ونزوئلا ۱۰ هزار خودرو از سایپا می‌خرد

ونزوئلا ۱۰ هزار خودرو از سایپا می‌خرد

وزیر حمل و نقل ونزوئلا امروز طی جلسه‌ای که با مدیرعامل سایپا داشت، تأکید کرد که ونزوئلا ۱۰ هزار خودرو از سایپا می‌خرد.

کشور ما در زمینه تولید خودرو تا به امروز بیشتر واردکننده بوده تا این که صادرکننده باشد و این که خودروسازان داخلی بخواهند محصولات ملی را راهی کشورهای دیگر کنند جالب توجه به نظر می‌رسد. گفته می‌شود وزیر حمل و نقل ونزوئلا طی بازدیدی که از گروه خودروسازی سایپا داشته از محمدعلی تیموری خواسته 10 هزار خودروی سواری برای این کشور تولید کند.

خرید ده هزار خودرو از سایپا توسط ونزوئلا

ونزوئلایی‌ها خودروهای سایپا را به دو روش سی کی دی یا قطعات منفصله (CKD) و سی بی یو یا همان خودروی کامل (CBU) خریداری خواهند کرد. لازم به ذکر است که وزیر حمل و نقل ونزوئلا همزمان رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا است. به نظر می‌رسد سایپا همکاری‌های خوبی با این کشور خواهد داشت و شاید در آینده‌ای نزدیک با دیگر خودروسازان نیز به نتیجه برسند.

ونزوئلا ۱۰ هزار خودرو از سایپا می‌خرد

به گفته محمدعلی تیموری، گروه خودروسازی سایپا برای آینده خود برنامه‌های زیادی دارد که یکی از آنها توسعه و تولید محصولات تازه خواهد بود. مدیرعامل سایپا توضیح می‌دهد که سایپا در حوزه تولید محصولات جدید و مدرن برنامه‌های خوبی در دست انجام دارد و به زودی شاهد ورود این محصولات تازه نفس خواهیم بود. وی افزود:

سایپا آماده است در خصوص همکاری با ونزوئلا، به صورت مشترک محصولات خود را تولید و روانه بازار آن کشور کند.

همچنین وزیر ونزوئلا در جلسه با مدیران سایپا خاطرنشان کرده در بازدیدی که از کارخانه خودروسازی سایپا و مرکز تحقیقات و نوآوری داشته، چند مدل خودروی جدید دیده که قرار است به زودی وارد خط تولید این شرکت شوند. به گفته او این محصولات مدرن و به‌روز خواهند بود. آقای رامون بلاسکز تأکید کرده که امیدوار است بتوانند با همکاری سایپا شرکت سایپا را در ونزوئلا نیز احیا کنند. وی همچنین افزود:

کارخانه «ونیراتو» که پیش‌تر به صورت مشترک در ونزوئلا تاسیس و فعال بود در حال حاضر وارد زیان شده و عملکردی ندارد و هر کمکی برای احیای این کارخانه نیاز است انجام خواهیم داد. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تعداد ۱۰ هزار دستگاه خودرو مورد نیاز است که به زودی از سایپا خریداری خواهیم کرد و این خودروها به صورت CKD و CBU به ونزوئلا خواهد آمد و در آنجا مونتاژ و وارد بازار این کشور خواهد شد.

ونزوئلا ۱۰ هزار خودرو از سایپا می‌خرد

به عقیده رامون بلاسکز اگر این همکاری‌ها ادامه پیدا کند، محصولات گروه خودروسازی سایپا می‌تواند از این طریق به سایر کشورهای منطقه نیز صادر شود و می‌توان به فکر گسترش و توسعه منافع دو کشور اندیشید. وی همچنین صراحتا اعلام کرد:

این ارتباط باعث توسعه و شکوفایی صنعت خودروسازی ونزوئلا می‌شود که کمک بزرگی در راستای صنعتی شدن این کشور و در نهایت باعث تقویت هرچه بیشتر دوستی بین دو کشور خواهد خواهد شد.