گودال ترسناک

پیدایش یک گودال ترسناک با قطر 25 متر در شیلی، مردم را به وحشت انداخته است + فیلم

اخیرا گودالی ترسناک و مرموز در بیابان آتاکاما شیلی ظاهر شده که دانشمندان را دچار شگفتی کرده است. هنوز دلیل پیدایش این گودال مشخص نشده است.

با دیدن اولین تصاویر این فرو گودال به یاد کارتون‌های قدیمی می‌افتیم! یک گودال ترسناک و عظیم در صحرای آتاکاما شیلی در سطح زمین باز شده است. این فرو گودال که اولین بار در 30 ژانویه شناسایی شد، 82 فوت (25 متر) قطر و 650 فوت (200 متر) عمق تخمینی دارد. محققان و زمین شناسان در حال بررسی پیدایش آن هستند.

این حفره در زمینی ظاهر شد که شرکت کانادایی لاندین ماینینگ در آن، یک معدن مس را اداره می‌کند. لوندین در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، ضمن تایید وجود این گودال ترسناک، اعلام کرد: «با شناسایی این پدیده، منطقه به سرعت تخلیه و به مقامات نظارتی مربوطه اطلاع رسانی شد. هیچ خسارت و آسیبی به پرسنل، تجهیزات یا زیرساخت‌ها وارد نشده است».

سرویس ملی زمین شناسی و معدن شیلی (Sernageomin) تصویری از این حفره را در توییتر به اشتراک گذاشت. کارشناسان در حال ارزیابی این گودال هستند و یک محوطه‌ی امنیتی در اطراف آن ایجاد کرده‌اند.

مسئولان شرکت لاندین اذعان کردند که گودال از زمان شناسایی، ثابت و بدون تغییر باقی مانده است. این شرکت، معدن آلکاپاروسا را ​​در صورت وجود هرگونه ارتباط با این رویداد زیر نظر دارد. به همین دلیل، کار در معدن زیرزمینی به طور موقت متوقف شده است.

خبرگزاری رویترز تصاویری هوایی از این گودال ترسناک را به اشتراک گذاشت که وسعت و تاریکی مطلق اعماق آن را نشان می‌دهد. توضیحات ویدئو به شرح زیر است.

این گودال بزرگ که بیش از 650 فوت عمق و 82 فوت قطر دارد، در یک منطقه معدنی در شمال شیلی ظاهر شد.

بر اساس گزارش USGS، پیدایش فرو چاله‌ها (یا فرو گودال‌ها) می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما اغلب با حل شدن سنگ‌ها توسط آب‌های زیرزمینی مرتبط هستند. این موضوع باعث ایجاد غارها یا فضاهایی توخالی می‌شود. در این شرایط، علیرغم اینکه سطح زمین ثابت و سفت به نظر می‌رسد،  اما ممکن است به صورت کاملا ناگهانی فرو بریزد. محققان هنوز موفق نشدند نحوه‌ی تشکیل این گودال ترسناک در شیلی را مشخص کنند.

ظهور گودال شیلی، یک حقیقت ترسناک و دراماتیک را یادآوری می‌کند؛ اینکه گاهی احساس سفتی در زمین زیر پایمان، فقط یک توهم شیرین است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*