هستند. بعضی از شرکت‌ها نیز در ارائه سرویس دچار مشکل شده‌اند. در همین راستا شرکت مخابرات ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «قطعی اینترنت به ما ارتباطی ندارد و سراسری است.»

این اختلال بسیاری از مردم را نگران کرده و اذهان عمومی را به سمت اجرایی شدن احتمالی طرح صیانت سوق داده است. باید ببینیم آیا این قطعی سراسری با رفع مشکل ساختمان LCT برطرف می‌شود یا پیچیده‌تر از این حرف‌ها خواهد بود.

آیا امروز صبح شما هم با قطعی اینترنت و اختلال در شبکه مواجه شدید؟ در حال حاضر وضعیت اینترنت‌تان چطور است؟ در بخش کامنت‌ها به ما بگویید.