خودروی بعدی کرمان موتور

خودروی بعدی کرمان موتور، هر 100 کیلومتر فقط 3 لیتر بنزین مصرف می‌کند!

مدیرعامل کرمان موتور در تشریح برنامه‌های این شرکت خودروسازی گفت خودروی بعدی کرمان موتور به ازای هر 100 کیلومتر فقط 3 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور با اعلام این که تولید بدون وابستگی یکی از اهداف بزرگ این شرکت خودروسازی محسوب می‌شود، گفت از سال 1400 دو هدف مهم را در نظر گرفتیم که تحقق آنها باعث تولید بدون وابستگی و تکمیل زنجیره خودروسازی در این شرکت خواهد شد. وی افزود امروز از این مرحله گذشتیم و به زنجیره خودروسازی به طور کامل، از پرس تا تولید بدنه و قطعات، دسترسی داریم.

مدیرعامل کرمان موتور در ادامه گفته‌های خود با اشاره به ایجاد ظرفیت طراحی در این شرکت گفت طی سال آینده با معرفی یک محصول بر پایه پلتفرم PS1 قصد داریم اولین دستاورد ایجاد توان طراحی یک محصول داخلی را در کرمان موتور به نمایش بگذاریم.

فیروزی تاکید کرد برای این که به یک خودروساز واقعی تبدیل شویم باید به تیراژ و آمار مناسبی در تولید خودرو دست پیدا کنیم. در همین راستا برای سال 1401 رشد تولید 60 درصدی را در دستور کار خود قرار دادیم و احتمالا در سال جاری حدود 60 هزار دستگاه خودرو را به تولید خواهیم رساند. همچنین تولید خودرو با ساخت داخل و قیمت مناسب در یک بخش و سی کی دی کاری با قیمت بالاتر را نیز در دستور کار خود قرار دادیم.

خودروی بعدی کرمان موتور کم مصرف است

مدیرعامل کرمان موتور با اعلام این که کسب عنوان با ارزش‌ترین خودروسازی غرب آسیا به عنوان بزرگترین هدفمان محسوب می‌شود، گفت خودروی بعدی کرمان موتور به ازای هر 100 کیلومتر حدود 3 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد و تا سال 1405 نیز به بازار عرضه خواهد شد.

فیروزی در ادامه تاکید کرد البته برای تحقق چنین هدف بزرگی باید به توان طراحی و تولید فناوری مورد نیاز دسترسی داشته باشیم. در همین رابطه قصد داریم مرکز تحقیق و توسعه کرمان موتور را با سرمایه‌گذاری 75 میلیون دلاری طی 18 ماه آینده راه‌اندازی کنیم.