بازوی رباتیک شطرنج باز

تماشا کنید: بازوی رباتیک شطرنج باز به پسربچه عجول حمله کرد

در جریان مسابقات شطرنج در روسیه، یک بازوی رباتیک شطرنج باز به پسربچه عجولی که قصد داشت حرکتش را زودتر انجام بدهد حمله کرد و انگشت دست او را شکاند.

اخیرا مسابقات شطرنج آزاد در مسکو روسیه برگزار شد که اتفاق عجیب و قابل تاملی در آن رخ داد. در جریان این مسابقات، یک پسربچه 7 ساله در حال شطرنج بازی کردن با یک بازوی رباتیک بود که با حمله این ربات مواجه شد و آسیب دید.

ماجرا از این قرار بود که در حین شطرنج بازی کردن این کودک 7 ساله با بازوی رباتیک، او قصد داشت زودتر از موعد و پیش از تکمیل حرکت ربات، حرکت خود را انجام دهد که در این زمان بازوی رباتیک شطرنج باز به او حمله کرد و با قدرت انگشت این پسربچه را گرفت. بلافاصله اطرافیان جلو آمدند و سعی کردند که دست کودک را رها کنند، اما در نهایت انگشت دست این پسر هفت ساله دچار شکستگی شد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی این حادثه عجیب را مشاهده کنید:

ویدیوی حمله بازوی رباتیک شطرنج باز به حریف خود

نایب رئیس فدراسیون شطرنج روسیه درباره حادثه رخ داده گفت در رابطه با این بازوی رباتیک شطرنج باز قواعد ایمنی خاصی وجود دارد که متاسفانه این کودک هفت ساله آن را نقض کرد. با وجود این، چنینی اتفاقی بسیار نادر است و اولین بار است که رخ می‌دهد. سرگی لازارف، رئیس فدراسیون شطرنج مسکو نیز در این رابطه اظهار کرد:

ما این ربات را اجاره کردیم و آن را برای مدت زیادی در مکان‌های مختلف به همراه متخصصان و کارشناسان آزمایش کردیم؛‌ اما متاسفانه این بار اپراتورها از نظارت روی آن غافل شدند.

وی در ادامه توضیح داد وقتی که حریف مهره خود را حرکت می‌دهد باید به بازوی رباتیک زمان بدهد تا حرکت خود را انجام دهد؛ اما این پسربچه کمی عجله کرد و قصد داشت زودتر مهره بعدی خود را حرکت دهد و به همین دلیل با واکنش ربات مواجه شد. جالب این که این کودک 7 ساله در واقع یکی از بهترین شطرنج‌بازان زیر 9 سال روسیه است. پس از رخ دادن این حادثه، او با دست گچ گرفته شده باقی مسابقات خود را انجام داد، اما والدین این پسربچه قصد دارند شکایت کنند.

پس از انتشار این ویدیو در فضای مجازی، بسیاری از کاربران باز هم شروع به بحث درباره پیشرفت صنعت رباتیک و خطرهای آن برای بشر کردند.