گوشی گلکسی A12 سامسونگ

آیا گوشی گلکسی A12 سامسونگ برای استفاده روزمره مناسب است؟

در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم آیا گوشی گلکسی A12 سامسونگ می‌تواند پاسخگوی نیازهای روزانه و متداول کاربر باشد یا خیر. با ما همراه باشید.

گلکسی ای 12 یکی از گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ بوده که به واسطه قیمت خود توانست به محبوبیت زیادی برسد. این گوشی اقتصادی مشخصات فنی عجیب و غریبی ندارد ولی فروش خوبی را پشت سر گذاشته و تبدیل به گزینه‌ای مطلوب برای خرید گوشی با بودجه کم شده است. اما آیا این محبوبیت تنها به دلیل قیمت دیوایس بوده یا عملکرد گوشی نیز روی تصمیم‌گیری خریداران تاثیرگذار بوده است؟

در ادامه قصد داریم عملکرد گوشی را بنا بر استفاده‌های مختلف بخش‌بندی کنیم تا چگونگی عملکرد ای 12 ملموس‌تر شود. با گجت نیوز همراه باشید.

عملکرد نمایشگر و مالتی مدیا

گوشی گلکسی A12 سامسونگ

صفحه نمایش نسبتا بزرگ 6.5 اینچی گوشی برای تماشای فیلم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته به دلیل استفاده از پنل PLS رنگ مشکی تصاویر عمق زیادی ندارند و ممکن است کیفیت رنگ‌ها چندان جذاب نباشد اما به لطف ابعاد بزرگ و نسبت 20:9 صفحه، تماشای فیلم به راحتی انجام می‌شود.

اسپیکرهای دیوایس صدای متوسطی دارند، چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ بلندی صدا. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد تماشای فیلم روی ای 12 را دارید از هندزفری استفاده کنید تا صداهای فیلم را با جزئیات و حجم بیشتری بشنوید.

عملکرد پردازشی – برنامه‌های سبک

عملکرد برنامه های سبک

اکثر برنامه‌هایی که ما هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم در زمره برنامه‌های سبک قرار می‌گیرند. از واتس اپ گرفته تا اینستاگرام، توییتر، پینترست و حتی برنامه‌های گوگلی نظیر جستجوی گوگل و جی‌میل همگی رم کمی اشغال می‌کنند و برای اجرایشان به مجموعه پردازشی قدرتمند نیاز نیست. ای 12 نیز می‌تواند به راحتی از پس برنامه‌های سبک بر بیاید و آن‌ها را به سرعت اجرا کند.

البته اگر خواهان روانی و سرعت بیشتر حین باز کردن این برنامه‌ها هستید می‌توانید نسخه لایت آن‌ها را نصب کنید. در این نسخه‌ها رم کمتری مصرف خواهد شد تا عملکرد دیوایس بهبود پیدا کند.

عملکرد پردازشی – برنامه‌های سنگین

برنامه های سنگین

از آنجایی که گوشی گلکسی A12 سامسونگ با چیپست مدیاتک Helio P35 وارد بازار شده بنابراین نباید از آن انتظار داشته باشیم برنامه‌های سنگینی مانند فوتوشاپ، آفیس یا بازی‌های سنگین را بتواند با سرعت بالا اجرا کند. با این وجود قابلیت اجرای این برنامه‌ها وجود دارد و می‌توانید به طور کامل از ویژگی‌هایشان استفاده کنید. این کندی عملکرد به دلیل میزان حافظه کم رم و همچنین توان پردازشی چیپست رخ می‌دهد که متاسفانه گریزی از آن نیست.

عملکرد دوربین

دوربین گلکسی ای 12

ای 12 با ماژول دوربین چهارگانه عرضه می‌شود و اگر انتظار زیادی از دوربین گوشی‌تان نداشته باشید، تصاویر ثبت شده می‌توانند شما را کاملا راضی کنند. رزولوشن تصاویر در حالت عادی 48 مگاپیکسل بوده و جزئیات زیادی در عکس به چشم می‌خورد. البته وجود نویز در تصویر طبیعی بوده و نباید از دیدنشان تعجب کنید.

دوربین‌های دیگر مانند فوق عریض و تشخیص عمق نیز عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند اما نباید آن‌ها را با گوشی‌های پرچمدار مقایسه کنید. این دوربین‌ها تنها برای رفع نیاز قرار داده شده‌اند و بار اصلی تصویربرداری روی دوش سنسور 48 مگاپیکسلی دیوایس قرار گرفته است.

دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی نیز عملکرد خوبی دارد و می‌تواند سلفی‌های با کیفیتی ثبت کند. در مجموع عملکرد دوربین‌های گوشی گلکسی A12 سامسونگ متوسط رو به بالا ارزیابی می‌شوند و می‌توانید در مواقع ضروری روی آن‌ها حساب باز کنید.

عملکرد باتری

گوشی گلکسی A12 سامسونگ

شاید کره‌ای‌ها به منظور پایین نگه داشتن قیمت گوشی در سگمنت‌های مختلف محافظه‌کارانه عمل کرده باشند اما در بخش باتری سنگ تمام گذاشته‌اند. باتری حجیم ای 12 می‌تواند به راحتی یک الی دو روز کاری شما را همراهی کند و حتی اگر استفاده‌تان از گوشی محدود باشد، ممکن است عملکرد بهتری را هم شاهد باشید.

استفاده از فناوری شارژ سریع 15 واتی از دیگر ویژگی‌های مثبت گلکسی ای 12 بوده و بدین ترتیب مدت زمان کمتری را برای شارژ کامل دیوایس سپری خواهید کرد.

جمع‌بندی

گوشی گلکسی A12 سامسونگ

اگر قصد خرید گوشی گلکسی A12 سامسونگ را دارید باید بدانید این گوشی یک پایین‌رده محسوب می‌شود و در واقع هرچقد پول بدهید همان‌قدر آش خواهید خورد. اما با توجه به قیمت دیوایس باید بگوییم شاهد عملکردی مطلوب از ای 12 هستیم و علاوه بر اجرای سریع و بدون مشکل برنامه‌های روزمره، می‌توانید روی شارژدهی خوب باتری حساب باز کنید و خیالتان از بابت عدم نیاز به شارژر راحت باشد.

این گوشی می‌تواند مناسب کسانی باشد که به جز استفاده روزمره از گوشی و هر از گاهی عکاسی آماتور، استفاده دیگری از تلفن همراهشان ندارند و فکر مقایسه گوشی‌شان با پرچمداران اپل و سامسونگ را از سرشان بیرون کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من دارم گوشی خوبیه ولی لمسش کند کار میکنه در کل گوشی خوبیه

  2. یک مدت می گفتن آ۱۲ خوبه حالا می گن بده خدااااا