لپ تاپ لنوو تینک پد Z13

لپ تاپ لنوو تینک پد Z13 با پردازنده AMD Ryzen 6000 رونمایی شد

لنوو از لپ تاپ تینک پد Z13 با پردازنده‌های AMD Ryzen 6000 رونمایی کرد. این لپ تاپ در قدرت، حتی مک بوک ایر M2 اپل را هم شکست می‌دهد.

لنوو تینک پد Z13 به عنوان اولین لپ تاپ مدل ThinkPad لنوو با یک پردازنده سری AMD Ryzen 6000 رونمایی شد. این لپ تاپ می‌تواند با مدل اینتلی لپ تاپ تینک پد X1 خود لنوو که از سال ۲۰۱۱ در بازار عرضه می‌شود، رقابت کند. خانواده لنوو Z با همکاری دو کمپانی لنوو و AMD طراحی شده و فقط با پردازنده‌های AMD عرضه می‌شود. با این حال اینتل همچنان به همکاری با لنوو برای تولید لپ تاپ با سری تینک پد X1 ادامه می‌دهد.

معرفی لپ تاپ لنوو تینک پد Z13

لپ تاپ لنوو تینک پد Z13

لنوو ThinkPad Z13 یک لپ تاپ جمع و جور است که طراحی متفاوتی از سری X1 را ارائه می‌کند. هدف لنوو با ارائه این لپ تاپ، جذب کاربران جدیدی برای لپ تاپ‌های تینک پد است. این دیوایس از یک کیبورد با چینش جدید، جنس متفاوت بدنه و یک تاچ پد هپتیک جدید بهره می‌برد. تاچ پد هپتیک آن بدون دکمه طراحی شده است. پردازنده‌های سری AMD Ryzen 6000 نیز در قلب تپنده این لپ تاپ حضور دارد.

لپ تاپ لنوو تینک پد Z13

لنوو برای نمایشگر این لپ تاپ دو گزینه متفاوت IPS با رزولوشن 1920×1080 و مدل بالارده OLED با رزولوشن 2560×1600 را ارائه می‌کند. در بالای این نمایشگر هم یک وب‌کم 1080p قرار گرفته که کیفیت خوبی برای مکالمات ویدیویی را ارائه می‌کند. شما می‌توانید نسخه سیم کارت خور این لپ تاپ را تهیه کنید و روی آن فقط دو پورت USB-C 4.0 و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون قرار دارد. ضمن اینکه با وزن ۱.۲۵ گرمی، جزو لپ تاپ‌های سبک بازار محسوب می‌شود.

یک باتری ۵۰ وات ساعتی با شارژ سریع وظیفه تأمین انرژی را بر عهده دارد. ظرفیت رم آن می‌تواند تا ۳۲ گیگابایت LPDDR5 ارتقا پیدا کند و حافظه آن هم ۱ ترابایتی PCIe Gen4 SSD خواهد بود. اسپیکرهای این لپ تاپ دالبی اتموس است و به امکانات ارتباطی مدرن Wi-Fi 6E، بلوتوث ۵.۲ و 4G LTE مجهز است.

مدل پایه این لپ تاپ از پردازنده Ryzen 5 Pro 6650U قدرت می‌گیرد و بنچمارک اخیر آن نشان می‌دهد عملکرد این لپ تاپ از تینک پد ایکس ۱ کربن نسل ۱۰ بهتر است. این مدل همچنین اپل مک بوک ایر M2 را هم پشت سر می‌گذارد، اما نمی‌تواند لپ تاپ XPS 13 Plus دل را شکست دهد.

لپ تاپ لنوو تینک پد Z13

نتایج بنچمارک‌های لپ تاپ Lenovo ThinkPad Z13 بسیار امیدوارکننده هستند. همه‌ی این‌ها نشان می‌دهد که مشتریان به زودی یک لپ تاپ خانگی جذاب را دریافت خواهند کرد که می‌تواند برای اکثر استفاده‌ها مناسب باشد و تا چندین سال کاربر را از خرید یک لپ تاپ جدید بی‌نیاز کند. به زودی قیمت و سایر مشخصات فنی این لپ تاپ منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*