آیفون سریع

با این ترفند ساده، آیفون خود را مثل یک موشک سریع کنید

اگر حس می‌کنید که عملکرد آیفون شما مانند گذشته سریع نیست و دچار کندی شده، می‌توانید با استفاده از ترفند زیر سرعت آن را ارتقا دهید.

از آنجا که گوشی آیفون یک گوشی تمام عیار و بسیار خوبیست، شاید انتظار نداشته باشید که با گذشت زمان دچار کندی سرعت شود. اکنون به اعتبار اپل، گوشی‌های آیفون امروزی دوام بیشتری نسبت به گوشی‌های قدیمی این شرکت دارند. در حالی که چند سال پیش ارتقای iPhone هر دو سال یک بار ضروری بود، اما آيفون‌های امروزی به راحتی می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند. اما اگر گوشی شما دچار کندی شده و دیگر مثل گذشته سریع نیست، با این ترفند ساده آیفون خود را مثل یک موشک سریع کنید!

قبل از بررسی این ترفند، بهتر است بدانید که چرا سرعت عملکرد iPhone شما افت کرده و دلایل بروز این مشکل چه چیزهایی می‌توانند باشند. به عنوان مثال، اگر فضای ذخیره سازی گوشی پر شده باشد یا حتی نزدیک پر شدن باشد، این امر می‌تواند تاثیر زیادی روی سرعت عملکرد کلی آیفون داشته باشد. اما امروز ما یک راهکار برای حل این مسئله در نظر گرفته‌ایم که آن‌ هم پاک کردن کش گوشی است.

اگر می‌خواهید آیفون شما مثل موشک سریع باشد، کش سافاری را پاک کنید

گرچه ما معمولا پاک کردن کش مرورگر را فقط مختص کامپیوتر‌ها و لپ‌تاپ‌ها می‌دانیم، اما بهتر است بدانید که پاک کردن کش مرورگرهای تلفن همراه نیز می‌تواند باعث افزایش بازدهی و سرعت عملکرد گوشی شود. با انجام این کار می‌توانید تلفن خود را از شر انواع فایل‌ها و اسکریپت‌های مزاحم که در طول سال‌ها انباشته شده‌اند، خلاص کنید.

برای پاک کردن کش سافاری در موبایل، ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس به پایین اسکرول کنید تا گزینه‌‌ی Safari را پیدا کنید. با زدن روی آن صفحه‌ی باز شده را به سمت پایین بروید تا گزینه‌ی Clear History and Website Data که به رنگ آبی نوشته شده را پیدا کنید. اما قبل از لمس این گزینه لازم به ذکر است که پاک کردن تاریخچه و داده‌های وب سایت، تمام سابقه جستجو مرورگر شما را پاک می‌کند. علاوه بر این پسورد‌هایی که در یک سری از وب سایت‌ها ذخیره کرده‌اید نیز حذف خواهند شد

اگر مشکلی با این موارد ندارید، روی گزینه‌ی Clear History and Website Data ضربه بزنید. سپس یک پیام هشدار ظاهر می‌شود که پس از پذیرفتن آن مرورگر شما به حالت اولیه‌ی زمان خرید گوشی برمی‌گردد. اما نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که اگر تاکنون با کندی سرعت دستگاه خود مشکل داشتید، با این کار ممکن است عملکرد آیفون شما سریع تر شود.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید کوکی‌ها را حذف کرده، اما سابقه یا تاریخچه جستجوی خود را حفظ کنید. برای این کار به ترتیب وارد Settings > Advanced > Website Data شوید و در مرحله بعد به سادگی روی گزینه‌ی Remove All Website Data ضربه بزنید.

برای سریع تر شدن عملکرد آیفون کش گوگل کروم را پاک کنید

آیفون سریع

اگر در گوشی آیفون خود به جای سافاری از گوگل کروم استفاده می‌کنید، خب واقعا نمی‌شود شما را سرزنش کرد، چون این انتخاب کاملا اختیاری است. اگر در این گروه خاص قرار دارید و از گوگل کروم استفاده می‌کنید، باید بدانید که پاک کردن کش Google Chrome به سادگی پاک کردن کش سافاری است. برای شروع، آیفون خود را از جیب‌تان بیرون بیاورید و وارد گوگل کروم شوید. پس از انجام این کار باید روی سه نقطه افقی پایین صفحه ضربه بزنید. پس از آن به ترتیب گزینه‌های Settings > Privacy > Clear Browsing Data را لمس کنید.

توجه داشته باشید که گوگل در اینجا جزئیات بیشتری به شما ارائه می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید کوکی‌ها، تاریخچه مرورگر یا تصاویر و فایل‌های کش کروم خود را حذف کنید. نکته‌ی جالب‌تر این است که می‌توانید این داده‌ها را در بازه‌های زمانی خاصی حذف کنید. به عنوان مثال، به جای پاک کردن کل تاریخچه مرورگر خود، می‌توانید تاریخچه مرورگر خود در یک ساعت گذشته، ۲۴ ساعت گذشته، یک هفته قبل، ۳۰ روز گذشته و البته برای همیشه پاک کنید.

Google Chrome یک گزینه‌ی Quick Delete (حذف سریع) هم دارد که تاریخچه مرورگر شما در ۱۵ دقیقه اخیر را هم حذف می‌کند. برای دسترسی به این گزینه باید در گوشه سمت راست بالای صفحه کروم روی آیکون پروفایل خود ضربه بزنید و بعد گزینه‌ی Delete last 15 min (حذف ۱۵ دقیقه‌ی آخر) لمس کنید. به این ترتیب می‌توانید عملکرد کلی آیفون خود را نسبت به گذشته سریع تر کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*