کلکسیون ماشین جاستین بیبر

نگاهی به کلکسیون خودروهای لوکس جاستین بیبر

جاستین بیبر، ستاره پاپ کانادایی، کلکسیونی چند میلیون دلاری شامل خودروهای فراری، بوگاتی و… دارد. در ادامه به کلکسیون ماشین او می‌پردازیم.

ستاره پاپ کانادایی جاستین بیبر در اوج نوجوانی به شهرت رسید و حالا درحالی که فقط 28 سال سن دارد، با دارایی خالص بیش از 285 میلیون توانسته است یک کلکسیون خودروی پر زرق و برق را برای خود تدارک ببیند. کلکسیون ماشین جاستین بیبر خودروهایی از خوشنام‌ترین برندهای دنیا را در بر می‌گیرد؛ از رولز رویس و لامبورگینی گرفته تا بوگاتی. باید اعتراف کرد که سلیقه بیبر در زمینه خودروها منحصر به فرد است و اکثر خودروهای کلکسیون او به نوعی ارتقا پیدا کرده‌اند.

البته بیبر بارها به خاطر خودروهای خود به دردسر افتاده است. به عنوان مثال، وقتی فراری 458 ایتالیا سفارشی خود را به مدت سه هفته جایی در بورلی هیلز رها کرده بود، فراری تصمیم گرفت او را در لیست ممنوعه خود قرار بدهد. بعداً این سوپرکار صحیح و سالم در پارکینگ هتل لوکسی پیدا شد، اما با تصویر منفی و نامناسبی این که این اتفاق برای عموم به وجود آورد، فراری جاستین بیبر را از خرید خودروهای خود منع کرد. با این حال، بعید است این خواننده مشهور اهمیتی به این موضوع بدهد از آنجا که در کلکسیون خودروی او به اندازه کافی خودروهای درجه یک پیدا می‌شود. در ادامه نگاهی به کلکسیون او خواهیم داشت.

15 خودروی ویژه از کلکسیون ماشین جاستین بیبر

15. لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس از کلکسیون ماشین جاستین بیبر

لامبورگینی اوروس را زیر پای سلبریتی‌های زیادی در حوالی هالیوود می‌بینیم و جای تعجبی ندارد که جاستین بیبر هم جایی برای اوروس در کلکسیون خودروی خودش نگه داشته باشد. او این شاسی بلند لوکس را در سال 2018 خرید و بارها آن را برای سفارشی‌سازی به West Coast Customs فرستاده است. بیبر به مدت یک سال یا بیشتر برای اوروس خود روکش صورتی گرفته بود اما در سال 2022 این شاسی بلند مجلل با روکش مات ظریف‌تری به رنگ شن دیده شد که به عقیده برخی، جذاب‌تر بود.

از جمله همکارهای جاستین بیبر که با لامبورگینی اوروس سر و کار داشته‌اند، می‌توان به ترویس اسکات و کاردی بی اشاره کرد. ترویس اسکات در سال 2020 اوروس خود را به نمایش گذاشت که طبق سبک و سیاق همیشگی او، قهوه‌ای رنگ بود. کاردی بی نیز در سال 2018 یک اوروس از همسر خود یعنی رپر مشهور آفست هدیه گرفت. البته کاردی بی به دلیل نداشتن گواهینامه نمی‌تواند لذت رانندگی با این SUV قدرتمند را تجربه کند. گفتنی است اوروس با یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو 641 اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا هم یک سوپرکار در قالب شاسی بلند و هم یک شاسی بلند لوکس برای رفت و آمدهای روزانه باشد.

