پیکاپ جدید کارون

حمله شدید نماینده مجلس به پیکاپ جدید کارون + پاسخ زامیاد

اخیرا یک نماینده مجلس از پیکاپ جدید کارون به شدت انتقاد کرد و آن را یک محصول بی‌کیفیت و بسیار قدیمی دانست. در همین راستا شرکت زامیاد با انتشار بیانیه‌ای به این انتقادات پاسخ داد.

زامیاد به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا اخیرا از پیکاپ جدید خود با نام کارون پرده برداشت. در همین راستا یک نماینده مجلس با انتقاد از انتخاب نام کارون برای چنین محصول بی‌کیفیتی عنوان کرد تکنولوژی موتور این محصول برای 50 سال قبل است. در واقع نیسان زامیاد به سال 1335 تعلق داشته و خط تولید آن نیز در سال 1361 متوقف شده است. همچنین اتاق این محصول نیز به یک شرکت هندی تعلق دارد که از عمر آن بیش از 30 سال می‌گذرد.

این نماینده مجلس در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در حالی که زامیاد چنین محصول بی کیفیتی را برای عرضه در بازار در نظر گرفته، معاون وزیر نیز با افتخار در مراسم رونمایی آن حضور پیدا می‌کند. وی تاکید کرد برای خودرویی که ویژه حمل بار طراحی شده، نصب پیشرانه‌ای با قدرت 90 اسب بخار بسیار مسخره است.

ویدیوی انتقاد نماینده مجلس به پیکاپ جدید کارون

واکنش زامیاد به انتقادات

شرکت زامیاد با انتشار بیانیه‌ای در خصوص انتقادات از پیکاپ جدید کارون اعلام کرد پس از انجام بررسی‌های لازم و همچنین نیاز بازار به یک خودرو ارزان برای حمل بار و مسافر تصمیم بر آن شد تا طراحی و تولید پیکاپ جدید کارون در دستور کار قرار بگیرد، اما پس از معرفی آن برخی از مسئولان به دلیل عدم آگاهی لازم ادعاهای نادرستی را مطرح کردند. از این رو لازم است تا برای تنویر اذهان عمومی توضیحاتی را ارائه کنیم:

پیکاپ جدید کارون

با توجه به این که شاسی نیسان زامیاد با فولاد آلیاژی مستحکم ساخته شده می‌تواند بارهای بیشتر از ظرفیت اسمی خود را تحمل کند. در همین راستا شرکت زامیاد از این شاسی برای سایر محصولات خود استفاده می‌کند. همچنین به دلیل این که به قالب‌ها و ابزارهای تولیدی مورد نیاز دسترسی داریم، به سرمایه‌گذاری مجدد نیازی نبوده و به دلیل تیراژ بالا نیز قیمت تمام شده آن بسیار رقابتی خواهد بود. همچنین خدمات پس از فروش آن نیز به آسانی و با کمترین قیمت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

پیشرانه +M24 به عنوان یکی از قدرتمندترین و کم‌هزینه‌ترین پیشرانه‌های تولیدی کشور محسوب می‌شود که برای خودروی کار می‌تواند گشتاور مناسبی را تولید کند. گفتنی است در پیشرانه‌های تولیدی خودروسازان معمولا اجزای اصلی پیشرانه نظیر پیستون‌ها، شاتون، میل لنگ، سیلندرها برای صرفه‌جویی در قالب و ابزار معمولا طی چند سال تغییر پیدا نمی‌کنند.

اما اجزای اطراف پیشرانه مانند سیستم خروجی دود، دریچه‌های ورودی هوا، سوخت‌رسانی و تزریق سوخت به شکل کامل تغییر پیدا می‌کنند تا به استانداردهای بالاتر برسند. از این رو عدم آگاهی از این فرایند باعث اظهارنظرهای غیر کارشناسانه می‌شود.

پیکاپ جدید کارون

برای سازگاری اتاق با شاسی و قوای محرکه باید تست‌های فنی متعددی در مراکز آزمایشگاهی مورد تایید موسسه استاندارد ایران و شرکت‌های بازرسی و استاندارد خارج از کشور به انجام برسد که در همین راستا پیکاپ جدید کارون نیز به دلیل تغییراتی متعددی که در فرمان‌پذیری، سیستم سرمایش، انتقال قدرت و سیستم تعلیق آن انجام شده توانسته کلیه این تاییدیه‌ها را دریافت کند. از این رو اگر این تاییدیه‌ها دریافت نشود، خودروسازان نمی‌توانند آن محصول را تولید کرده یا مجوز شماره‌گذاری آن را دریافت کنند.

اتاق سرنشین و اتاق بار پیکاپ جدید کارون در حال حاضر توسط سایر خودروسازان نیز تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن این که این مدل اتاق بر اساس مدل‌های خودروسازان بزرگی چون تویوتا و نیستان تا سال 2016 به تولید رسیده است. گفتنی است بسیاری از خودروسازان با وجود این که مدل‌های جدیدی از محصولات را تولید می‌کنند، اما همچنان تولید مدل‌های قدیمی را بر اساس درخواست بازارهای هدف با قیمت مناسب ادامه می‌دهند.

پیکاپ جدید کارون

سیستم انتقال قدرت پیکاپ جدید کارون برای سرعتی‌تر شدن نسبت به خودروی نیسان چابک‌تر شده و می‌تواند قدرت و سرعت مناسب را برای پیکاپ کارون فراهم سازد. از این رو با وجود این که قدرت تولیدی فقط به اکسل عقب منتقل می‌شود، اما این خودرو می‌تواند از جاده‌های ناهموار به آسانی عبور کند.

با توجه به این که تحریم باعث شده فشار اقتصادی زیادی به مردم تحمیل شود، قدرت خرید آنها نیز کاهش پیدا کرده و در همین راستا شرکت زامیاد خودرو کارون را با قابلیت باربری و مسافری و با قیمت 40 درصد ارزان‌تر از قیمت خودروی مشابه موجود در بازار به مشتریان عرضه می‌کند.