تبلت آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل

هر چیزی که باید درباره آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل بدانید

اگر منتظر رونمایی از تبلت آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل – Apple iPad Pro 2022 هستید، در اینجا به جمع‌بندی تمام شایعات مربوط به این تبلت می‌پردازیم.

انتظار می‌رود اپل در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی از نسخه جدید تبلت قدرتمند آیپد پرو با یک چیپ جدید و دیگر امکانات کاربردی رونمایی کند. با توجه به شایعاتی که وجود دارد، ما انتظار داریم تغییرات گسترده‌ای روی نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل ایجاد شود. اما همه چیز فقط نمایشگر نیست، باید منتظر تغییراتی در زیر قاب این تبلت‌ها نیز باشید. در ادامه به بررسی هر آنچه باید در مورد تبلت پرچمدار اپل بدانید خواهیم پرداخت.

احتمال تجهیز آیپد پرو 2022 اپل به چیپست M2

به دنبال رونمایی از چیپست M2 که نسل جدید پردازنده اپل سیلیکون است، غول آمریکایی تأیید کرده که مک بوک ایر و نسخه ارتقا یافته مک بوک پرو ۱۳ اینچی را با این پردازنده راهی بازار خواهد کرد. اما انتظار می‌رود این چیپست در آیپد پرو امسال که نسل فعلی آن به چیپست M1 مجهز است هم استفاده شود و با یک پردازنده ۸ هسته‌ای و پردازشگر ۱۰ هسته‌ای، اپلیکیشن‌های iPadOS 16 را با قدرت بیشتری از گذشته اجرا کند.

تبلت آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل

آیا سرانجام یک نمایشگر OLED به آیپد پرو می‌آید؟

مدل ۲۰۲۱ آیپد پرو به یک نمایشگر ۱۲.۹ اینچی با فناوری mini-LED مجهز بود که رنگ‌هایی بهبود یافته و فناوری HDR را ارائه می‌کرد. اپل نام این فناوری را Liquid Retina XDR گذاشته و انتظار می‌رفت امسال در نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو نیز به کار برود. با این حال بر اساس گزارش‌های جدید، این فناوری مناسب یک بدنه ۱۱ اینچی نیست و یک تحلیلگر صنعت نمایشگرها به نام راس یانگ می‌گوید که نباید امسال منتظر حضور پنل mini-LED روی نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو اپل باشیم

در حالی که شایعات حضور پنل نمایشگر OLED در حال افزایش است، اما بعید است اپل امسال بخواهد روی مدل ۲۰۲۲ تبلت پرچمدارش از این فناوری استفاده کند. با توجه به گزارشی که توسط ET News منتشر شده، این کمپانی در نهایت قصد دارد چنین تصمیمی را بگیرد، اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید پیش از سال ۲۰۲۴، یک پنل اولد به آیپد اضافه شود.

تبلت آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل

بی‌شک این تکنولوژی می‌تواند نمایشگر آیپد را روشن‌تر و شفاف‌تر از فناوری‌های LCD و mini-LED کند. نمایشگرهای اولد در حال حاضر روی گوشی‌های آیفون و مک بوک پرو حضور دارند، بنابراین می‌توانیم امیدوار باشیم که یک روزی هم به آیپد بیایند.

شایعاتی در مورد یک آیپد پرو ۱۴ اینچی شنیده می‌شود

شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل در حال کار روی یک نسخه ۱۴ اینچی از آیپد است و در حالی که منابع متعددی این موضوع را تأیید می‌کنند، اما هنوز زمان عرضه آن مشخص نیست. راس یانگ، تحلیلگر حوزه نمایشگرها تاریخ عرضه این محصول را سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ می‌داند، در حالی که یک افشاگر به نام ماجین بو می‌گوید این اتفاق تا پایان امسال رخ خواهد داد.

