ماشین برقی سهول E50A Pro

سهول آیپائو – Aipao یا E50A Pro؛ نگاهی به سدان برقی جدید جک با سیستم‌های خودران هواوی

سهول آیپائو یا همان E50A Pro، یک سدان برقی کامپکت است که با قیمت رقابتی، موتورهای الکتریکی قابل اطمینان برند جک و ظاهری زیبا، ماشین‌های الکتریکی دیگر چینی را به چالش می‌کشد. پس بدون معطلی به سراغ Sehol Aipao می‌رویم.

بازار خودروهای برقی چین، یک روز با کانسپت‌های فضایی و خارق العاده خود ما را شگفت زده می‌کند و روز بعد با معرفی یک سدان EV معمولی، هنر خود را در ساخت هر سگمنتی به رخ می‌کشد. امروز به سراغ جدیدترین محصول یکی از زیرمجموعه‌های شرکت جک یعنی سهول آیپائو می‌رویم و در انتهای مطلب، به احتمال واردات و حضور آن در بازار خودرو کشور خودمان نگاهی خواهیم داشت؛ پس با گجت نیوز همراه باشید.

معرفی سهول آیپائو

ماشین برقی سهول E50A Pro

همانطور که می‌دانید، برند سهول یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مشترک جک و فولکس واگن است که بیشتر در زمینه ساخت خودروهای برقی اقتصادی (و گاهی هیبریدی و بنزینی) فعالیت می‌کند و می‌توان گفت که حداقل تا اینجای کار، تمام محصولات آن‌ها بر اساس خودروهای شرکت جک طراحی شده‌اند. تا کنون با 8 خودرو خوش ساخت از این برند آشنا شدیم و امروز قصد داریم تا به سراغ جدیدترین سدان EV آن‌ها که اسم‌های مختلفی هم دارد، سری بزنیم.

نام گذاری، طراحی ظاهری و ابعاد

ماشین برقی سهول E50A Pro

عبارت آیپو (爱跑) در زبان چینی، به معنای «علاقه مند به دویدن» است و همین چند کلمه، پوستر تبلیغاتی آن‌ها را توجیه می‌کند. همچنین این سدان EV بر اساس سهول E50A طراحی شده است که خود E50A، یک نسخه بازطراحی شده از سدان برقی جک A5 محسوب می‌شود. همچنین از آن جایی که معمولا خودروهای چینی با دو نام مختلف (یکی برای بازار داخلی و دیگری برای صادرات) شناخته می‌شوند، دوباره اسم دیگر آن یعنی سهول E50A Pro را یادآوری می‌کنیم.

سهول آیپو

سیستم چراغ‌های این خودرو از هدلایت‌های سه گانه به همراه نوارهای LED DLR تشکیل شده است که طرحی یک دست را خلق کرده‌اند. هواکش‌های L مانند جلو پنجره و نمای X شکل سپر اصلی و دیفیوزر جلویی هم حسابی جلب توجه می‌کند.

سهول آیپو

در نمای کناری هم رینگ‌های 18 اینچی 5 پره و ستون‌های دو رنگ را داریم و انحنای ستون C هم واقعا جذاب به نظر می‌رسد اما دو موضوع حساس، به شدت ذهن ما را آشفته کرده. اول اینکه درگاه شارژ در گلگیر جلویی قرار گرفته که اصلا جای مناسبی نیست و دومین موضوع به دستگیره‌های سنتی درب‌ها مربوط می‌شود. از آن‌ جایی که سهول آیپائو یک سدان اقتصادی است، طراحان ترجیح داده‌اند که برای کاهش هزینه‌ها، بیخیال دستگیره‌های مدرن پاپ اوت شوند.

سدان برقی Sehol Aipao

نمای عقبی، کمی معقولانه‌تر است و طول کم درب صندوق عقب در کنار انحنای ستون C و ابعاد کوچک شیشه عقبی، همه و همه باعث می‌شوند تا صندلی‌های ردیف عقب، از راحتی بیشتری برخوردار باشند و صندوق عقب جادارتری را هم داشته باشیم.

سدان برقی Sehol Aipao

همچنین طرح فلاپ پرانتزیِ سپر عقب در کنار فرورفتگی‌های مه شکن‌ها، ال ای دی‌های ماتریسی چراغ عقب و خط زیبای ستون  C در کنار یک حالت فست بک، زیبایی سهول آیپائو را دو چندان کرده‌اند.

سهول آیپو

در انتهای این بخش به ابعاد سهول Aipao می‌رسیم که شامل 4770 میلی متر طول، 1820 میلی متر عرض و 1510 میلی متر ارتفاع می‌شود و از آن جایی که فاصله محوری فقط 2760 میلی متر است، نباید انتظار یک کابین جادار را داشته باشیم. طبق این اعداد می‌توان گفت که اگر برقی بودن را فراموش کنیم، جک J7 اصلی‌ترین و نزدیک‌ترین رقیب سهول آیپائو خواهد بود.