14. هامر H2 

هامر H2

کمتر خودرویی است که مثل هامر H2 بتواند در خیابان توجه هر کسی را به خود جلب کند. جاستین بیبر یک هامر اچ 2 شش چرخ سفارشی دارد که از 12 چراغ جلو و قسمت عقب گسترده‌تر برخوردار است. او این پیکاپ را در سال 2011 خریداری کرد. البته سال‌ها است که پشت فرمان آن دیده نشده است. جزئیات زیادی از آپشن‌های اچ 2 بیبر در دسترس نیست، ولی می‌توان با اطمینان گفت که تغییرات زیادی نسبت به نسخه استاندارد به خود دیده است.

پس از بیش از ده سال سکون، جنرال موتورز با عرضه یک نسخه الکتریکی سعی در احیای هامر دارد و حالا این اس یو وی بزرگ‌تر و تواناتر از همیشه شده است. این نسخه الکتریکی در تاریخ دیرتری در سال 2022 راهی نمایندگی‌ها می‌شود. در حال حاضر فقط یک نسخه از این اس یو وی موجود است و همان‌طور که انتظار می‌رود، ابعاد بزرگی دارد: 5486 میلی‌متر طول، 2133 میلی‌متر عرض و 1981 میلی‌متر ارتفاع. از آنجا که جاستین بیبر علاقه زیادی به شاسی بلندهای چشمگیر دارد، ممکن است که هم‌اکنون در لیست انتظار هامر جدید حضور داشته باشد.

13. مرسدس بنز SLS AMG

مرسدس بنز SLS AMG از کلکسیون ماشین جاستین بیبر

مرسدس بنز SLS AMG که در سال 2009 به عنوان جانشین معنوی خودروی نمادین مرسدس بنز 300SL گالوینگ معرفی شد، از آغاز عصر جدیدی از سوپرکارها از سوی این خودروساز افسانه‌ای آلمانی خبر می‌داد. نقطه قوت اصلی این خودرو قدرت 583 اسب بخاری آن به لطف یک پیشرانه 6.3 لیتری V8 بود. البته نباید از درهای گالوینگ آن گذشت. با این حال، متاسفانه تجربه جاستین بیبر نشان می‌دهد که این سوپرکار قابل اعتمادترین خودروی موجود از مرسدس بنز نیست.

جاستین بیبر سال 2018 با هیلی بالدوین که حالا همسر او شده است، به همپتنز سفر کرد و وسط یک تقاطع در این منطقه مرسدس بنز SLS AMG او از کار افتاد. این زوج نمی‌توانستند خودرو را به کنار جاده ببرند و مجبور شدند تا زمانی که خودروی یدک‌کش برسد، وسط خیابان به سایر خودروها مسیر را نشان بدهند و هجوم خودروها را کنترل کنند. گفته می‌شود که یک مکانیک توانست این خودرو را دوباره کنار جاده راه بیندازد، اما پس از این بدشانسی بزرگ که شاید تعطیلات بیبر را خراب کرد، او را زیاد پشت فرمان این خودرو ندیده‌اند.

12. لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی اونتادور از کلکسیون ماشین جاستین بیبر

در همان سالی که فاجعه مرسدس بنز SLG AMG برای جاستین بیبر رقم خورد، این ستاره پاپ کانادایی لامبورگینی اونتادور خود را تحویل گرفت. این خودروی بیبر هم مثل بقیه خودروهای او دستخوش تغییرات و اصلاحات متعددی شده است. بیبر این سوپرکار را روکش فیروزه‌ای گرفت و به طرز عجیبی، در سال 2019 از یکی از دوستان خود خواست تا عبارت «Cash Only» را روی قسمت پایینی درِ سمت راننده اسپری کند.

می‌گویند که هدف جاستین بیبر ادای احترام به هنرمند بریتانیایی «جین گنگ» (Jane Gang) بوده است. در واقع در همان هفته بیبر با شلواری که همین عبارت روی قسمت دمپایش نوشته شده بود، دیده شد. حالا این سوال به وجود می‌آید که چرا این خواننده مشهور باید این عبارت را به شلخته‌ترین حالت ممکن روی لامبورگینی چند صد هزار دلاری خود اسپری کند. این اولین باری نبود که اونتادور آبی بیبر سر و صدا به پا می‌کرد. یک سال قبل از آن، ویدئویی به بیرون درز پیدا کرده بود که نشان می‌داد بیبر سخت در تلاش است تا اونتادور خود را بدون اینکه خط و خشی روی آن بیفتد، از پارکینگ خارج کند.