هنوز تأیید نشده است که این گزارش مربوط به آیپد «پرو» است. بنابراین هنوز مدل دقیق این آیپد مشخص نیست. بر اساس یک گزارش جدید، این مدل با فناوری mini-LED و ProMotion همراه نخواهد بود؛ بنابراین می‌تواند مدل ۱۴ اینچی تبلت اپل یک نسخه اقتصادی‌تر از مدل‌های پرو باشد.

اپل شاید شارژ MagSafe را به آیپد پرو ۲۰۲۲ بیاورد

ما ادعاهایی را شنیدیم که می‌گویند نسل آینده iPad Pro اپل نوعی فناوری شارژ بی‌سیم، مثل شارژ MagSafe را ارائه می‌کند. مارک گورمان، تحلیلگر بلومبرگ در ماه ژوئن عنوان کرد که این فناوری سال ۲۰۲۲ به تبلت اپل می‌آید. مشخص نیست که دقیقاً چه فناوری شارژ بی‌سیمی به آیپد می‌آید یا چه سرعتی دارد، اما امیدواریم برای نخستین بار شاهد حضور فناوری شارژ بی‌سیم معکوس هم در یک دستگاه اپلی باشیم.

شارژ مگ سیف

فناوری شارژ بی‌سیم به صاحبان آیپد پرو جدید اجازه می‌دهد با استفاده از تبلت خود بتوانند آیفون و ایرپادز خود را هم شارژ کنند؛ هرچند باید منتظر ماند و دید آیا چنین قابلیتی در نهایت ارائه می‌شود یا فقط در حد یک شایعه است.

آیپد پرو جدید از چه بدنه‌ای استفاده می‌کند؟

ما شایعاتی را شنیده‌ایم که اپل می‌خواهد از تیتانیوم برای نسل‌های بعدی آیپد استفاده کند. اما مدل دقیقی که از این بدنه استفاده می‌کند مشخص نیست. با توجه به اینکه تیتانیوم، یک فلز باکیفیت و گران قیمت است، قطعاً باید مدل‌های بالارده تبلت اپل از این فناوری استفاده کنند. ولی نباید سال ۲۰۲۲ منتظر این اتفاق باشید.

در یکی از گزارش‌ها آمده که این بدنه می‌تواند به کاهش حاشیه‌های طور صفحه نمایش کمک کند. ولی به این اشاره نکرده که اگر این اتفاق رخ دهد، کاربر چگونه باید تبلت را در دست بگیرد، زیرا انگشت‌های آن دائماً روی صفحه نمایش خواهند رفت.

تبلت آیپد پرو ۲۰۲۲ اپل

حافظه داخلی آیپد تغییری نمی‌کند

اپل در حال حاضر تبلت‌های سری iPad Pro را در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی تا حداکثر ۲ ترابایتی عرضه می‌کند. به نظر می‌رسد اپل فعلاً فراتر از ۲ ترابایت نرود، ولی ممکن است نسخه ۱۲۸ گیگابایتی را کنار بگذارد. البته در حال حاضر این فقط در حد یک حدس و گمانه‌زنی است.

قیمت نسل جدید آیپد چقدر خواهد بود؟

امسال قیمت‌گذاری روی گجت‌ها بسیار سخت است. نسل فعلی آیپد پرو ۱۱ اینچی اکنون با شروع قیمت ۷۹۹ دلار و نسخه ۱۲.۹ اینچی آن با قیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه می‌شوند. امسال هم قیمت‌گذاری باید به همین شکل باشد، اما تورم جهانی و نوسان نرخ ارز می‌تواند بدان معنا باشد که بسته به منطقه جغرافیایی محل زندگی شما، ممکن است هزینه بیشتری برای خرید آیپد پرو جدید داشته باشید.

مدل 2022 آیپد پرو کی عرضه می‌شود؟

اگر شایعات درست باشد، اپل پاییز امسال از نسخه‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۲ خودش رونمایی می‌کند. البته ممکن است کمبود قطعات روی این تاریخ تأثیرگذار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*