فرمانده مزدوران مصر

باستان شناسان، مقبره مرموزی از فرمانده مزدوران مصری را کشف کردند

به تازگی گروهی از باستان شناسان موفق به کشف مقبره‌ای جدید شده‌اند که گویا متعلق به فرمانده مزدوران مصر بوده است.

تیمی از باستان شناسان موسسه مصر شناسی چک، مقبره‌ای را در قبرستان «ابو صیر» در نزدیکی قاهره‌ی امروزی مصر کشف کردند.
این مقبره متعلق به یکی از بزرگان مصری به نام «Wahibre-mery-Neith» است که در طول سلسله‌ی 26 یا 27 مصر (قرن 5 قبل از میلاد) زندگی می‌کرده است.

کتیبه‌های موجود در محل دفن، او را به عنوان «فرمانده مزدوران خارجی» توصیف می‌کند؛ موردی که نشان می‌دهد او بر مزدوران جزایر دریای اژه و آسیای صغیر فرماندهی می‌کرد.

این مکان برای اولین بار در سال 2021 میلادی کشف شد؛ جایی که باستان شناسان بزرگترین مرکز مومیایی سازی باستانی در مصر را یافتند که حاوی 370 کوزه سفالی بود. درون این کوزه‌ها مواد مورد استفاده در فرآیند مومیایی کردن Wahibre-mery-Neith نگهداری می‌شد.

گودال حفاری

در آخرین دوره‌ی کاوش‌ها، تیم تحقیقاتی بر روی چاه تدفین متمرکز شد و 14 متر خاک را تا عمق 6 متری زیر سطح زمین حفاری کرد. آنها دریافتند که گودال به سمت محور شرق به غرب مشرف بوده و ابعاد آن تقریبا 6.5 در 3.3 متر است.

محققان در اعماق گودال، یک تابوت دوتایی را یافتند که مستقیما روی شن و ماسه قرار داشت، اما آن‌ها متوجه شدند که این مقبره قبلا و در اواخر دوران باستان (قرن 4 تا 5 پس از میلاد) مورد سرقت قرار گرفته بود؛ اتفاقی که با کشف دو ظرف قبطی در این ناحیه تایید شد.

تابوت بیرونی از دو بلوک عظیم سنگ آهک سفید ساخته شده است که شامل یک تابوت داخلی بازالتی می‌شود و روی آن، نوشته‌هایی از کتاب مردگان، فصل 72 حکاکی شده است که رستاخیز جسد و ​​عزیمت او به زندگی پس از مرگ را توصیف می‌کند.

تندیس فرمانده مزدوران مصر

اوشابتی‌های بلورین کشف شده در قبر فرمانده مزدوران مصر

فضای داخل تابوت بازالتی تقریبا خالی بود؛ به جز یک حکاکی ظریف و بدون نوشته از سنگ‌کوب و یک سنگ طلسم عجیب.

در قسمت شرقی گودال، چندین گنجینه‌ی دست نخورده و سالم یافت شد: دو جعبه چوبی با مجموع 402 اوشابتی بلورین، یک مجسمه تدفینی که در مراسم تشییع جنازه‌ی فرمانده مزدوران مصر باستان استفاده شده بود تا به عنوان خدمتکار او در دنیای پس از مرگ عمل کند.

ضمنا این تیم دو کوزه سایبان از جنس مرمر گچی بدون نوشته، یک مدل میز هدایا، ده مدل جام و یک سنگ آهکی دارای متون مذهبی با خط کاهنی پیدا کردند.

این نوشته‌ها، طلسم‌هایی از کتاب مردگان هستند و زندگی پس از مرگی آسوده و بدون مشکل را برای فرمانده مزدوران مصری تضمین می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*