پردازنده اگزینوس

پاسخ سامسونگ به شایعه پایان توسعه پردازنده اگزینوس

شرکت سامسونگ سرانجام به شایعه توقف تولید پردازنده های اگزینوس و جایگزینی آن با یک پروژه جدید تا سال 2025، پاسخ داد.

شرکت سامسونگ بالاخره به شایعات مبنی بر توقف تولید پردازنده های اختصاصی اگزینوس برای گوشی‌های هوشمند، واکنش نشان داد. غول فناوری کره‌ای در پاسخ گفته این اطلاعات صحت ندارند.

اخیرا شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که از قصد سامسونگ برای توقف توسعه تراشه‌های اگزینوس خود و جایگزینی آن با یک پروژه جدید خبر داده بود. هم‌چنین این گمانه‌زنی به وجود آمده بود که تا سال 2025، سامسونگ از سری جدید پردازنده‌های گلکسی برای گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر گجت‌ها رونمایی خواهد کرد که شایعات مذکور نیز توسط این شرکت تکذیب شد.

پی-جائه گل، معاون سامسونگ در این باره گفت:

ما در حال حاضر، مشغول مهندسی مجدد سیستم روی چیپ (SOC) و توسعه استراتژی خود برای بهبود رقابت در میان‌مدت و بلندمدت هستیم.

اگزینوس

وی هم‌چنین اضافه کرد که این شرکت کره‌ای قصد دارد استفاده از تراشه‌های موبایل ساخت خود را گسترش دهد و علاوه بر گوشی‌های هوشمند در گجت‌های پوشیدنی، مودم‌های لپ‌تاپ و محصولات وای‌فای نیز استفاده خواهد شد.

طبق محاسبه Strategy Analytics، در سال 2021، سهم پردازنده های اگزینوس سامسونگ در دستگاه‌های تلفن همراه، 6.6 درصد بوده است. کوالکام، مدیاتک و اپل با قرارگیری در جایگاه اول تا سوم، به ترتیب 37.7، 26.3 و 26 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند.

این شرکت هم‌اکنون در حال آماده‌سازی برای برگزاری رویداد “Galaxy Unpacked” در تاریخ 10 آگوست است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*