سلامت باتری گوشی اندرویدی

چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم

با بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی خود به سادگی از وضعیت آن مطلع شوید و رعایت برخی از نکات به افزایش طول عمر آن کمک کنید.

باتری لیتیوم یونی داخل گوشی اندرویدی شما عمر محدودی دارد. هر چرخه شارژ مقداری از ظرفیت باتری را می‌کاهد، زیرا شارژهای لیتیومی که در اطراف باتری تجمع کرده‌اند با واکنش‌های شیمیایی از دست می‌روند و به این صورت سلامت باتری گوشی اندرویدی رفته رفته کاهش می‌‌یابد.

توجه داشته باشید که گرما‌ی شدید و در شارژ ماندن بیش از حد گوشی می‌تواند این روند را تسریع کند و در نهایت تمام چرخه‌های شارژ موجود استفاده می‌شوند و باتری دیگر نمی‌تواند شارژ شود یا آن را در خود ذخیره کند. گرچه جلوگیری از این روند غیرممکن است، اما می‌توان با نظارت و توجه به یک سری موارد، مدت زمان بیشتری باتری را سالم نگه داشت.

اگر گوشی اندرویدی شما عمر باتری کوتاهی دارد، اولین و بهترین روش عیب یابی که وجود دارد بررسی سلامت باتری یا همان Battery Health آن است. اما همانطور که می‌دانید گوشی‌های اندرویدی برخلاف آیفون ها قابلیت ذاتی چک کردن سلامت باتری را ندارند. اما نگران نباشید، روش‌های ساده بسیاری برای تشخیص و بررسی سلامت باتری گوشی شما وجود دارند. از طرف دیگر، می‌توانید از یک برنامه شخص ثالث برای به دست آوردن یک نتیجه دقیق‌تر و قابل اعتمادتر استفاده کنید. در اینجا به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از سلامت باتری گوشی اندرویدی خود مطمئن شوید.

نحوه بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی با استفاده از یک کد شماره‌گیری

سلامت باتری گوشی اندرویدی

قبل از رفتن به گوگل پلی استور می‌توانید با شماره گیری کد منوی تست اندروید که (در میان سایر جزئیات) اطلاعات باتری را ارائه می‌دهد، از سلامت آن مطلع شوید. اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند این منو را برای کاربران قفل می‌کنند. حتی اگر این منو قفل نبوده و در دسترس باشد، ممکن است تست های مربوط به باتری در دسترس نباشد.

  1. برنامه شماره گیر گوشی خود را باز کنید و این کد را در آن وارد کنید: *#*#4636#*#*
  2. به محض اینکه روی کلید ستاره * ضربه بزنید، منوی  Android Testing باید ظاهر شود.
  3. اگر اطلاعات باتری خود را در این منو می‌بینید، روی آن ضربه بزنید تا وضعیت سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را مشاهده کنید.

در بسیاری از تلفن‌ها، شماره گیری این کد ممکن است چیزی را برای شما نشان ندهد. در این صورت باید یک اپلیکیشن مربوط به باتری دانلود کنید. اگر گوشی سامسونگ دارید، اپلیکیشن Samsung Members دارای نشانگر سلامت باتری است.

  1. اگر برنامه Samsung Members را در گوشی خود ندارید، آن را دانلود کرده و اجرا کنید.
  2. به ترتیب وارد Get Help > Phone care > Interactive checks > Battery  شوید.
  3. این برنامه علاوه بر عمر باتری، خوب یا ضعیف بودن باتری هلث گوشی را نیز نشان می‌دهد.

نحوه بررسی سلامت باتری گوشی اندرویدی با استفاده از یک اپلیکیشن

سلامت باتری گوشی اندرویدی

برای اطمینان و دقت بیشتر می‌توانید از یک برنامه متفرقه نیز استفاده کنید. ما در اینجا به شما اپلیکیشن Battery Guru را پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه آمار دقیق شارژ را به شما نشان داده و ظرفیت باتری را بر اساس استفاده روزانه گزارش می‌کند. به علاوه این برنامه می‌تواند دستگاه‌های دو سیم کارته را نیز آزمایش کند. برای استفاده از این اپلیکیشن موارد زیر را انجام دهید:

  1. اپلیکیشن Battery Guru را دانلود کرده و اجرا کنید.
  2. این برنامه هنگام راه اندازی سریع خود به صورت مختصر ویژگی‌هایش را معرفی می‌کند.
  3. روی آیکون فلش یا پیکان ضربه بزنید تا از این توضیحات عبور کنید.
  4. ممکن است از شما بخواهد که برنامه را تا آخر کالیبره کنید. اگر گوشی را به شارژ زده‌اید، آن را از شارژر جدا کنید و روی دکمه Calibrate ضربه بزنید.
  5. نماد سپر یا شیلد را پیدا کرده و آن را لمس کنید تا وارد تب battery health شوید.
  6. نوار و درصد سبز رنگ، ظرفیت فعلی باتری شما را نشان می‌دهند.

اپلیکیشن Battery Guru پس از چندین بار شارژ زدن و از شارژ کشیدن گوشی می‌تواند سلامت باتری را تخمین بزند. بار اول، زمانی که شارژ گوشی به زیر ۱۵ درصد رسید، گوشی را به شارژ بزنید و منتظر بمانید که شارژ شما در داشبورد اپلیکیشن Battery Guru به ۱۰۰ درصد برسد. ممکن است بیشتر از حد معمول طول بکشد، زیرا نشانگر پیش فرض باتری در نوار وضعیت اندروید شما همیشه دقیق نیست.

این اپلیکیشن در پس زمینه اجرا می‌شود و مصرف باتری را نظارت می‌کند تا وضعیت سلامت باتری گوشی اندرویدی شما را تخمین بزند. این اپلیکیشن برای سالم ماندن باتری به شما توصیه می‌کند که همیشه به طور کلی شارژ گوشی را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید و به یاد داشته باشید هیچوقت اجازه ندهید شارژ گوشی اندرویدی شما به ۱۰۰ درصد برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*