 کابین ساده اما با یک نمایشگر عجیب

ماشین برقی سهول E50A Pro

در اتاق سهول آیپائو، همه چیز در ساده‌ترین حالت خود قرار دارند اما نمایشگر عمودی 10.4 اینچی سیستم مولتی مدیا، حسابی در چشم است. این نمایشگر به نوعی به کنسول وسطی متصل شده و در اطراف آن می‌توانید دریچه‌های سیستم تهویه هوای دوال اتوماتیک را پیدا کنید.

ماشین برقی سهول E50A Pro

به علاوه خود کنسول وسط از تریم مشکی پیانویی بهره می‌برد و اهرم دنده، دو جالیوانی، شارژر وایرلس، ترمز پارک برقی و دکمه سیستم کنترل کشش را در خود جای داده است. فرمان هم با کمی پارتی بازی، می‌تواند در طرح D کات قرار بگیرد و در پشت آن، نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی را خواهیم داشت.

سدان برقی Sehol Aipao

طرح زیبای روکش‌های درب و تریم سه رنگ داشبورد در کنار سیستم نورپردازی هوشمند با 64 رنگ مختلف هم از دیگر مواردی هستند که در کابین سهول Aipao به چشم می‌آیند.

مشخصات فنی و قیمت سهول آیپائو

سدان برقی Sehol Aipao

سیستم رانندگی خودکار هوشمند هواوی به کمک سهول E50A Pro آمده است تا در کنار دستیار رانندگی خودکار سطح 2، امکاناتی مثل کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، دوربین دنده عقب و سنسورهای پارک را به همراه سامانه هشدار خارج شدن از بین خطوط را به خریداران سهول آیپائو هدیه دهد.

سهول آیپو

همچنین یک رادار موج میلی متری پیشرفته با فرکانس 77 گیگاهرتز و دوربین‌های پیشرفته عریض با زاویه‌ی 120 درجه هم اینجا هستند تا امنیت سرنشینان سهول E50A Pro را تامین کنند.

ماشین برقی سهول E50A Pro

در محور جلوی سهول آیپائو، یک موتور الکتریکی با قدرت 142 کیلو وات (190 اسب بخار) و 340 نیوتن متر گشتاور را داریم که با دو نسخه‌ از باتری‌های متفاوت، آماده شده است. باتری نسخه پایه از ظرفیت‌های 50.1 کیلو وات ساعت بهره می‌برد که شعاع حرکت آن فقط 460 کیلومتر خواهد بود.

ماشین برقی سهول E50A Pro

اما این عدد در باتری قوی‌تر به 64.5 کیلو وات ساعت افزایش پیدا می‌کند و این باتری در هر بار شارژ، می‌تواند 602 کیلومتر دوام بیاورد.

همچنین بد نیست بدانید که سهول Aipao در کمتر از 7.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند اما حداکثر سرعت آن، در 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این کار برای حفظ ایمنی موتور الکتریکی و جلوگیری از استهلاک آن در اثر گرمایی صورت گرفته. البته که تمام این عدد‌ها برای یک سدان برقی خانوادگی و ارزان قیمت، واقعا شاهکار به حساب می‌آیند.

سدان برقی Sehol Aipao

رنگ‌ بندی‌های سهول E50A Pro

اما چقدر اقتصادی؟ سهول آیپائو در حال حاضر فقط یک تریم دارد که قیمت آن در بازار چین در زمان معرفی، 19 هزار دلار اعلام شده است.

احتمال واردات سهول آیپائو به ایران

ماشین برقی سهول E50A Pro

رابطه بازار خودرو کشور ما با محصولات برقی یا هیبریدی چشم بادامی‌ها، اصلا خوب نیست و نمایندگی‌ها هم ترجیح می‌دهند تا کار خود را با همان پیشرانه‌های 1.5T و 2.0T جلو ببرند. اما سهول یک برند تازه وارد و تشنه است که بالاخره راه خود را پیدا می‌کند. در هفته‌های گذشته در مورد سهول A5 پلاس یا همان فیس لیفت جک J7 صحبت کردیم و گفته می‌شود که این خودرو به زودی توسط نمایندگی انحصاری جک در ایران یعنی کرمان موتور، با 184 اسب بخار قدرت وارد کشور ما خواهد شد. پس بیایید و امیدوار باشیم که در آینده‌ای نزدیک، این خودرو زیبا و خوش قیمت هم به بازار ماشین ایران قدم بگذارد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*