سامسونگ گلکسی S23 Ultra

خبری از ارتقا حجم باتری در گلکسی S23 Ultra سامسونگ نیست

سامسونگ تصمیم گرفته به جای ارتقاع ظرفیت باتری گلکسی S23 Ultra ، با استفاده از سخت افزاز مدرن‌تر، عمر باتری گوشی خودش را ارتفا دهد.

++گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ، گلکسی زد فلیپ و زد فولد ۴ است که به زودی رسماً از آن‌ها رونمایی خواهد شد. اما خیلی به رونمایی از این محصولات نگذشته است و این یعنی کارشناسان حوزه موبایل، شایعه‌سازان و افشاگران به زودی باید محصول دیگری را برای افشای اطلاعات انتخاب کنند.

بی‌شک، هیچ انتخابی بهتر از گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا که به عنوان نسل جدید گوشی بسیار محبوب Galaxy S22 Ultra عرضه خواهد شد، نیست. شایعات در مورد نسل گذشته این گوشی از نوامبر ۲۰۲۱ آغاز شد و این یعنی اگر هم بنا به افشای اطلاعات نسل بعدی آن باشد، هنوز خیلی زود است.

اما در همین حین شنیده می‌شود که برخی از مشخصات و امکانات کلیدی خانواده S22 در این نسل جدید بدون تغییر خواهند ماند.

همان ظرفیت باتری، یک پردازنده جدید

گرچه تا سامسونگ رسماً از گوشی گلکسی S23 Ultra رونمایی نکند هیچ اطلاعاتی قطعی نیست، اما یکی از افشاگران خوش‌نام حوزه موبایل به نام Ice Universe که همیشه اطلاعات خوبی از محصولات عرضه نشده سامسونگ را با کاربران به اشتراک می‌گذارد، اکنون اطلاعاتی از پرچمدار آینده سری S را منتشر کرده که باورپذیر است.

سامسونگ گلکسی S23 Ultra

با توجه به سابقه سامسونگ، اگر گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا با همان ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نسل گذشته خودش عرضه شد، نباید متعجب شویم. در این رابطه تمام گوشی‌های اولترا سامسونگ از S20 Ultra تا S22 Ultra همگی از ظرفیت باتری یکسانی برخوردار بودند.

قطعاً عدم موفقیت بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل جهان در زمینه ارتقا ظرفیت باتری گوشی‌های پرچمدار زمینه‌ساز انتقادهای زیادی شده است و می‌تواند باعث ناامید کردن طرفداران دوآتشه غول کره‌ای گوشی‌ساز شود. اما اینگونه به نظر می‌رسد که ظاهراً این سقف بالاترین ظرفیت باتری است که سازندگان موبایل در جهان به آن دست پیدا کرده‌اند.

احتمالاً علتی دارد که تمام گوشی‌های اس ۲۲ اولترا، وان پلاس ۱۰ پرو و ۱۰ تی، موتورولا اج پلاس ۲۰۲۲، سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ و گوگل پیکسل ۶ پرو همگی با ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ارائه شده‌اند، در حالی که گوشی سنگین وزن و ضخیم ایسوس راگ فون ۶ از یک باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد.

سامسونگ احتمالاً بدون آنکه بخواهد طراحی گلکسی اس 23 اولترا را دستخوش تغییر کند، نمی‌تواند یک باتری بزرگ‌تر از ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت را زیر قاب آن جای دهد. در این صورت هم ضخامت دستگاه بیشتر می‌شود و هم وزن بالاتری پیدا می‌کند.

البته عمر باتری فقط به ظرفیت باتری متکی نیست. با توجه به پیشرفت پردازنده نسل جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام، ما امیدواریم مصرف انرژی گلکسی اس 23 اولترا بهبود پیدا کند و عمر باتری آن بهتر شود.

سایر بخش‌ها تغییر خاصی نخواهد داشت

سامسونگ گلکسی S23 Ultra

بی‌شک وقتی در مورد یک گوشی بالارده و گران قیمت صحبت می‌کنیم، انتظار تغییرات بزرگی نداشتن سخت است؛ اما به خاطر داشته باشید که هنوز فاصله زیادی تا رونمایی از سری اس 23 باقیمانده و معمولاً اخبار امکانات جدید گوشی‌ها در فاصله کمی مانده تا رونمایی رسمی شروع به درز کردن می‌کنند.

تا این لحظه ما انتظار داریم که پرچمدار آینده سامسونگ مثل نسل گذشته خود از یک سنسور دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری برخوردار باشد. ولی خبری از فناوری مدرن دوربین زیر نمایشگر نیست و برای استفاده از آن باید گلکسی زد فولد 4 را تهیه کنید.

فقط شایعه‌ای که اوایل سال به اضافه شدن یک نمایشگر آبشاری به این پرچمدار اشاره داشت چشمگیر بود که آن هم به خاطر سختی تعمیر آن بعید است سامسونگ بخواهد چنین تصمیمی بگیرد و چنین تغییری را روی نمایشگر اولترا ایجاد کند. فقط احتمالاً این گوشی به دوربین اصلی ارتقا یافته 200 مگاپیکسلی مجهز شود که همین تغییر در کنار چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، برای خوشحال کردن طرفداران سامسونگ کافی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*