11. بوگاتی ویرون گرند اسپرت

بوگاتی ویرون از کلکسیون خودروی جاستین بیبر

بوگاتی ویرون گرند اسپرت گران‌ترین خودروی کلکسیون ماشین جاستین بیبر به حساب می‌آید. این هایپرکار فرانسوی را بردمن، رپر و رئیس لیبل کش مانی به او هدیه داد. قیمت این خودرو زمانی که صفر بود در محدوده 2 میلیون دلار قرار داشت و به خاطر کمیابی آن، هنوز هم حداقل همین‌قدر قیمت دارد. بیبر در حساب اینستاگرام خود دریافت این هدیه گران‌قیمت را اعلام کرده بود.

البته بیبر خوش‌شانس است که چند صد میلیون دلار دارایی خالص دارد، چون ویرون یکی از پرهزینه‌ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود. حتی یک تعویض روغن ساده برای این هایپرکار 21 هزار دلار هزینه می‌برد و 27 ساعت طول می‌کشد. یک ست تایر نو برای آن هم 42 هزار دلار قیمت دارد. با وجود این، به نظر نمی‌رسد که این هزینه‌ها به چشم جاستین بیبر بیایند؛ با توجه به برآوردها، درآمد سالانه او بیش از 80 میلیون دلار است!

10. آئودی R8

آئودی R8 از کلکسیون خودروی جاستین بیبر

آئودی R8 علی‌رغم پیشرانه 10 سیلندر 550 اسب بخاری خود، به خاطر روکش پلنگی بدریختی که بیبر انتخاب کرده بود نتوانست آنطور که باید بدرخشد. بیبر پس از سفارشی‌سازی این خودرو در سال 2013، با کمال افتخار کنار آن برای عکس ژست می‌گرفت. ظاهراً طراحی این خودرو مطابق با یکی از لباس‌های محبوب او در آن زمان بود که حتی اوضاع را بدتر می‌کرد. بیبر آن موقع فقط 19 سال سن داشت و به همین دلیل شاید نباید از او خرده گرفت. البته ممکن است عده‌ای این روکش پلنگی را بسیار خاص و جذاب بدانند.

9. پورشه 911 توربو سری 997

پورشه 911 توربو از کلکسیون خودروی جاستین بیبر

پورشه 911 توربو سری 997 یکی از خودروهای قدیمی‌تر جاستین بیبر است که خوشبختانه با روکش عجیب و غریبی پوشیده نشده است. برجسته‌ترین تغییری که بیبر در این خودروی آلمانی ایجاد کرد، کشیدن یک نوار قرمز دور تایرها بود. بنا بر شنیده‌ها، بیبر پس از خریداری این 911 توربو سال‌ها از آن به صورت مداوم استفاده کرد، ولی در حال حاضر مشخص نیست که هنوز آن را در پارکینگ خود دارد یا بی‌سر و صدا آن را فروخته است.

997 توربو تنها پورشه‌ای نیست که بیبر دارد و او را پیش‌تر پشت فرمان یک 911 کروکی سفید مشاهده کرده‌اند. با توجه به تصاویر معدودی که از این 911 سفید وجود است، می‌توان گفت بر خلاف انتظار همیشگی از بیبر، اصلاً هیچ تغییری روی آن اعمال نشده است. این خودرو از کابین چرمی قرمز رنگ برخوردار است که یکی از کمیاب‌ترین آپشن‌های کارخانه برای آن نسل 911 به شمار می‌رود.

