کاربران گوشی های اندرویدی

کاربران گوشی های اندرویدی در حال فرار به آیفون هستند

اکثر کاربران گوشی های اندرویدی به سمت گوشی‌های آیفون کشیده شده‌اند و همین به رکورد درآمدی اپل در سه ماهه منتهی به ژوئن کمک بزرگی کرد.

علیرغم تمام ابهامات موجود در جهان، اپل توانست در سه ماهه منتهی به ژوئن از رشد درآمدی ۲ درصدی سال گذشته به فروش ۸۳ میلیاردی برسد. اپل این رکورد را مدیون کاربران گوشی های اندرویدی است. زیرا این کاربران پلتفرم Android را رها کرده و به خرید آیفون روی آورده‌اند.

تیم کوک (Tim Cook) مدیر عامل اپل پس از انتشار نتایج سه ماهه سوم، اعلام کرد: «از آنجا که کاربران اندروید به خرید آیفون روی آورده‌اند، ما توانستیم این رکورد را به ثبت برسانیم.» اپل کاربرانی که از پلفترم‌های دیگر به سمت آیفون کشیده می‌شوند را Switchers (مهاجران) می‌نامد. از آنجا که سیستم عامل ویندوز فون به طور کامل سقوط کرد و کنار گذاشته شد، این مهاجران همگی از سیستم عامل اندروید هستند.

لوکا ماستری، مدیر امور مالی اپل نیز در این خصوص می‌گوید: «این میزان فروش که با وفاداری بی‌نظیر مشتریان همراه بوده، میزان استفاده فعال از آیفون را در تمام نقاط جغرافیایی به بالاترین حد خود رسانده است. در واقع، آخرین نظرسنجی شرکت تحقیقاتی فناوری 451 Research از مصرف کنندگان ایالات متحده نشان می‌دهد که میزان رضایت مشتریان آیفون ۹۸ درصد بوده است. همچنین رکورد مهاجرت از Android به آیفون در سه ماهه منتهی به ژوئن رشد دو رقمی قابل توجهی داشته است.

کاربران گوشی های اندرویدی

بیشتر مهاجران متعلق به کدام کشورها هستند؟

اکنون سوالی که پیش آمده این است که این مهاجران (Switchers) بیشتر اهل کدام کشورها هستند؟ کوک در ادامه صحبت‌هایش این سوال تحلیلگران را اینگونه پاسخ داد: «بخش عمده‌ای از این مهاجران به کشورهای اندونزی، ویتنام و هند تعلق دارند. علاوه بر میزان بالای رضایت از آیفون، استفاده از خدمات نسل پنجم آیفون‌های جدید نیز در مهاجرت کاربران گوشی های اندرویدی به آیفون تاثیر داشته است.»

البته مهم‌ترین چیز برای ما حفظ رضایت مشتری‌های وفادار است. ما بسیار خرسندیم که در حال حاضر گوشی‌های آیفون ۹۸ درصد رضایت داشته‌اند. اگر به فناوری 5G در سطح جهانی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که هنوز خیلی فراگیر نشده است. در برخی از مناطق جغرافیایی استفاده از آن به وضوح بیشتر است، اما اگر کل جهان را بخواهیم درنظر بگیریم، خواهیم دید که هنوز نفوذ چشمگیری نداشته است.

با نگاهی به اعداد و ارقام، درآمد اپل از آیفون و خدماتش با افزایش ۳ تا ۱۲ درصدی همراه بوده، در حالی که این سودآوری برای کامپیوتر های مک، آیپد و گجت‌های پوشیدنی به ترتیب ۱۰ ، ۲ و ۸ درصد کاهش یافته است.

اپل دلایل این کاهش درآمد مک را «محدودیت عرضه و تاثیرات منفی» اعلام کرد. با این حال، این موضوع می‌تواند زنگ خطر باشد، زیرا در زمان خاص و مهمی برای اپل رخ داده است. از این رو شاید بهتر باشد که اپل روی جذب مهاجران از کامپیوترهای ویندوزی به مک کار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*