قابلیت های جدید کروم بوک ها

کروم بوک ها صاحب تم تیره/روشن خودکار و کلی قابلیت جدید دیگر می‌شوند

به زودی گوگل نسخه جدید سیستم عامل ChromeOS را منتشر می‌کند که با آن تم تیره/ روشن خودکار و چند قابلیت جدید دیگر به کروم بوک ها اضافه می‌شود.

کروم بوک‌ها درحال دریافت امکانات جدیدتری هستند که رقابت با لپ تاپ‌هایی با دیگر سیستم عامل‌ها را آسان‌تر می‌کند. گوگل روز گذشته اعلام کرده که علاوه بر قابلیت پس زمینه اپلیکیشن Google Photos و یک ابزار ویرایش ویدیویی، امکانات جدید و جذاب دیگری هم قرار است به کروم بوک ها اضافه شود که شامل ویرایشگر PDF داخل خود اپلیکیشن گالری، یکپارچگی بهتر با تقویم و بهبود کارایی Virtual Desk می‌شود و به زودی در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد.

اما مهم‌تر از همه این‌ها، سرانجام پس از سال‌ها کاربران کروم بوک‌ها می‌توانند از تغییر خودکار تم‌ها از تیره به روشن یا بالعکس لذت ببرند. در ادامه با بررسی تمام امکانات جدید کروم بوک ها بیستر آشنا شوید.

تم‌های تیره و روشن

تم تیره و روشن خودکار کروم او اس

کاربران ChromeOS مدت‌ها منتظر اضافه شدن تم‌های تیره و روشن به این سیستم عامل بودند. ما از سال ۲۰۲۰ شنیده‌ایم که گوگل مشغول کار روی این پروژه بوده و با توجه به این که گوگل پیشتر با سیستم عامل اندروبد نشان داده که قادر به اجرای این قابلیت است، انتظار داشتیم حتی خیلی زودتر از این‌ها تم‌بندی خودکار به سیستم عامل دسکتاپی کروم اضافه شود.

شما قادر خواهید بود یکی از تم‌های روشن یا تیره را به انتخاب خودتان به صورت دستی تنظیم کنید که گزینه پیش‌فرض هم حالت دستی است. یا آنکه حالت خودکار را برای آن تم‌ها فعال کنید تا روزها تم کروم بوک شما روشن و شب‌ها به تیره تبدیل شود.

اگر صاحب کروم بوکی با پنل نمایشگر OLED مثل گلکسی کروم بوک سامسونگ یا لنوو دوئت ۵ هستید، انتخاب تم تیره تاثیر مثبتی روی عمر باتری دستگاه شما خواهد گذاشت. البته که رنگ تیره برای عناصر صفحه می‌تواند فشار روی چشم را هم در شب بکاهد. شما فعلاً فقط می‌توانید این قابلیت را با روشن کردن یک flag در صفحه فلگ‌ها فعال کنید و منتظر باشید گوگل ماه آگوست آن را با یک روش ساده‌تر ارائه کند.

ویرایش فایل‌های PDF با اپلیکیشن گالری گوشی

قابلیت های جدید کروم بوک ها

گوگل همچنین قابلیت جدید و جذابی را به پلتفرم خودش اضافه کرده که حتی ویندوز هم فاقد آن است. ما در مورد اضافه شدن یک حالت ویرایشگر فایل‌های پی‌دی‌اف صحبت می‌کنیم. به لطف این قابلیت می‌توانید خیلی سریع یک فایل PDF را بدون نیاز به نصب برنامه خاصی، ویرایش کنید. برای این کار فقط کافی است فایل را در برنامه گالری باز کنید.

گوگل می‌گوید این گزینه از ویرایش متن، هایلایت کردن، علامت گذاری و حاشیه‌نویسی برخوردار است. شما همچنین می‌توانید گزینه‌های ویرایشی دیگری مثل چرخاندن صفحه را هم تجربه کنید. گوگل می‌گوید این قابلیت را هفته آینده در دسترس عموم کاربرانش می‌گذارد.

ذخیره Virtual Desks شما

امکانات جدید Virtual Desks در کروم او اس

اکثر کاربران ممکن است اصلا از قابلیت دسکتاپ مجازی کروم او اس که Virtual Desks نام دارد، مطلع نباشند و از آن استفاده نکنند. وقتی در حال انجام کارهای مختلفی هستید، این گزینه بسیار مفیدی برای افزایش تجربه کاربری شما است و توصیه می‌کنیم حتما روی کروم بوک خود از این قابلیت استفاده کنید.

اینکه دسکتاپ‌های مختلفی با اپلیکیشن‌ها و سایت‌های آماده استفاده‌ای داشته باشید، باعث صرفه‌جویی در وقت شما در طول روز خواهد شد. اکنون گوگل نیز که این نیاز را در سیستم عامل کروم او اس دیده، تصمیم گرفته ای ویژگی را در اختیار کاربرانش بگذارد.

این قابلیت جدید موقعیت اپلیکیشن‌ها و پنجره‌ها در یک دسکتاپ مجازی را ذخیره می‌کند و آن‌ها را در یک کتابخانه به عنوان یک Virtual Desk ذخیره می‌کند. شما هر زمانی که آن دسکتاپ مجازی را باز کنید، همان پنجره‌ها و اپلیکیشن‌های باز را می‌توانید همانگونه که بود مشاهده کنید و از آن‌ها استفاده کنید. این قابلیتی شبیه به App Pairs روی گوشی‌های تاشو سامسونگ است.

این قابلیت هم مثل خیلی از ویژگی‌های دیگر این فهرست تا آگوست پیش رو به کروم بوک ها نخواهد آمد. بنابراین برای تجربه کردن آن باید تا سپتامبر منتظر بمانید. اگر تاکنون از قابلیت Virtual Desk کروم او اس استفاده نکرده‌اید یا آن را فراموش کرده‌اید، تغییرات جدید این ویژگی بهانه‌ی خوبی برای استفاده از آن است.

یکپارچگی عمیق‌تر با تقویم، بهبود نوتیفیکیشن‌ها و غیره

قابلیت های جدید کروم بوک ها

دفعه بعدی که شما به دنبال ساعت در گوشه سمت راست پایین کروم بوک خود بگردید، متوجه اضافه شدن تاریخ به کنار آن خواهید شد. به زودی ChromeOS نمای یکپارچه با تقویم را از طریق اکانت گوگل شما ارائه خواهد کرد که با کلیک روی تاریخ پایین صفحه می‌توانید وضعیت امور ثبت شده در تقویم را در یک نگاه ببینید. گوگل جزئیات زیادی را در ارتباط با این ویژگی ارائه نکرده است، اما اگر این قابلیت به صورت آزمایشی فعال شده باشد، به شما اجازه خواهد داد بین ماه‌ها پیمایش کنید و جزئیات مربوط به هر روز را مشاهده کنید.

در نهایت باید به اضافه شدن قابلیت جدید نوتیفیکیشن‌های گروهی به کروم بوک ها به همراه یک دکمه بزرگ اشاره کرد. آنطور که گوگل توضیح می‌دهد، این ویژگی چیزی شبیه به نوتیفیکیشن‌های گروهی در اندروید است؛‌ جایی که نوتیفیکیشن‌ها بر اساس فرستنده در گروه‌هایی جداگانه قرار خواهند گرفت. این قابلیت که ۵ سالی است در اندروید ارائه می‌شود، تا ماه آگوست به کروم او اس اضافه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*