8. مرسدس بنز G65 AMG

مرسدس بنز جی واگن از کلکسیون خودروی جاستین بیبر

شاسی بلند بالارده دیگری که به اندازه لامبورگینی اوروس بین سلبریتی‌های هالیوود شهرت دارد، مرسدس بنز کلاس G معروف به جی واگن است. جاستین بیبر هم سال‌ها است که یک جی واگن برای خود خریده و البته نه نسخه استاندارد، بلکه نسخه G65 AMG را برای کلکسیون خود در نظر گرفته است. این نسخه از یک پیشرانه 6 لیتری V12 بهره می‌برد که توانایی تولید 621 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتون متر گشتاور را دارد. بیبر چندین بار رنگ این شاسی بلند لوکس را عوض کرده است.

بیبر در سال 2017 تصمیم گرفت برای شاسی بلند 220 هزار دلاری یک روکش کریسمی با طرح بابانوئل، درخت‌های کریسمس و یکی از پنگوئن‌های انیمیشن ماداگاسکار بگیرد. اگر برایتان این سوال پیش آمده که چرا او چنین طرحی را برای جی واگن لوکس خود در نظر گرفته، باید گفت که احتمالاً قصد ابراز ارادت به بابانوئل را داشته است! بیبر چند ماه بعد رنگ این شاسی بلند را به آبی تغییر داد و وقتی هم یک راننده رنجرور در لس آنجلس از عقب با آن تصادف کرد، سوژه رسانه‌ها شد.

7. فراری F430

فراری F430

اولین فراری جاستین بیبر، F430 بود که مثل پورشه 911 توربوی او رنگ مات مشکی با نوار قرمز دور چرخ‌ها داشت. رنگ مات و روکش‌های مختلف بخشی جدانشدنی از کلکسیون ماشین بیبر هستند، ولی بر خلاف تعداد زیادی از خودروهای او، این فراری اف 430 تغییر چشمگیری نسبت به نسخه استاندارد پیدا نکرده بود. تنها بخش سفارشی این سوپرکار به جز رنگ بدنه، رینگ‌های مشکی آن بودند. معلوم نیست که بیبر هنوز این خودرو را دارد یا نه، اما به خاطر ممنوعیت او از خرید خودروهای فراری بعید است که حتی در صورت تمایل بتواند فراری دیگری بخرد.

جاستین بیبر همچنین حین رانندگی با فراری کالیفرنیا رویت شده و جالب است بدانید با این خودرو هم در لس آنجلس تصادف کرده است. البته مشخص نیست که این فراری برای خودش بوده یا نه. در آن زمان برخی از رسانه‌ها مدعی شده بودند که بیبر این خودرو را از یکی از دوستان سلبریتی خود قرض گرفته است.

6. فیسکر کارما

فیسکر کارما از کلکسیون خودروی جاستین بیبر

فیسکر کارما یک گرن توریسموی هیبرید بود که در سال 2011 تولید شد و هرچند از لحاظ تجاری شکست خورد، اما به خاطر طراحی زیبا و عملکرد چشمگیر خود مورد توجه زیادی قرار گرفت. مجله بریتانیایی Autocar درباره این خودرو گفته بود که به تنهایی توانسته است خودروهای الکتریکی را جذاب جلوه بدهد. باید به این نکته توجه داشت که فیسکر کارما زمانی به عرضه رسید که تنها محصول تسلا، رودستر بود؛ یک خودروی اسپرت بر پایه لوتوس الیس که نتوانست به اندازه محصولات بعدی این شرکت پیشروی آمریکایی توجه عموم را به خود جلب کند.

درباره تاثیر فیسکر کارما روی خودروهای بعد از خود می‌توان بحث کرد، ولی بدون شک خاص بودن کارمای جاستین بیبر جای بحث ندارد. فیسکر کارمای بیبر روکش کروم انعکاسی داشت که هر راننده دیگری در جاده را به خود خیره می‌کرد و شیشه‌های آن هم دودی شده بود تا این خواننده فوق‌العاده معروف بتواند حریم شخصی محدودی داشته باشد. البته اگر بیبر می‌خواست دور از چشم عموم باشد، یک آینه متحرک به هیچ وجه گزینه مناسبی برای او نبود. این خودرو هدیه‌ای از اسکوتر براون، مدیر برنامه بیبر بود و او هم بعداً آن را به خواننده آمریکایی-جامائیکایی شان کینگستون هدیه داد.

