عکس رنگی پلوتو

عکس رنگی ناسا از سطح پلوتو، شما را مجذوب خود می‌کند

ناسا با انتشار یک عکس رنگی جذاب از پلوتو – Pluto، سطح این سیاره کوتوله را متفاوت از همیشه به تصویر کشیده است.

پلوتو قبلا دورترین سیاره در منظومه شمسی به حساب می‌آمد؛ ولی بر اساس دسته‌بندی جدید، دیگر جزو سیارات محسوب نمی‌شود. با وجود این، چیزی از جذبه آن کم نشده است. در گذشته‌ای نه چندان دور، تصاویر این دنیای یخی چندان واضح نبودند؛ اما عبور فضاپیمای افق‌های نو یا نیو هورایزنز (New Horizons) از کنار پلوتو در سال 2015، پنجره‌های تازه‌ای را گشود. در تمام این مدت، ناسا مشغول انتشار تصاویر شگفت‌انگیزی از این دنیای مرموز بود و تازه‌ترین مورد، یک عکس رنگی جذاب از سطح پلوتو است.

در این تصویر، پلوتو غرق در رنگ‌های روشن است؛ چیزی که برای یک جرم فضایی، معمول نیست. اما داستان پشت این رنگ‌ها چیست؟

عکس رنگی پلوتو

در واقعیت، سطح این سیاره کوتوله چنین هنرمندانه رنگ‌آمیزی نشده است؛ بلکه دانشمندان، عکس گرفته شده توسط نیو هورایزنز را به این رنگ‌بندی در آورده‌اند تا تفاوت مناطق مختلف پلوتو را برجسته کنند.

پلوتو سطح مختلط و متنوعی دارد: از رشته کوه‌های در هم تنیده تا شبکه‌ای از دره‌های پر پیچ و خم؛ از گودال‌های پرشمار تا دشت‌های یخی و حتی شاید خاکریزهای رقصان در باد!

این رنگ‌ها نیز، بیانگر همین تفاوت‌ها هستند. پست منتشر شده توسط ناسا در اینستاگرام، به سرعت وایرال شد و تاکنون بیش از یک میلیون لایک خورده است.

ناگفته نماند که افق‌های نو، در زمستان 2006 به فضا پرتاب شد و در سال 2015، یک بررسی شش ماهه را روی پلوتو و قمرهای آن تکمیل کرد. این فضاپیما حالا در ادامه ماموریت تحقیقاتی خود، در مسیر کمربند کایپر قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*