5. لندرور دیفندر

لندرور دیفندر هیلی بالدوین

جاستین بیبر از زمان ازدواج با هیلی بالدوین در سال 2018، چندین خودروی جدید را به کلکسیون خود اضافه کرده است. یکی از این خودروها لندرور دیفندر است که این زوج به طور مشترک از آن استفاده می‌کنند. بیبر این شاسی بلند بریتانیایی را در سال 2021 خرید و به نظر می‌آید به اندازه خودروهای قبلی خود علاقه‌ای به خودنمایی با آن ندارد. وقتی یک پاپاراتزی از بیبر پرسید که از خرید جدید خود راضی است یا نه، او پاسخی جز «خفه شو» نداشت! اگر کمی منصف باشیم، با مزاحمت‌های همیشگی پاپاراتزی‌ها برای بیبر باید به او حق داد که حوصله توضیح دقیق خودروی جدید خود برای دیگران را نداشته باشد.

با توجه به تصاویری که پاپاراتزی‌ها گرفته‌اند، این ستاره کانادایی یک دیفندر 110 با باربندسقفی Expedition و رینگ‌های بزرگ‌تر آپشنال خریده است. این شاسی بلند بیبر نه روکش دارد و نه تغییری روی آن صورت گرفته است. این احتمالاً فقط دو دلیل دارد؛ یا بیبر انجام تغییرهای عجیب و غریب در خودروهای خود را کنار گذاشته یا همسر او با این کار موافقت نکرده است.

4. اسمارت فورتو

اسمارت فورتو از کلکسیون ماشین جاستین بیبر

یکی از خودروهای غیرمعمول‌تر کلکسیون ماشین جاستین بیبر، یک اسمارت فورتوی سفارشی است. در سال 2012 بود که بیبر را پشت فرمان این هاچبک فوق‌العاده جمع و جور در بورلی هیلز مشاهده کردند. این خودرو از روکش بدنه مشکی مات و رینگ‌های مشکی برخوردار شده بود. همچنین نشان اسمارت در قست عقب آن با نوشته «Swag Car» جایگزین شده بود.

بیبر فقط یک بار با این خودرو دیده شده و از قرار معلوم در آن زمان در راه یکی از نمایندگی‌های دوکاتی برای خرید یک موتورسیکلت بوده است. موتورسیکلت مذکور چند ماه بعد در خیابان مشاهده شد؛ فقط یک روز بعد از اینکه بیبر به خاطر بی‌دقتی در رانندگی با یک فراری سفید و همچنین اتمام تاریخ انقضای کارت آن، جریمه شد. شاید بهتر بود با همان اسمارت یا به قول خودش «خودروی خفن» رفت و آمد می‌کرد.

3. کادیلاک CTS-V

کادیلاک CTS-V نسخه بت موبیل

گفته می‌شود که کادیلاک CTS-V سال‌ها یکی از خودروهای مورد علاقه جاستین بیبر از کلکسیونش بود. تیم West Coast Customs یک کادیلاک CTS-V را به صورت سفارشی برای او ساخت و بیبر هم به خاطر روکش مشکی مات و سایر جزئیات تزئینی، نام آن را بت موبیل گذاشت. حتی درهای خودکشی برای آن در نظر گرفته شده بود. کل فرایند ساخت این خودروی سفارشی در مجموعه تلویزیونی Inside West Coast Customs به نمایش گذاشته شده است و مدیر عامل این شرکت هم در اپیزود مربوطه گفته بود که حتی فراتر از انتظارات بیبر عمل کرده‌اند.

زیر کاپوت این سدان آمریکایی یک پیشرانه 6.2 لیتری V8 قرار داشت که خروجی آن به 556 اسب بخار می‌رسید. نسخه نهایی کادیلاک CTS-V سفارشی جاستین بیبر طی نمایشگاه سِما 2011 در لاس وگاس به نمایش عموم گذاشته شد و از آن زمان بیبر همیشه پشت فرمان آن دیده شده است.

2. مرسدس بنز اسپرینتر

مرسدس بنز اسپرینتر از کلکسیون ماشین جاستین بیبر

وقتی یک ستاره پاپ با میلیون‌ها دلار ثروت باشید و شاسی بلندهای لوکس موجود در بازار برای شما کافی نباشند، چرا یک ون مرسدس بنز اسپرینتر نخرید؟ جاستین بیبر در سال 2012 دقیقاً همین کار را انجام داد. این ون از چراغ‌های جدید و رنگ بدنه مات بهره‌مند شده و بی‌شک فضای داخلی آن به صورت کامل سفارشی‌سازی شده بود. بارها اسپرینترهای لوکسی را دیده‌ایم که فضای داخلی آن‌ها به جت‌های شخصی شباهت دارد. البته تصویری از داخل ون اسپرینتر بیبر در دسترس نیست.

این ستاره پاپ کانادایی یکی از سلبریتی‌های متعددی بود که سوار بر موج اسپرینترهای لوکس طی اواسط 2010 شد. فلوید می‌ودر، ویل اسمیت و اسنوپ داگ برخی از افراد مشهور دیگری بودند که این ون آلمانی را خریدند. با این حال، بیبر تنها کسی بود که واقعاً با اسپرینتر رانندگی می‌کرد و بقیه صرفاً ترجیح می‌دادند در فضای داخلی جادار این ون به استراحت بپردازند تا راننده آن‌ها را به مقصد برساند.

بعداً بیبر به این واقعیت پی برد که هدف اصلی از خرید مرسدس بنز اسپرینتر این است که راننده آن را براند. او تا سال 2020 یک اسپرینتر جدید با فضای نشیمن ویژه در عقب سفارش داد تا درحالی که یکی از اعضای تیمش خودرو را می‌رانند، به دور از هیاهوی دنیای شهرت استراحت کند.

1. رولز رویس ریس

رولز رویس ریس جاستین بیبر

رولز رویس ریس سفارشی جاستین بیبر را می‌توان عجیب و غریب‌ترین خودروی کلکسیون ماشین او دانست. تیم West Coast Customs این خودرو را با الهام از کانسپت رولز وریس ویژن نکست 100 طراحی کرده است. یکی از ویژگی‌های برجسته طراحی این رولز رویس، کاورهای چرخ آینده‌گرایانه آن هستند که باعث شده‌اند این خودرو «شناور» به نظر برسد. مشخص نیست که این نسخه ویژه چه پیشرانه‌ای دارد، ولی نسخه استاندارد ریس مجهز به یک پیشرانه 6.6 لیتری V12 است. این پیشرانه قابلیت تولید 624 اسب بخار قدرت و 820 نیوتون متر گشتاور را دارد.

تقریباً روی تمام پنل‌های بدنه این رولز رویس دوباره کار شده است و به جای آینه‌های جانبی هم دوربین‌هایی در طاق چرخ‌ها قرار گرفته‌اند. بی‌شک این Wraith سفارشی به قدری منحصر به فرد است که هر فردی را در خیابان مات و مبهوت خود می‌کند و احتمالاً بیبر پول هنگفتی را صرف ساخت آن کرده است. یوتیوبری با نام effspot در فوریه 2021 این خودرو را تصادفاً در ملیبوی کالیفرنیا پیدا کرد و چند هفته بعد از آن تیم West Coast Customs به صورت رسمی آن را به نمایش گذاشت.